John Bugten Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Lurer litt på dette.... Disse luftstrømmene over Atlantern som flightene gjerne vil ri på for å spare tid/fuel. Noen som kan gi meg en brukbar forklaring på hvordan dette fungerer...hvordan disse "beltene" oppstår? Er sikkert et værfenomen men gøy å vite litt mer. Er dette simulert? Feks i fs2k2? Siter
Thomas Vatne Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Jeg tror du sikter til noe som heter "Jet stream" på engelsk. Du kan lese mye på nettet men det har noe med forskjellen mellom kald og varm luft som oppstår nord i atlanteren. Desto mer temp. forskjell, desto mer vind. Disse Jet vindene kan oppnå en fart på i overkant av 450 km/t og bli flere tusen km lange. De kan også være flere hundre km brede og flere km dype. En finner de i ca 10 km høyde. En må bare bruke Google så finner en alt en vil. Har ikke peiling på om det er simulert i FS men det tviler jeg på. Det er ganske komplisert dette belte og det er bare opp til flaksen om en kommer i en, i virkligheten Siter
Gjest Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Dersom du bruker FSMeteo vil du kunne oppleve dette. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.