Skrevet 10. november 2002 22 år Hei. har noen spåørsmål. 1. Heter Håvard Dybvik Solberg. Skal jeg registrere Cessna flyet mitt med denne registrasjonen: LN-HDS 2. Hva skal jeg bruke som callsign? Cessna LN-HDS cleared for takeoff?
Skrevet 10. november 2002 22 år Du skal bruke: Lima-November-Hotell-Delta-Sierra har ikke hørt de bruke flytype først sånn som i usa her i Norge
Skrevet 10. november 2002 22 år Ved første kontakt med kontroller skal hele registreringen brukes som callsign. etter dette skal du svare med samme c\\s som kontrolleren bruker til å kontakte deg, som vanlighvis er den første og de to siste bokstavene i registreringen.
Skrevet 10. november 2002 22 år ...og dersom det er to forskjellige flytyper i nærheten med f.eks. de to siste bokstavene - som er like- ....DS eller delta sierra, skal flytype nevnes i forkant av registreringsnummeret. "Piper.. Lima Delta Sierra" og "Cessna.. Lima Delta Sierra".
Skrevet 10. november 2002 22 år Solberg: Du hvet vel ikke om en som hetter Flemming Solberg og eller ?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.