Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Helt sykt. Hakeslep! Noen andre som tror det er minst én annen planet med levende vesen på? :grin:

Skrevet

Ja, det er jeg sikker på... men ikke av typen små grønne menn som kræsjet i Roswell, og bortfører folk for eksperimentering.

Tatt i betraktning at universet er så ufattelig stort, og vi er en såpass ubetydelig del av det (selv i vårt eget solsystem er vi ubetydelige) så må ingrediensene for liv finnes andre steder også.

Og om det ikke finnes i nåtiden, så kanskje det har vært eller vil oppstå... Livet på jorden vil ikke vare evig, så hvis vi ikke selv tar knekken på oss så vil alt vann (nødvendig for liv) på jorden fordampe etterhvert som solens intensitet øker (ca 1 milliard år) og solen blir etterhvert også en rød gigant som vil ekspandere og oppsluke alle de nærmeste planetene og vel så det... (ca 5 milliarder år) før den senere dør ut.

På grunn av størrelsen av universet og menneskets (slik vi kjenner oss i dag) relativt korte eksistens, så ser jeg det ikke som sannsynlig at vi noen gang vil finne liv... Verdensrommet er bare så stort og "fiendtlig" med tanke på støtte for liv at jeg tror ikke vi noengang kan klare å reise så langt... Men så lenge vi selv eksisterer så er det ingen grunn til å tro at vi er alene. Skulle vi høre signaler fra noen, vil de være millioner av år gamle.

Hilsen T

PS! Veldig stilig sak som det ble linket til i første innlegg! For de som har en iPad, finnes også programmet "Exoplanet" som handler om planeter funnet utenfor vårt eget solsystem (526 til dags dato)... man kan også navigere rundt i vår egen galakse, og ser da hvor ubetydelige vi er, og det er bare i vår egen galakse blant milliarder av andre... Introen i "The Grinch" med snøfnugget blir plutselig ikke så urealistisk eller utenkelig...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...