Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg har nylig gått til anskaffelse av iFly sin 737 og har sett en del nye konfigurasjonsmuligheter med denne. Dette har gjort til at jeg går for å lage en oppføring for hver av SAS-maskinene som har base i Norge slik at jeg kan lage unike oppsett for hver maskin i simulatoren.

 

Derfor holder jeg på med research på hvordan alle maskinene er satt opp i virkeligheten. Det jeg ser på er:

- Farge på MCP-tallene (HVIT eller RØD)

- CDU farge (HVIT eller GRØNN på HØYRE eller VENSTRE enhet)

- FUEL QTY (RUND SKALA eller DIGITAL)

- N2, FF, OIL PRESS, OIL TEMP, OIL QTY, VIB (LOWER eller UPPER DU)

- ENGINE RATING (18K, 20K, 22K, 24K eller 26K)

 

Hvis noen har noen informasjon å komme med her (feks fra bilder de har tatt), vil jeg være meget takknemlig. Enhver opplysning vil øke realismen i simulatoren og forhåpentlig også kunne hjelpe andre som drar det til dette nivået :)

Hvis mange nok hadde interesse for dette kunne vi kanskje fått sydd sammen et register hvor alle disse opplysningene var samlet på en oversiktlig måte.

Skrevet

MCP-farge: Begge, eldre har oransj, nyere har hvit.

 

Fuel gauge: Rund skala

 

Upper: N1, EGT, Fuel

 

Lower: N2, FF, Oil div., vib (har iaf ikke sett vib i upper)

Skrevet

LN-TUK

 

MCP: [color:#FF0000]Rød bakgrunn[/color], [color:#FFFF00]gule tall[/color]

 

CDU: H[color:#C0C0C0]VIT på begge sider[/color]

 

Fuel Gauge: Rundt skala

 

Upper: N1, EGT, Fuel, ENG1/2

 

Engine rating er jeg også usikker på. Om jeg ikke husker feil er det 22k :)

Lower: N2, OIL Press, er vel noe mer men husker ikke helt.

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …