Stian Berg Hansen Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 Hvilke fly er de mest brukte passasjerflyene per i dag? Siter
Johnny Molund Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 B-737 er verdens mest benyttede passasjerfly Siter
Roald Hansen Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 Hei Stian!! Jeg skal prøve å gi et litt mer fornuftig svar enn Johnny gav Det mest brukte flyet er sannsynligvis Boeing 737, men den eldre 727 har nok også mange millioner kilometer bak seg. Tupolev Tu-144 er også et fly som har vært brukt mye (husk at da Sovjet var i sine velmaktsdager, var dette standardflyet for Aeroflot). Ellers begynner Airbus å få en stor markedsandel etter hvert. Den "store kongen" når det gjelder langdistanse er 747-en i alle utførelser. Går du inn på siden til Boeing, vil du sikkert finne mye historikk og "skrytedata" om de forskjellige flytypene. Det aner meg at Airbus har noe tilsvarende Noen her på FlighSim.no sitter sikkert inne med mer nøyaktig statistikk også. Hilsen Roald Siter
Johnny Molund Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 TU 154 mener du vel Roald? tror nok ikke 144 fløy noe særlig mange ganger. Siter
Roald Hansen Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 Ja Johnny, selvfølgelig -154. 4- og 5-tallet står så nært på tastaturet mitt Hilsen Roald Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.