Lars B. Frostad Skrevet 1. mars 2011 Skrevet 1. mars 2011 Amsterdam lønner deg seg å ikke ha hasterverk, selv om dette var scenarioet jeg faktisk gjennomførte raskest av alle! Legg trikkeruten fra flyplassen til "nærmeste" sentrumskjerne ved å legge så lite trikkeskinner på veiene som mulig. Lag båtruter i kanalene som fort vil bli ganske populære, er her jeg tjente virkelig gode penger på dette brettet. Ellers laget jeg bussruter på øyene hvor det var lite trafikk, til bl.a. stasjoner som var innenfor hverandres dekningsområde til båtrutene (slik at de kan brukes som "feeder"-ruter). Siter
Sivert Indergaard Skrevet 2. mars 2011 Skrevet 2. mars 2011 Prøvde meg med vannbussene idag, men uten lykke tjente vel kun 20C på en måned Men skal prøve det med bussene og det Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Noen gode tips for Vienna? Nettopp ferdig med Amsterdam. Avsluttet med røde tall, dessverre :grin: Siter
Sivert Indergaard Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Noen tips fra Amsterdam Aleksander? Sliter så det holder nå :grin:! Er det bra med t-bane der? Når burde jeg begynner med båter ? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Tja, bygde noen bussruter fra flyplassen, litt forskjellige bykjerner, og hadde få stopp. Også bygde jeg t-banen til det boligfeltet nord for flyplassen. Med flere bussruter som går til T-banestoppet i boligfeltet. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Har nå kommet til Del:5 (Helsingfors), endelig litt mere i "moderne" tid - men stiligere trikker osv. (Del:4 er det forøvrig "tilbake" igjen til Berlin, men da med Berlinmuren og det hele..). Siter
Sivert Indergaard Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Jeg klarer rett å slett å ikKe tjene på vannbussene i amsterdam Hvor er det best å legge rutene? Rundt kanalene? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Skrevet 4. mars 2011 Jeg rakk ikke bygge vannbusser før oppdragene var utført og jeg gikk videre til neste by. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Bygde du metro/t-bane/undergrunn da? Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Damnit, var egentlig ferdig med Vienna, men ville fullføre et prosjekt før jeg trykte finish, jauda, CIM klikka da jeg skulle prøve å koble sammen undergrunnsmetro fra 2 nivåer :cry: Må starte igjen på den, da jeg ikke er så flink å ta save undervegs : :whistle: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Skrevet 4. mars 2011 Sivert, jeg bygde ikke metro. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Oi! Hvordan greide du i det heletatt å tjene på det uten metro? Buss og trikkerutene går jo til [********] pga all den overdrevne trafikken! Hvor er det dere setter opp rutene? Jeg failet tilogmed med metro -.- Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Skrevet 5. mars 2011 Tenkte jeg skulle loade savegame og ta screenshot av rutene mine, men det gikk visst ikke. Den vil bare fortsette fra siste banen jeg har åpnet i campaign. Får se om det lar seg gjøre når hele campaign er ferdig. Har ikke spilt på en uke nå, så vi får se når jeg får sett på dette. Essensielt sett lagde jeg stort sett bussruter i små, overlappende sirkler. Trafikken hoper seg opp fordi buss og trikk stanser i veiene, og bilene kjører ikke forbi. Så det har en ond ringvirkning hele greia! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Hei hvor det går.. Ja så er jeg på nest-siste oppdrag, som altså er nr.11: "Vienna: 1971-1974" (Part with petrol). Og dermed tilbake i Wien for fjerde (og siste) gang. Til nå har jeg nok likt oppdrag/scenario nr. 6 best til nå (Wien), den var morsom - med ekstremt mange oppgaver man fikk underveis. Tjente penger som gress, lå på 60-70 mill. før jeg avsluttet den. Hadde "gledet" meg til å virkelig bruke lang tid på sandbox når jeg var ferdig med de 12 oppdragene, dog blir det nok en pause først ja. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Skrevet 8. mars 2011 Hva om vi prøver å bygge noen maps med norsk preg, i den grad det lar seg gjøre? Jeg har lagd en serie med tutorial videoer for å lære de som er grønne på hvordan den fungerer. Har selv ikke bygd no særlig annet enn det jeg har gjort i gjennom tutorialene. Men det BLIR et map til slutt. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Hadde vært kuult med noen norske byer ja, og evt. København og Stockholm ikke minst - evt. Göteborg med alle trikkerutene man kan lage der. Dog har jeg ikke en gang sjekket ut denne funksjonen for å lage egne kart en gang, må først bli ferdig med disse Scenario-greiene først - er blitt litt "hekta" på å få gjennomført alle nå, he he.. Siter
Sindre Holberg Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har satt opp en liten fangruppe på Facebook. Har lagt til endel folk som har skrevet i tråden her. http://www.facebook.com/home.php?sk=group_169493809768046 Tenker det som ei gruppe der vi deler tips, bilder, info osv. Også, jeg jobber med Trondheim i mapeditor Siter
Lars B. Frostad Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Ble ferdig for noen dager siden, med siste scenario: "Scenario:12 - "The Fair City" (Berlin)" Datoen var da: 29. sept. 2019 Hadde da totalt ca. 33.500.00 i kapital, med 0 i lån. Monthly Income: 10.889.30 Monthly Expenses: 5.383.00 Monthly Profit: 5.606.28 Company Value: 126.880.27 Og inntekten baserte seg på følgende: Buses (17 linjer): Monthly Income: 3.601 Trams (3 store linjer) M. Income: 1.128 Metro (1 stor linje) M. Income: 2.940 Helicopter (1 linje) M. Income: 2.436 Reputation: 99% Skal bygge litt videre for "morro" skyld på denne, og se hvor mye man kan tjene - ved å legge til enda flere metro-linjer, trikke- og busslinjer. Så har jeg bygget videre "ett par år" i simmen, og nå er resultatet ganske "friskt" ja: Datoen viser nå: 1. nov. 2021: Totalt i kapital: 77.146.46 Monthly Income: 17.772.20 Monthly Expenses: 9.140.65 Monthly Profit: 8.361.55 Company Value: 282.862.35 Og inntekten baserte seg på følgende: Buses (21 linjer): Monthly Income: 4.530 Trams (3 store linjer) M. Income: 1.808 Metro (3 stoer linjer) M. Income: 6.622 Helicopter (1 linje) M. Income: 2.339 Og de som ligger på toppen innenfor hver linje: Bussen som drar inn mest pr. mnd: 368.- Trikken som drar inn mest pr.mnd: 428.- Metroen som drar inn mest pr.mnd: 1.270.- Helikopteret som drar inn mest pr.mnd: 800.- Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Hvordan er varigheten på dette spillet? Er det noe dere blir lei etter 30timer spilling eller kan man holde på noen mnd med dette og utvikle selskapene videre? Vurderes kjøpt Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Det er begrenset til én by om gangen, så det er litt begrenset hvor langt du kan utvikle selskapene. Det er et flott spill, uten tvil. Jeg har spilt campaign av og på siden det kom ut. Er ennå ikke ferdig. Men så har jeg så mange andre flotte spill å variere mellom også.. Anbefales definitivt. Nå skal de komme med en Tokyo Expansion også som kommer i sommer. Kan by på nye spennende ting! Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Og i dag ble CIM lansert for Mac! Da kan jeg endelig spille når jeg føler for det Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Da var det kjøpt! Skal testes etter jobb i morgen Siter
Sivert Indergaard Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 *Bump* Noen som fortsatt spiller :cool:? Selv har jeg kommet til scenario 9. Strever veldig med å tjene over 2000! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.