Ola Haldor Voll Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har allerede svidd av sikkert 12 timer i trafikksimulatoren. Men stort sett ikke for å tjene virtuelle penger i et virtuelt trafikkselskap - men for å lære å lage egne brett som kan by på forskjellige utfordringer når man en gang skal begynne å spille for fullt. Har lagd flere videoguider for map editoren, og må si jeg storkoser meg når jeg underveis finner ut av ting og forskjellige teknikker for å lage brett som etterhvert begynner å se fine ut. Er det andre som spiller Cities in Motion her mon tro? Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Har kjøpt det, men ikke kommet meg så langt og fått instalert det. Men kjenner det byner og klø i fingrene nå Siter
Sindre Holberg Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Oh, jeg har svidd av sikkert det tredobbelte av deg Ola! Har også begynt å jobbe en del med mapeditoren, interessant! Skrev en anmeldelse for en liten tid tilbake http://teknikksiden.com/2011/01/22/forhandsvisning-cities-in-motion/ Siter
Erik Karlsen Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Det hadde vært artig og teste ut de kartet som du lager Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Skrevet 25. februar 2011 Alle tutorialene mine på CiM forumet forøvrig.. http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?523066-Map-Editor-Video-Tutorials Det jeg lager i "Map Editor Tutorial" som byen heter pr. dags dato, tenker jeg å gi ut til nedlasting når jeg har gått gjennom noen flere ting, og vil helt klart bli noe som gir varierte problemer. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Så snart jeg har fått alt annet som er på agendaen unnagjort, så følger jeg vel straks etter gutter! Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Virket spennende, og til bare 19,99€ på Steam, så var ikke valget vanskelig. Og jeg som akkurat kjøpte DCS A-10 også. Blir en travel helg. :grin: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Se her ja, virkelig interessant. Har desverre ikke hatt tid enda til å få prøvd det, har installert og tittet litt på manualen - men er stygt redd for det kommer til å forsvinne like mange timer til denne som til Tropico:3 når den kom. Ser for meg at når man har gjennomført alle brettene som følger med spillet, kommer man til å bruke langt flere timer - på enten egenkomponerte kart, og forhåpentligvis kart/brett laget av flinke folk - som er kopier av interessante og mere nærliggende steder i skandinavia osv. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 OpenTTD FTW! kunne ikke blitt mere enig!!! OpenTTD med et par nye Graph filer og du verden hvor herlig :grin: :whistle: :blush: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Der er jeg allerede fortapt.. Har blitt noen timer i TransportTycoon verdenen de siste ukene. Siter
Geir G Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Er det mulig få få vekk de utrolig irriterende blå, røde etc. rutelinjene på veiene? :grin: Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 25. februar 2011 Skrevet 25. februar 2011 Jepp, i ruteoversikten, klikk på øyet som du ser ved siden av den ruten du vil fjerne rutelinjen fra. Siter
Joakim Hagen Skrevet 26. februar 2011 Skrevet 26. februar 2011 Jeg den eneste som har problem med å åpne CIM igjen når jeg har minimert det? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Skrevet 26. februar 2011 Spør i Cities in Motion forumet hos Paradoxplaza.com, under den tekniske avdelingen. Da vil du definitivt få hjelp og svar fra utvikleren Colossal Order. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Dette var vanskelig :grin: Går hele tiden i underskudd, alle bankene er lånt fra, det står hundrevis av sure personer på trikkestasjoner og busstasjoner. Men jeg har ikke råd til å kjøpe flere trikker/busser. Noen tips anyone :grin:? Har startet campaign, er fortsatt i Berlin Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Skrevet 27. februar 2011 Øk billettprisene. Dette vil gjøre at mange potensielle pax dropper å ta massetransport. Generelt sett ikke det du egentlig vil, men for å slippe å ha flere titalls eller hundrevis av sure pax i kø gjør du dette. I tillegg vil du tjene mye bedre i det lange løp også. Bygg ut nettverket ditt sakte men sikkert. Planlegg nøye hvor du plasserer stoppene. Kan være en idé å bruke informasjonen om hvor folk bor og hvor de jobber. Noen ganger kan direkteruter være løsningen, andre ganger kan det være en idé å lage flere, kortere ruter. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Har prøvd gang på gang nå, uten å lykkes. Går i minus hele tiden Siter
Lars B. Frostad Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Shitt pomfritt, dette var vanskelig ja. Elsker som regel slike spill, enten det er kriger eller penger som skal inntjenes i ulike former. Men denne her ble jommen ikke så lett, er også fortsatt i Berlin - har kommet til siste "oppdrag"; men på ett eller annet tidspunkt så blir utgiftene bare utrolig store. Har startet fra "scratch" sikkert tre-fire ganger, så begynner å bli litt kjedelig å gjøre de samme oppdragene på nytt og nytt. Virker som om buss-nettverket som allerede er "bygget" når man starter, er ganske dårlig planlagt. Har klart å lage noen bra trikkeløsninger som benytter veiene minst mulig, men problemet er at når man kommer litt i gang - blir det bare mer og mer trafikk og køene er lange som et vondt år (eller ti). Da er det kjedelig når trikkene blir stående i evigheter, fordi de skal krysse veien osv. Får prøve å pumpe opp billettprisene max, men enda jeg valgte "easy" når jeg startet - synes jeg jommen det var vanskelig å tjene "lette penger" under hele Berlin- oppdraget. Går veldig bra som regel i begynnelsen, men så går utgiftssiden ofte galopp når jeg nærmer meg de siste oppdragene. Aaaargh... Siter
