Sivert Indergaard Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Hvorfor må vi ha squawk'en stby on ground? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Fordi du "spammer" radaren med unødvendig info når du er på gnd! all info som kommer opp med alle fly på gnd med charlie er irrelevante, spesielt etter landing! Siter
Sivert Indergaard Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Skrevet 23. desember 2010 Ahh roger, men er det ikke litt tungvindt? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 hva er tungvint? C-mode da er transponder aktiv og sender ut info, i stby så er den jo av kan du si! så i stby så slipper man få info på radaren, da kommer den heller opp i lister som "flightstrips". Tungvint å veksle mellom C og S for en pilot er det neppe! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 For piloten er det snakk om å trykke på en knapp eller kjapt vri en bryter. Ikke spesielt vanskelig, og fort gjort i både SB og FSInn... Siter
Tore Urvik Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Men er egentlig dette så relevant lenger nå når de aktuelle radardekningne er bygget inn i ES-filene til Fosse? Når flyene er under, eller havner under radardekning, så er vel problemet akademisk nå tildags...? Og på Gardermoen er det jo bakkeradar som gjør at flyene har på transponderen fra de pusher fra gate (hvis jeg husker riktig)... Siter
Daniel Klepp Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Riktig Tore! Jeg kjører realistic radar-mode i ett vindu og et annet vindu med Ground mode, så problemet er ikke eksisterende for meg! Værre før med gamleprogrammet VRC, da lå taggene i en haug når det var mange som squawka charlie på samme flyplass, unødvendig clutter på skjermen. Men bunnlinjen bør jo være at den stort sett skrus av på bakken i virkeligheten, så da får vi vel følge det! As real as it gets! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 For min del, jeg er fortsatt best på å bruke easy mode! Men gjør det enkelt og realeser tracket for arrival! Kan ikke huske sist jeg ba noen om å sette stby, men å sette charlie derimot det intreffer støtt! Og det var vel også et forsøk på forenklet svar til en guttunge Siter
Johan Grauers Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Kom också ihåg att vissa flygplatser har radartäckning hela vägen ner på marken. I sverige ger C-transpondrar på både Arlanda och Malmö utslag på radar om dom står på vid gate. Man ska också minnas att transpondrarna som körs på ENGM och även ESSA från gate i real life är mode A som alltså inte sänder höjddata, detta är något vatsim tyvärr inte simulerar (ännu), så med det i åtanke är det också (enligt mig) mer realistiskt att köra på läge S snarare än läge C även ifall man i verkliga livet har aktiv transponder på marken på flygplatsen. Men den viktigaste poängen var egentligen att även med realistisk radartäckning kan en mode-C transponder på marken orsaka onödigt klutter på radarn. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Det er ikke noe problem å fjerne alle som squawker mode C på bakken i VRC. Tar 4-5 sekunder å gå i settings -> Filters -> configure filters: Sett radarfloor til 100 og fjern checkboksen nederst som sier noe slikt som "below my radar floor, display data tags". Siter
Johan Grauers Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Går att göra i Euroscope med, men det är ju fusk Siter
tony klementsen Skrevet 29. desember 2010 Skrevet 29. desember 2010 Heisann og god jul til alle simmere. Skal piloten vente med å sette squawk C til han er ved holding point eller? Samme ved landing. Når skal piloten skifte til squawk standby? mvh Tony Siter
Daniel Larsen Skrevet 30. desember 2010 Skrevet 30. desember 2010 Hei, Tony og god jul til deg også. Sett C-mode på holding og standby etter landing Som du sikkert ser av tidigere poster, kan det være lurt å la dette være en rutine. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.