Gå til innhold

Invitasjon til søndagstur 19.12.2010 på MP-server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle være litt tidlig ute denne gangen med ruta jeg har planlagt for siste søndag før jul.

Jeg regner vel kanskje med at det blir årets siste organiserte tur så det hadde vært hyggelig om vi fikk med så mange som mulig. :) Vi begynner som vanlig kl. 19.00 norsk tid.

Flyet vi skal bruke er bushfly nr.1 Beaver. Erstaningsfly kan være C185 eller Maule 260. Scenery er ORBX Northern Rocky Mountains.

Vi starter i Washington State og flyr over i British Columbia, Canada for så å ende opp i Idaho, USA.

Ruta vi skal fly er følgende:

KEPH - Ephrata Muni

WA15 - Coulee City

3W7 - Grand Coulee Dam

73WA - 7 Bays

WN04 - Erickson Ranch

CAD4 - Trail

CYCG - Castlegar

CAR2 - Crawford Bay

CAJ3 - Creston

65S - Boundary Co

KSZT - Sandpoint

Ruta er 291 nm direct, men vi kommer til å fly litt med terrenget så den blir noe lenger. Antatt tid 2:25 så vi snakker om 3-4 timer totalt skulle jeg tro med noen små stopovers her og der.

Her er link til flightplan: Link

En liten smakebit fra ruta med Steamboat Rock som landemerke :)

1ElectricCity.jpg

For de som ikke har vært med før, men har veldig lyst kan det nevnes at vi bruker Teamspeak 2 som kan lastes ned her: http://www.teamspeak.com/?page=downloads&archive=1

Teamspeak 2 IP 193.90.31.182 inget passord

FSX MP-server IP 193.90.31.182 Passordbeskyttet. passord fås enten via PM her på fora eller via tekst på teamspeak før avgang.

Lurer du på hvordan du skal koble dette opp kan du ta en titt her:

FSX oppkobling

Teamspeak 2 oppkobling

Husk å slå av evntuell brannmur eller du kan åpne disse portene i ruteren din:

FSX MP 6073 UDP

FSX MP 23456 UDP

FSX MP 2300-2400 UDP

FSX MP 6112-6122 TCP/UDP

Teamspeak 8767 UDP

En liten ting er at alt av værgenerator lokalt som f.eks. Active Sky eller Rex ikke må kjøre da disse lager krøll med været fra MP-serveren.

Skrevet
Suveren jobb, det finnes jo ikke unskyldning for ikke å være med nå?

Jo... Jeg er syk for tiden, :sick:

så "3-4 timer totalt" blir nok i det meste laget.

Ellers er dette opplegget til Fred kjempebra! Ikke minst når flygingen foregår i PNW-land.

Flott med all info om "Teamspeak 2 oppkobling", "FSX oppkobling", osv. for oss som ikke har vært med på dette før.

Så hvis oppkoblingen ikke blir alt for komplisert, så deltar jeg gjerne i en framtidig tur.

God tur. :)

• Premium Medlem
Skrevet

Igjen en spennende tur Fred, og fint med all info samlet. Nå bør det være såpass klart for alle hva som trenges, så slipper man å bruke så mye tid i begynnelsen på alle unødvendige forklaringer...... ;) . Anbefaler også deltakere å logge inn i god tid, så er man ready for take off når turen begynner ( hørtes jeg streng ut nå :blush: ).

Jeg er syk for tiden,

så "3-4 timer totalt" blir nok i det meste laget.

...... nå er det ikke noe i veien for å hoppe av eller på i løpet av kvelden. Mange velger å logge seg på en flyplass lenger fram i løypa, eller å avslutte før man er i mål, avhengig av hvor lenge man kan være med :) .

Ellers er jeg bortreist på søndagen Fred :cry: , så det kan hende jeg låner flightplanen for en tur seinere ( eller før ).

Skrevet

Den er til FSX. Legg den der alle flightplans lagres som du lager i FSX. Du vet kanskje ikke hvor det er så, men det ligger i dine dokumenter under mappa Flight Simulator X Files. Før du logger deg inn i sessionen på MP laster du opp flightplanen i FSX og så får du den opp på GPS'en i flyet. Verre er det ikke. :)

Skrevet

Den filen jeg har laget er i pln format, men det er helt riktig at den er skrevet som en xml fil, men det er jo det formatet FSX bruker på flightplans. Muligens du har rotet det til litt for deg da, jeg vet ikke. Men du kan vel selv lage en flightplan uitfra flyplassene jeg har ramset opp. Du behøver ikke og gjøre det mer vanskelig enn det er da.

Selv om jeg lagde en meget detaljert reiserute her , link til download, videoer som viser hvordan du kobler opp og hvilke porter som må åpnes hadde jeg håpet at alle skulle kunne klare å få det til, amatører som proffe. Må vel bare innse at jeg har mislykkest i den "approachen". :)

Skrevet

Eg og fikk den inn som et XML dokument, men det eneste eg gjorde var å gjøre den om til en PLN-fil :D Brukte Opera når eg lastet FP ned, men når eg brukte IE så kom den som en PLN-fil :) Men den funket utmerket hos meg :grin:

BTW: Flott rute :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...