Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ingen har lagt ut tur for kvelden, så her kommer et forslag.

Vi bushpiloter har for det meste hatt VFR på søndager, men nå er været slik at IFR melder seg.

Vi starter på Ålesund Vigra ENAL

Flyr så mot VOR VIA 112,4MHz og dreier sør 180° utgående mot NDB SD Sandane 408 KHz

Ned mot LOC 09 110,9MHz. LOC har heading 118, så dreing mot NDB AD 288KHz er nødvendig for å finne flyplass.

Takeoff 27 og klatrer ut fjorden for å gå klar av fjellene.

Leter opp VOR FLO 112,3MHz heading 240°.

Florø har LOC 07 108,9MHz

Takeoff og følger FLO 120° mot NDB BL 374KHz over Førde Bringeland.

Dreier så sørøst og fanger opp VOR SOG 114,2MHz heading 90° der vi skal lande på Haukåsen.

Strekker tiden til fortsetter vi rett østover til vi finner NDB LL 342KHz der Leirin har LOC/DME 33 110.5MHZ

For de som er ekstra hardbarkede fortsetter de videre til NDB HAA 371KHz for landing Hamar Stafsberg.

Fly: Propellmaskin som takler 130/140kn. Beaver er et fint valg. Blir ca 3 timer flyging med mellomlandinger, så oppstart er kl 19:00

Kan værgudene danse på verandaen og skape vindstille med 2-3nm sikt under 3000 fot?

Plan-G er feigt :whistle:

Edit: Det er vel et lite krav om at du kan det grunnleggende om VOR/NDB navigering før du kaster deg med på dette.

Og forberedelse til turen er en stor fordel.

Så slipper vi masse spørsmål om hvor skal vi neste gang, hva er frekvensen, hvordan stiller vi inn det og det osv osv :mad:

Skrevet

Du kom meg visst i forkjøpet her Paul-Andre. Jeg hadde allerede avtalt morgen og fint vær i British Colombia idag på MP'serveren til Geir Ove. Den har vært nede noen dager nå, mens vi har flydd på Øystein sin midlertidige server. :)

Vi har hatt så mye trøbbel med MP-server oppsett i det siste med 6025 error så jeg hadde tenkt at vi tok Aerosoft Beaver og kasta Plan-G i sjette veggen for å teste ut hva som forårsaker denne feilen.

Skrevet

Neida, du var først på så da blir det din rute som gjelder. Bare få satt opp serveren til riktig tid så skal nok det gå iorden. Jeg skal ta det praktiske med Geir-Ove så ordner det seg.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Am in , server restartet om 5 min, nytt passord fåes på teamspeak

Server er satt opp med følgende:

under 1000 fot ca 3,2-3,6 Km, over 1000 til 3000 ca 1.6 km...lite vind.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg har lagt opp følgende mod på vær siden.

Wind: 2-4 knots fra 360.

0-1000 ft ca 3,2-3,6 km visibility

1000-3000 ft ca 1,6 - 2 km visibility

3000-10000 ft ca 6-8 km visibility.

Noen skyer med is rundtom så deice er en vinner.

Sees i kveld.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...