Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

AirbusA330-200.jpg

 

 

Pga. stadig økende etterspørsel, etter denne svært

suksessrike flytypen fra Airbus - ser flyprodusenten

seg nå nødt til å øke produksjonen. I dag produseres

det åtte stk. fly pr. måned, etter at tempoet nå settes

opp - vil det blir produsert 10 maskiner pr. måned

innen 2. kvartal 2013.

 

Så til tross for at A350 etterhvert vil komme på

banen, er det tydeligvis ikke mangel på interesse

for A330 på en god stund enda.

 

 

 

Les mer bl.a. her:

 

Boarding: "Airbus skal produsere fler A330":

http://www.boarding.no/art.asp?id=44853

Skrevet

Dette er nok et direkte resultat av at verken B787 og A350 er klar, og kundene får A330 og B767 til kraftig reduserte priser for at dem skal få dekket sitt behov for fly på kort sikt.

Skrevet

Om jeg husker rett, baserer de seg på den første vellykkede bussen, A300B4, som den hette da jeg kjøpte Airfix-byggesettet. Velprøvd teknikk som sikkert vil ha fortsatt suksess, med rot tilbake til de første bussene, om jeg ikke er helt på jordet.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A300

 

En annen ting hva Airbus angår. Jeg har seilt opp Elbe (til Hamburg), med svære tankbåter, siden 1990. Tro det eller ei, men vi seiler helt inn i byen, med båter på 270 meters lengde. De første gangene så jeg ikke mye av Finkenwerder (flyplassen i byen), men NÅ ser jeg den. Hangarene til Airbus er så svære at man tror ikke sine egne øyne. Seattle produksjonslinjen er nok svær, men det er Hamburg også, som produserer de "små" flyene. Tør ikke engang tenke på hangarstørrelsen i Frankrike.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …