Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slapp av gutter... Jeg har jobbet i Continental Airlines som GE Aircraft Engines Project Engineer in 15 aar og har sett mye opp og ned... Mest ned i starten... ha ha! Flyindustrien her i USA er veldig svingende men den vil helt sikkert komme tilbake! Det var en nedgang tidlig i 1970 aarene, samme tidlig i 1980 aarene og det samme tidlig i 1990 aarene. Hvor er vi i dag...? Jeg garanter at vi kommer til aa see etter nye piloter om noen faa aar. Continental Express vil kalle tilbake alle resisterende permiterte piloter snart... United Airlines solgte firmaet til fagforeningene som har vert veldig graadige og lykkes til slutt a oedelegge firmaet. Det kommer til aa bli en stor forandring her snart og du vil se at nye muligheter aapner seg.

 

Hva er det med dere og A320...?

 

Dag

Skrevet

Heisann Thomas. Jo du har rett i at JetBlue gjoer det bra men det har nok ikke saa mye med flytypen de opererer. Soutwest Airlines har kun B737's og de er i dag et av de mest vellykkede selskapene i USA. Det er mange faktorer som spiller inn og jeg skal ikke gi meg ut for noen ekspert paa flyselskap oekonomi... Har mere greie paa flymotorer. En av de stoerste kostnadene et flyselskap har er loenn til de ansatte. I tilegg kommer betaling/finansiereing av utstyr som fly, fuel, vedlikehold osv. Et nystarted flyselskap som JetBlue har lavere arbeids kostnader i gjennomsnitt, lite velikehold og har ofte utsatt betaling paa utstyr og har derfor en stor fordel. Jeg vet at United Airlines kjoepte en hel hau med A320 og fikk en "smoking deal" fra Airbus med aa utsette betalingen 5 aar. Naa kommer regningen. I tillegg saa ser du en tendens til at "lokale" flyselskap har en bedre marketstrategi naar oekonimien er nede... Med andre ord naar det er mindre "business" reisende... Noe som British Airways har foelt. Jeg saa i dag at Delta skal proeve et lavpris selskap. Mange har proevd dette foer...?

 

Delta releases information about its new low-fare unit

Delta Air Lines held a news conference Wednesday to discuss the low-fare subsidiary it plans to launch early next year. The airline hopes its new low-fare unit will allow it to compete head-to-head with the likes of JetBlue, Southwest and AirTran.

Using a dedicated fleet of 36 B757s, Delta’s low-fare offshoot will begin by flying between the Northeast and Florida, gradually expanding into other markets in the United States. Cost savings are to come from increased aircraft utilization, single-class service requiring fewer flight attendants, higher productivity from unit personnel and greater use of technology for ticket sales and distribution.

Delta says it will announce the unit’s name and more specific details prior to its limited-service launch in February 2003 using a few reconfigured 757s. The airline says additional details about the new unit’s business model and marketing strategy will be revealed at a future date

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...