Posted December 18, 201014 yr SK517 Luleå - London via Oslo? Vi får se.... Tänkte att vi kunde samla lite ovanliga händelser i en tråd här på forumet. För några veckor sedan såg jag en United kärra som försökte sig på 2 (eller 3?) landningar på LAX så strecket efter flygplanet på flygradar.nu var ganska intressant. Just nu, verkar SK517 ha problem och avbryter flygningen till London?
December 18, 201014 yr Author Kanske kan ha med vädret att göra? BAA har cancellerat alla flygningar mellan kl 10-17 idag. Heathrow is open and both runways are clear. However due to the adverse weather there are a number of cancellations and delays. British Airways has cancelled all flights between 10:00 and 17:00 today (Saturday 18 December). Please check the flight status with your airline before travelling to the airport and allow extra time for your journey as the road and rail networks may be affected. You can also keep up-to-date by following us on Twitter or receive flight updates by SMS.
December 18, 201014 yr Ser at det snør litt der nå, saa kan være det som gjør at flyene snur. Her sett et par andre som også har snudd på vei til London.
December 18, 201014 yr For noen uker siden ramlet det inn en 747-400 fra Saudi Arabian Airlines på OSL. Hvordan han greide å snike seg under FS radaren skjønner jeg ikke. Ikke et eneste bilde???? Jeg synes dere har blitt trege! Skjærpings!
December 18, 201014 yr Aslak. Skal man være sikre på å få bilder av slike ting er ikke dette rett forum desverre. Da er scanar en mye bedre plass og se etter bilder.
December 18, 201014 yr Author Någon som vet hur lång tid ett varv i holding tar? AFL239 skulle landat 1250 men tivlar på att dom legat 2h i holding? edit: Han har nu gjort 27 varv i holding. edit2: ...och där divertade han till?
December 18, 201014 yr Author Haha Jan Tore: Sorry... infon på flygradar.nu ändras lite ibland när det står ett ? tecken på aircraft info. Jag har nog bara haft en liten blackout.
December 18, 201014 yr Author Någon som vet hur lång tid ett varv i holding tar? AFL239 skulle landat 1250 men tivlar på att dom legat 2h i holding? och där divertade han till...?
December 18, 201014 yr En inbound leg har standardlengde på ett minutt, så du kan gange det med to, samt legge til tiden på to 180*-svinger (1,5 minutt per, ca?) Ca fem minutter per runde, mao, give or take
December 18, 201014 yr Author Så han låg där i ca 2h för dom gick vidare till Brussel. 2h holding + divert till någon annan flygplats i Europa = väldigt mycket extra fuel!?
December 22, 201014 yr Author Hm, läste idag i Norska tidningar att Brussel "fortfarande har slut på deicing vätska". När dom skriver fortfarande, får man ju tro att det inte var det när Aeroflot divertade dit för då var dom ju fast.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.