Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Er det virkelig normalt at det skal ta 5 virkedager for en pakke mellom Oslo og Bodø?

Venter nå på ny PC fra Netshop, ble sendt fra Oslo 05:25 Tirsdag 4 Januar. Det står nå forventet levering 7 Januar, men pakken har ennå ikke kommet til Fauske engang.

Snakket med Posten i dag og de mente at pakken ville komme til Fauske i løpet av dagen og til Bodø i morgen, men jeg kan ikke fatte hvordan det skal ta 4 dager mellom Oslo og Bodø, når Bring Cargo sender containere mellom Oslo og Bodø på 24 timer...

Skrevet

Du som jobber i Bring bør jo i alefall forstå at bedriftspost går fortere enn privat post, ergo går Bring raskere enn Posten! Husk at det er kostnad målt opp mot effektivitet! Effektivitet koster, og bedriftsmarkedet betaler prisen for det. Det gjør ikke du og jeg, som ikke driter penger. Ikke jeg iallefall! ;)

Skrevet

Tollpost leverte min et døgn (strekning Torp-Molde) etter at siste punkt på handlelista mi hos Komplett var kommet inn til lager. Men sjåføren som kjørte fra terminalen her oppe og ut til hentestedene, satt selvfølgelig pakka med all hardwaren igjen på bilen, så full levering ble forsinket med et unødvendig døgn...

Skrevet

Vel Aleksander, tydeligvis betaler jeg 623kr frakt, noe jeg ikke kan skjønne da Servicepakke på 19.6kg koster 268kr fra Stokke til Bodø.

På telefon med Posten i går sa de at pakken ville komme til Bodø i dag, men på telefon med de i dag sier de at Pakken kommer på TIRSDAG!

Det er 6 virkedager. På toppen av det hele sier hun at Servicepakke blir nedprioritert for Ekspress, men at pakken er sendt fra Oslo.

Problemet mitt da blir jo at Ekspress ikke går over Fauske, men direkte til Bodø med fly. Bedriftspakker går med Bring Container, så jeg kan ikke fatte hva de holder på med.

Selv om det blir kjørt opp fra Oslo skal det ikke ta 4 dager!

Skjønner dere problemet mitt her?

Jeg blir aldri å få noe mer gjennom Posten. Neste gang blir det nok Tollpost eller spesifiere at jeg skal ha pakken sendt med Bring Container nordover.

Skrevet
Flytt til Oslo, her får vi pakkene på under 24 timer!

Er riktignok en stund siden det skjedde sist, men jeg har tidligere opplevd en god del ganger at pakke fra Komplett blir liggende på omlastningsentralen i Oslo etter å ha kommet inn sent på kveld. Da har det i grunn ikke gått så himmelens fort.

Men i hovedstaden har man jo uansett luksusen å kunne hente pakken selv, samme dag, fra feks Komplett og Netshop.

Til gjengjeld har vi noe mindre vill natur, ikke like spennende vær, og mer salt på veien her. :grin:

Skrevet

Hus en ting, Pakker sendes ikke på søndager og leveres ikke ut på mandager vist de har kommet til postens hovedsentral i bodø. der er to virkedager ekstra.

har vært borti at en pakke fra trondheim til alta tok 1 dag, mens det tok 9 dager andre veien. slutt å syt, du kunne ha tatt det gjennom bring der du jobber, eller som servicepakke eller ekspress over natt........

hilsen en som jobber i posten

Skrevet

Altså, poenget mitt er at pakken er sendt fra Oslo. Sykler de med den til Fauske eller? Det er bare tre måter å sende pakker til Bodø på,

En: Fly (Noe alt over natten gods sendes med)

To: Tog (Mener da det meste av pakker går med tog)

Tre: Bil

Uansett hvilke av disse tre alternativene blir valgt skal det ikke ta 4 dager fra Oslo til Fauske.

De sier de nedprioriterer Servicepakker over Ekspress gods, problemet mitt da er at jeg ikke ser hvordan det er mulig, ettersom ekspress går med fly.

Pakken er sendt som Bring Servicepakke Jakob, jeg kan ikke gjøre mer... Når det er Bring Servicepakke ville jeg jo tro at det skulle gå litt kjapt da...

Du som jobber i Posten kan du forklare meg hvorfor Netshop sier at det er 623kr i frakt på dette?

Forøvrig Jakob så mener jeg at Postburene blir kjørt fra Fauske rett til PIB, ikke gjennom Terminalen i Bodø.

