Gjest Lars Johansen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Jeg har en Sony Ericsson Xperia som har blitt låst fordi jeg har prøvd opplåsningsmønsteret for mange ganger, og nå står det at jeg skal bruke Google-kontoen min for å låse den opp igjen. Jeg har laget meg flere Google-kontoer, men ingen av de fungerer. Det eneste som kommer opp er at brukernavnet eller passordet er ugyldig. Jeg har også laget en gmail-konto, men det hjalp heller ikke. Har prøvd å søke rundt, men det eneste jeg finner ut er at mange andre har det samme problemet og at problemet er vanskelig å løse. Er det noen her som er gode med mobiler eller har hatt samme problemet som kan hjelpe meg? Siter
Christian Paulsen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Det hjelper (naturlig nok) ikke å opprette nye Google/Gmail-kontoer, og forsøke å bruke disse som bekreftelse på din identitet. Så for å låse opp med Google brukernavn/passord må man bruke den Google- kontoen telefonen er satt opp med, og knyttet til. Med andre ord, dersom du ikke på forhånd har satt opp denne telefonen med en Google-konto, så har du heller ikke mulighet for å låse opp med denne metoden. Da vet jeg ikke om det finnes noen annen måte enn å reparere telefonen, med PC-programvaren (gå på Support Zone i PC Compnion programmet, med telefonen tilkoblet med USB). Men da settes telefonen tilbake i fabrikk-stand, så i praksis slettes alt innhold, programmer, osv. Minnekortet berøres såvidt jeg husker ikke. Siter
Gjest Lars Johansen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Takk, for svar! Jeg var på Elkjøp og spurte om hjelp og de sa det var bare å gå hjem å lage en google-konto, det skulle ordne problemet. -,-' Jeg får se hva jeg gjør, det ble ikke laget noen Google-konto da jeg kjøpte den, så jeg tror helelr jeg kjøper ny. Siter
Christian Paulsen Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Ja det er jo ingen god reklame for Elkjøp isåfall, svaret er feil. Altså dette opplåsningsmønsteret er jo en valgfri sikkerhets-sak (selv bruker jeg det ikke). Poenget med det er at det ikke skal være enkelt for feks meg å låse opp din telefon, uten å kjenne mønsteret. Så hvis det var slik at jeg bare kunne ta din telefon, trykke feil x antall ganger, også bare låse den opp med min egen Google-konto så ville jo hele funksjonen være temmelig meningsløs. Google brukernavn/passord brukes altså i dette tilfellet til å bekrefte at det er deg, og derfor MÅ det være satt opp på forhånd. Men du trenger ikke kjøpe noe, du må bare resette telefonen. Det er ikke noe hokus pokus, og det står nøye forklart på skjermen hva man skal gjøre, etter at du har startet Reparer-funksjonen i PC programvaren. Ulempen er tap av data. Forøvrig er dette et godt eksempel på hvorfor det er veldig lurt å lage seg backup av moderne telefoner, de er små datamaskiner på både godt og vondt. Plutselig en dag skjer det et eller annet som gjør at de må "reinstalleres", og da er det kjekt å ha backup. Har allerede hatt bruk for det en gang selv på Xperia Mini Pro, som plutselig en dag bare nektet å starte med SIM-kortet i. Fant forresten det offisielle svaret fra SE ang opplåsning. Den sier stort sett det samme som jeg har sagt her; Xperia, reset the screen unlock pattern. Mulig det finnes tredjeparts verktøy, eller andre knep her også, men det kjenner ikke jeg noe til, så jeg ville bare resatt den, og ferdig med det. Lykke til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.