Tore Urvik Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Huff, jeg frykter jeg må kjøpe dette altså... Ser ikke lovende ut mht. familietid fremover Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Skrevet 28. februar 2011 Lars, kan du legge ut bilde av hvordan kartet ditt ser ut med alle rutene? Evt screenshots ? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 28. februar 2011 Skrevet 28. februar 2011 Kan hende jeg må låne ut litt tid til dette spillet i vinterferien :cool: Er bare litt redd at det skal nå det nivået at jeg får abstinenser etter noen dager uten spilling.. :grin: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. februar 2011 Skrevet 28. februar 2011 Ola: jeg har allerede slettet en del av de gamle savegamene i "ren frustrasjon", men jeg tror jeg har arkivert noen automatisk etter en backup - så jeg skal se om jeg ikke får tatt noen screenshots da. Men jeg skal prøve (igjen) fra scratch nå, og ta bedre betalt for alle billetter helt fra starten - slik at man forhåpentligvis slipper all klagingen pga. fulle holdeplasser osv. Dog virker det som om denne "simmen" fungerer litt anderledes, enn hva man er vant til - fra andre "transport-simmer" osv. Leser dette stadig vekk, her er en fyr som starter med T-bane tidlig i spillet - og har god suksess med det: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?523768-Player-made-Tutorial(s)-Winning-Strategys-Scenarios Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Skrevet 28. februar 2011 Her er Berlin, etter Vien og Amsterdam-campaign. Har bygd ut med trikk og bussruter som mater t-banen. Se fullskjerm Siter
Sivert Indergaard Skrevet 28. februar 2011 Skrevet 28. februar 2011 Den "tutorialen" du linket til Lars, funket! Lot t-banen stå noen timer mens jeg var ute et par timer, når jeg kom hjem hadde jeg 350.000C Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. mars 2011 Skrevet 1. mars 2011 Ola: bra lagt opp det der ja, virker som at det lønner seg å ha ganske få stopp på rutene. Sivert: flott å høre, at det løste seg - tenkte også jeg evt. skulle prøvde Berlin på den måten; men klarte å fullføre Berlin på "vanlig" måte - og bygge slik de anbefalte osv. Neste gang jeg startet opp Berlin-scenarioet på nytt, så var jeg enda mer forsiktig med hvor jeg plasserte ting - og pumpet prisene opp på billettene fra dag:1. Så endelig klarte jeg å holde meg "flytende" nok til at jeg kom i gjennom alle oppdragene. Den eneste jeg ikke var ferdig med, var denne "hotel to hotel"- oppdraget - hadde ikke transportert nok folk på denne (men dette var jo bare et ekstraoppdrag, så var ikke nødvendig å bli ferdig med den - før man fikk godkjent). Dog er det irriterende merker jeg, nå som jeg driver med Amsterdam (kommet over halv-veis) at de har overdrevet til de grader med trafikken. I tillegg har de tydeligvis lagt inn parametre på følgende måte, at selv om en starter en bussrute på et veldig grisgrendt sted (prøvd ut som en feeder-rute til trikkestopp i nærheten), så blir det jommen helt tjukt med trafikk der etter hvert (selv om det nesten ikke var en eneste bil der, før man bygde noen bussholdeplasser og startet en liten linje). Synes ellers at "breakdown's" (særlig på busser) skjer litt vel ofte, enda man har økt vedlikeholdet på budsjettet. Men men, man får komme seg i gjennom Amsterdam (der kan man i det minste tjene litt på båtrutene), så finner man vel enda noen nye ting å "irritere" seg litt på i neste scenario. Men dette spillet er litt av en "tidstyv" ja, har allerede mistet tellingen på hvor mange timer som har gått med til denne. Gleder med senere (når jeg forhåpentligvis har fullført alle scenarios, som skulle "låse" opp flere brett) - slik at jeg kan spille alle brette i fritt modus, er litt kjedelig hele tiden å være så nøye osv. siden man i startet er helt avhengig av å gjøre det meste riktig, for å få økonomisk balanse. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. mars 2011 Skrevet 1. mars 2011 Oppdatering: var ikke mange oppdrag igjen på Amsterdam ja, så nå var den unnagjort også. Det som var litt interessant, var at når teksten kom opp og hun takket for jobben man hadde gjort - fikk man kudos for at man ikke hadde brukt t-bane (metro). Leser at flere har slitt veldig med Amsterdam, og har ikke løst denne uten å ha brukt metro - interessant at spillet da faktisk holder rede på om man i dette tilfellet har bygget dette eller ikke. Men nå er det over til Wien for alle pengene, og her SKAL man jo bygge t-bane / metro - så det bør love godt for inntektene (I hope)... Siter
Christian Zhang Skrevet 1. mars 2011 Skrevet 1. mars 2011 Har lastet ned demoen fra hjemmesiden men når jeg trykker play crasher spillet. Hjelp? Bruker Vista Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Skrevet 1. mars 2011 Christian, ta kontakt på Paradox-forumet. Der er utviklerene og svarer på tekniske spørsmål.. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 1. mars 2011 Skrevet 1. mars 2011 Lars: Du har vel ikke en tutorial til Amsterdam vel :grin:? Eller har du noen tips til meg? Startet med 24m, satte opp noen ruter osv. men til slutt hadde jeg bare 2-3m, uten å tjene noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.