Skrevet

for å svare på siste spørsmål, så er det slik at pakker fra oslo som skal til nærliggende byer/plasser til bodø, kommer alikevell innom hovedsentralen. (sorteringssentral) herfra sendes pakkene via bil til feks. PIB Fauske.

Er pakken i oppkrav? i tilfellet kan det være at pakken er over 10kg da blir det annen takst, du har sikkert fått volumtilegg. da blir det den prisen, er litt ekstra for servicepakker. man kan være at netshop har "egene" priser? jeg vet ikke.

servicepakker er vanlige pakker som blir sendt på samme måte som brev, smartpost ol. det som skiller en servicepakke fra vanlig pakke et at man betaler ekstra for å få pakken på døra.

kan også være at de har sendt datan din som flere pakker. er det en stasjonær pc?

Skrevet

Det er en stasjonær PC, den er sendt som 1 kolli da den er bygd ferdig av Netshop.

Jeg vet at det skal innom Fauske, du sa Postens Sentrallager i Bodø.

Fremsendingstid

Fremsendingstiden er typisk 1-3 virkedager (avhengig av avstand), enkelte strekninger 4-5 virkedager. Se Logistikkguiden. For eksempel:

Oslo-Oslo: 1 virkedag

Bergen-Oslo: 2 virkedager

Oslo-Bodø: 3 virkedager

Jeg har forøvrig ikke fått noe i Inboxen min hverken på PM eller Mail.

Skrevet

Det var en spøk fra min side, men jeg fikk faktisk 3 kolli fra komplett på en dag! :) Sendt fra Larvik/Sandefjord kl 08:42 og var på [size:20pt]døra [/size]her klokka 19:15 :) :cool:

Var en smule imponert!

Skrevet

Jeg har en lignende sak med Bring nå. I går formiddag sendte en kar på NRK en harddisk med videomateriell i forbindelse med et program jeg skal gjøre noe etterarbeid på. Dette HASTER, og ble dermed sendt som ekspress over natt.

Fulgte sporingen på veien fra Oslo til Trondheim. Kl 02 i natt kom den til sentralen i Trondheim, og kl 0750 skal den ha blitt lastet om bord i bil for levering. Videre sier pakkesporingen at kl 1033 ble jeg forsøkt kontaktet. Jeg satt i lokalene til leveringsadressen og kasta bort penger på TV2 Sumo i det samme øyeblikket som dette skal ha foregått. Jeg har ikke hørt noen ringe på, og ingen har ringt meg på telefonnummeret som jeg vet står klart og tydelig på pakken.

Nå blir NRK lite blide fordi jeg ikke får gjort jobben min i tide....

Eksempelvis fikk jeg en pakke i går, den ble sendt på normalt vis. Jeg snakket med avsenderen i Oslo så sent som torsdag rundt kl 15, og dagen etter lå den i postkassa mi. Ekspress over natt er oppskrytt og bortkasta penger!!

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Tok 7 dager før jeg fikk pakken(1 kolli) min fra Komplett. Var en stasjonær PC som skulle ferdigmonteres der. Syns det er en helt grei tid. Mulig andre river seg i håret selv etter noen få dager, og syns at 7 dager er lenge.

Skrevet

Jeg bestilte noen småting i nettbutikken til Dag forrige søndag kveld. Mandag ettermiddag var pakken innlevert ved terminalen i Fauske. Onsdag morgen kl.7.50 lå den klar på det lokale postkontoret like utenfor Oslo.

Dette var riktignok ingen 20 kg PC, men er det Norgespakke skulle vel det ikke ha noe å si. Riktignok har jeg hatt mine klammerier med posten tidligere jeg også, men det begynner å bli en stund siden sist nå :)

Over en uke fra Oslo til Bodø høres slett ikke helt normalt ut, nei, selv ikke for posten.

Skrevet

Heheh.. Posten i et nøtteskall. I fjor sommer bestilte jeg 1 stk. lcd-skjerm fra en butikk i Oslo og 1 stk. golfkølle fra en butikk i Alabama. Begge ble lest hentet av transportør med noen timers mellomrom og du kan jo tippe hva som ankom først av disse? Helt rett! Golfkøllen.. Nei skal du bestille noe som fremføres av Posten så sørg for at det IKKE haster.

Skrevet

Nå er det jo forsåvidt ingenting som går spesielt kjapt i Bodø by uansett, om man ser slik på det. Det at Posten i norge er treg er jo ikke noe nytt, og om man egentlig tenker på infrastrukturen i dette landet så er det jo ikke så rart at de ikke kan levere kjappere. Du må nok bare ta tisen til hjelp, i grunn er jo dette politikerne sin skyld...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...