Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei godtfolk.

Eg sete no på skulen med eit stort spørsmål. Kor i Tyskland er det best å spotte? Skal ha prosjekt om det og eg lurar i denne samanheng. Er det nokon som har URL til gode internettsider om flyspotting i Tyskland? Evt. har formeiningar kvar deter best å spotte? Går ut frå t Berlin ereit bra alternativ. Men treng og andre moglegheitar ettersom det skal inn i ein reisebrosjyre me lagar.....

Skrevet

Nå har jeg ikke vært i Tyskland og spottet, men hvis jeg skulle dit og spotte ville jeg tatt en tur innom Laage i nord Tyskland som er hjemmebasen til Luftwaffe's MiG-29 ving.

Luftwaffe opererer også Phantoms fra Laage, så etter min mening er vel dette det beste stede å spotte på militære fly i Tyskland.

Et lite bilde av en MiG i climb out fra Laage: http://www.fabulousfulcrums.de/Bilder1/CH3.jpg

Skrevet

Som du kan se på www.frankfurt-airport.de har disse tyskerne gjort spotting til en industri, med observasjonsdekk på terminalene og sightseeingturer. Ellers er det jo endel terreng rundt rw18-36 som dessverre ikke er den mest brukte banen. De andre rullebanene er det vel vanskelig å komme nært innpå.

Skrevet

Finnes det noen "spotte-muligheter" i München , Tysklands nest største flyplass ?

Skrevet

Joda, også der har de lagt forholdene til rette. Der kan du se på gamle fly, kjøre simulator eller klatre opp på "observasjonshaugen" som er laget nettopp for å se på fly. Her finner du både benker å sitte på og kikkerter...

"The Visitors Park"

Skrevet

Takk "[smil]""[smil]""[smil]"

Vet du om en god norsk/engelsk guide om selve byen München Dag ?

Skrevet

Hehe. Takk igjen "[stort"[stort"[stort

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …