Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter nå og lurer på om jeg skal prøve å kvitte meg med ipaden for anskaffelse av galaxy tab. Grunnen: jeg har android telefon, jeg vil ha Flash og jeg blir gæærn av å måtte legge inn iTunes på nytt hver gang pcen blir formatert (sikkert en enkel måte, men jeg har ikke funnet ut noe om det hvertfall) :grin:

Hvertfall... Tenkte å høre med folk her hva dere ville gått for om dere skulle brent av et par - 3 tusen laken.

iPad eller Galaxy tab og hvorfor?

Skrevet

Vanskelig å få et nøytralt svar her vil jeg tro.

Personlig så ville jeg tatt Galaxy Tab, mye av de samme argumentene du har, har Android telefon. Men, hadde det vært meg ville jeg ventet til Galaxy Tab 2 kommer, da den skal ettersigende få en 9" skjerm, og sikkert noen ting til.

Skrevet

Jeg ville gått for iPad, mest fordi mine egne erfaringer med Galaxy Tab er at den lagger en del og er litt treig. Nå skal det legges til at jeg er veldig kresen på sånt og har lett for å bli "irritert" på dette.... Begge to er nok bra, men jeg ser ikke helt bruksnytten...

Skrevet
Jeg ville gått for iPad, mest fordi mine egne erfaringer med Galaxy Tab er at den lagger en del og er litt treig

Dagens.... takk for en god latter.

Galaxy Tab!

Hvorfor?

* Galaxy Tab vinner på mobilitet. Trenger du større skjerm en 7 tommer, kjøp deg en laptop.

* Kamera (2 stk)

* Samtale. Hvorfor skal Apple skryte av skype mulighetene når du kan til og med ringe med Tab? (Perfekt til og klone så du har 2 simkort)

* Flash (Flash er alltid et must!)

* Ekte multitasking

* Widgets

* Bruk av mapper

Kan sikkert skrive mer :)

Dette kommer helt annpå hva du skal bruke den til Mads. Skal du bruke den i sofakroken, så er iPad helt klart vinner. Men skal du bruke den 24/7, ha den med deg overalt, så er tab ditt valg. :)

Hater ikke iPad. Skaffer meg en iPad snart selv, pga den er billigere og den skal jeg bruke til Sonos systemet her i huset.

Skrevet

Hvis det eneste problemet med iPad er at du formater pc for ofte...

Kan jeg tipse deg om at hvis du kopierer ut hele iTunes mappen som ligger under brukernavnet ditt å musikk på pc'en din til en annen disk når du formaterer....installerer iTunes på nytt etter reinstallasjon....kopierer over og overskriver alt i den nye iTunes mappa....og vips var iTunes akkurat som før...

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd Galaxy Tab, men jeg har lest en del tester. Og selv Android-personer foretrekker iPad fremfor Galaxy. Men dette er vel egentlig litt smak og behag.

Jeg har prøvd iPad, og når man bruker 3G på den, så er den ypperlig! Hadde jeg ikke vært fattig student, hadde jeg kjøpt en selv.

Skrevet

Heg har de begge..

For min del så er ipaden et "hører hjemme" produkt.. Pga størrelse... Så derfor har jeg kun wifi utgaven der :)

Samsun G Tab.. Er en mer arbeidstilrettet liten sak du kan ha med dit hvor du skal ønske :)..

Fornøyd med begge jeg hehe!!

Skrevet

Ikke helt enig der...har med iPad'en over alt jeg....kan ikke si størrelsen plager meg stort...

Bør være såpass stort skal det være behagelig og gjøre noe fornuftig på.

Bare tastaturet på iPad'en er jo nesten like stort som galaxyen i seg selv!

Skrevet

Støtter opp om Åges påstander her om at Galaxy er treig og "lagger". En kamerat av meg er ufordragelig Apple-hater, mens jeg og madammen er Apple-brukere tvers igjennom. Så når han kommer med den ene gadgeten etter den andre, inkludert Galaxy, som skal være mye bedre - blir det vanskelig å lavær å fnise litt når jeg ser at Galaxy-enheten hans hakker, virker klumsete og treig, til tross for at han roser den opp i skyene.

Jeg forstår at folk har forskjellige behov. Men Flash? Det er en døende teknologi. Den eneste grunnen til at det ikke er kommet noen arvtaker rent offisielt er fordi ikke alle nettlesere støtter den nye, kommende HTML5 som vil gjøre mirakler med både strømforbruk og kreativitet fra alle parter.

Om eneste argument for Galaxy er at du ha flash, og dette mener jeg oppriktig.. Da syns jeg synd på deg!

Også er det ganske artig - for da Apple lanserte iPad syns alle det lignet "en stor iPhone" og illustrasjonene florerte med folk som holdt en svær iPad til øret for å snakke, og syns det hele så uforglemmelig tåpelig ut. Men nå driver man heller og skryter av at med Galaxy kan man ringe, og det er liksom et salgsargument som skulle trekke iPad ned i do? Jeg skjønner meg ikke på enkelte fans og bedrevitere. :grin:

Skrevet

Problemet med Samsung er at de ikke klarer å lage software. Jeg kjøpte Galaxy S telefonen i fjor høst og har angra som en hund siden. De skal jo på død og liv bruke eget filsystem og dermed kvele alt av potensialet som hardwaren i telefonen og også i paden deres har.

Søsters kjøpte en galaxy tab og var kjempefornøyd, så jeg måtte teste i jula og ser mye av det samme lagget og skvipet i taben som en gjør i telefonen..

Endelig for et par uker siden fant jeg og klarte å roote, nedgradere kernel, for å så oppgradere med custom ROM, brukte Darky's ROM til telefonen som bruker Gingerbread versjon av Android (2.3.1) og telefonen ble med et noe helt annet å bruke. Null lag, null stress og med en software som klarer å dra nytte av hardware ble det plutselig en innertier.

Leste at man kan gjøre noe av det samme med Tab'en, men jeg synes at hvis man må gjøre slike tiltak for å få noe til å fungere tilfredsstillende, har man bomma hardt i utgangspunktet. Men det kan hende det bare jeg er som er kravstor.

jeg har prøvd både iPad og Galaxy tab, og jeg har ikke lyst på noen av de, det faller mellom 2 stoler bruksmessig, men skulle jeg velge hadde jeg gått for iPad fordi den er i utgangspunktet enklere og det bare fungerer ut av boksen uten noe dill + alle appsene som finnes.

Men igjen, de som sitter å funderer på slike ting; Det er og blir KUN smak og behag og hva som passer bruken og lommeboka best ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...