Simon Trefjord Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Hei Har planer om å reise nedover til områdene i Sør-Tyskland i sommer. Kan også være i Sveits, eller Nord-Øst-Frankrike... Jeg lurer på om noen av dere reisevante på dette forumet har noen gode tips om steder som må besøkes. Jeg tenker mest på en FERIE-tur! Altså en rolig tur, der målet ikke er å oppleve flest mulig steder eller flest attraksjoner. Ser for meg en koselig by eller landsby hvor vi kan ha en slags "hovedbase", for så å reise på noen utflukter til forskjellige steder. Tenker å være der i ca. en uke minus tur-retur-reisen. Fyr løs med gode reisemål/reisetips! Siter
Rune Gustafson Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Da vil jeg på det varmeste anbefale Cochem, administrasjossenteret og småbyen ved Mosel. Her har jeg og fruen feriert hver høst siden 2004. Vi bor alltid på hotel Gute Quelle i Talstrasse, et familiedrevet lite hotel med utmerket kjøkken og pene rom, ca. 75 Euro/Dobbeltrom. Hotellet har også ferieleiligheter. http://www.gute-quelle-cochem.de/ http://www.cochem.de/tourismus/ Cochem med sine smale, koselige gater og flotte Reichburg Cochem som vokter over byen er et vakkert syn, spesielt når kvelden faller på og borgen er helt opplyst. Cochem har blant annet et livlig restaurantliv. Cochem kan du bruke som utgangspunkt for dagstur til Koblenz med berømte Deutche Ecke, der Rhinen og Mosel møtes, eller ta en tur med elvebåten (ca. 1 time) gjennom slusen til Beilstein som ligger ca. 10 km fra Cochen. Videre kan du besøke Trier, og oppleve ruinene (Porta Negra) etter romerne som hadde herredømme her rundt år 100 e.Kr., og som var et av de nordligste og livligste romerske handelssentra på den tiden. Setter du fra deg bilen i Cochem, koster en dagsbillett for 4 personer med toget ca. 80 kroner tur/retur. God tur RuneG Siter
Andreas Nysveen Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Jeg vil anbefale Salzburg. Der har du tilgang på alpetopper, grotter (både salt og is), ørneredet og diverse andre slott eller borger dersom du liker sånt. Har vært der et par ganger, og syns det er mye flott å se på i nærheten der. Jeg har ikke så mye erfaring med Frankrike, men har vært innom Chamonix for å ta turen oppom aguille du midi. Det var litt av en opplevelse å kunne ta taubane opp til 3800m (da mener jeg nesten rett opp!). Det var så høyt opp at når det var på tide å ta turen ned, hadde jeg begynt å kjenne høyden i hodet. Siter
Simon Trefjord Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Skrevet 9. mars 2011 Takk for flotte tips begge to Skal se litt mer på dette når jeg får tid... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.