Skrevet 1. november 2002 22 år Har saumfart nettet etter en side med bilder av den norske versjonen like før 1940, da jeg skal forsøke å male en 2002 i disse fargene. Noen som vet hvordan fargene er, eller noen som har noen bilder å vise meg?
Skrevet 1. november 2002 22 år 19 Curtiss 75A-6 ble levert, men ingen av de som ble levert før 9/4-40 ble operative i Norge (havnet i Finland etterhvert). Fargeskjema for de som ble montert er nokså identisk med Gladiatorene, "sølv" med "flaggstriper" i rødt hvitt og blått på halefinnen og på vingene, med 3 siffret nummer på sidene. Ellers husker jeg en reportasje i Flynytt på 80tallet om nettopp disse flyene, der det var et bilde i farger. Skal se om jeg finner igjen denne utgaven og evt.scanne bildet dersom det er brukbart. Har forøvrig en tegning i The Hamlyn Concise Guide to American Aircraft of WW2 (David Mondey 1982) av en Norsk Curtiss 75 A-8 fra Little Norway. Hans Petter
Skrevet 4. november 2002 22 år Ta kontakt med Luftfartsmuseet i Bodø, Dem har bilder og all informasjon du trenger!!! Mener å huske at disse flyene var blå i Camp Little Norway i Canada...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.