Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Er det noen som er gode på Access 2007 her? Jeg ønsker å lage en database over forskjellige personal-data på jobben, men jeg har egentlig ikke satt mine ben i Access på mange år...

Jeg har lest brukerveiledningen, men den er ikke alltid like lett å forstå.

Eksempel: Jeg lager en hovedtabell som skal inneholde alle variabler (ID, navn, stilling, stillingsprosent, ferie, perm m lønn, perm u lønn, kurs, osv). Så lager jeg en tabell som heter Ferie som inneholder ID, navn og ferie. Deretter lager jeg en relationship mellom ferie i begge tabellene.

Likevel blir ikke dataene overført mellom tabellene. Hvorfor ikke?

Skrevet

Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Jeg hadde et eget fag i to år på Videregående (for et par år siden), som gikk nesten utelukkende på access. Desverre var det ikke kompetanse der til å lære oss noe utover det man kunne gjøre med forskjellige wizzards.

Skrevet

hmm :)

Kanskje du kan hjelpe meg med følgende i stedet?

Jeg har 1 tabell som lister alle oppgavene i bedriften, og 1 tabell for ansatte. Nå ønsker jeg å "parre" disse to slik at jeg kan lett se hvilke ansatte som kan gjøre hvilke oppgaver.

Problemet med dette er at multiple ansatte kan gjøre multiple oppgaver. Ansatt 1, 2 og 3 kan gjøre oppgave A, B og C, mens ansatt 4 er den eneste som kan gjøre oppgave D.

Forslag til løsning? =)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...