Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som har med hell klart å få Wii konsollet til å koble seg opp på internet? Jeg får den til å se den trådløse routeren, og routeren ser den, men jeg kommer ikke ut på nettet med den.

Har en dlink 655 og har prøvd det meste av settings, er det noe i firewall osv som må settes opp?

Alle gode råd og vink er hjertelig velkomne.

-Har testet uten kryptering, har prøvd forskjellige hastigheter og dmz av konsollet.

På forhånd takk.

Skrevet

Takk Geir, men jeg har allerede brukt uante timer på nett i håp om å få det til.

Det jeg lurer på om det er noen som har fått det til selv, etter å ha slitt og som kan komme med noen gode råd porter router settings osv. Jeg har kommet frem til at "noe" hindrer Wii'en i å se forbi routeren min, klarer ikke å pinge den heller, men vet heller ikke om den svarer på ping. Skikkelig dritt boks spør du meg :-)

Skrevet

Jeg vurderte ikke å sette rett i modemet..... det går jo ikke for den dumme boksen er kun utstyrt med trådløst, ikke med ethernet port. Etter som jeg forstår på nett så har de fleste problemer med å få Wii på nett samtidig som de fleste routere fungerer ....

Skrevet
Toril Madsen

Jeg har Canal digital og undrer meg på om problemet har noe md de og proxy å gjøre?

Jeg kan dessverre ingenting om Wii, men slik jeg forstår deg så får du tilkoblingen/IP fra rette boksen så da tenker jeg litt i samme baner, om det kanskje kan være noe med default gateway/DNS eller noe som ikke når frem..?

Men når du nå nevner Canal Digital, så grøsser jeg og tenker tilbake på en episode som må være blandt topp 3 verstingene i kategorien "Paulsen er dumsnill og sier; jaada det fikser vi", når noen spør; "kan ikke du bare stikke innom og sette opp ...., det er sikkert enkelt!"

Det er en historie så lang at den selv etter min målestokk er for lang på trykk, men kort sagt dreide det seg om å gjøre om et fungerende ledningsbasert Internett, fra Canal Digital, til trådløst. Dvs en ruterboks, og et trådløskort på en XP maskin. Jeg var innom et utall forskjellig eksperimenter med forskjellige maskiner, forskjellige bokser, og forskjellig konfigurasjoner, og det aller meste fungerte. Men til tross for det, så klarte jeg aldri å få den spesifikke maskinen til å få Internett gjennom den lille obsternasige [size:8pt]søple[/size]-boksen fra CD via trådløs. :blush: Og etter som alt virket hver for seg i visse konfigurasjoner, er det liksom ingen å ringe.

Heldigvis var det naboen, så det endte med at jeg sa; surf på mitt trådløse nett, som han gjorde helt til han flyttet. Så slapp å holde på noe mer med det. (Satte forøvrig opp samme utstyr trådløst og uten trøbbel i hans nye bolig, men da med Telenor) Det virker for meg mye mer banalt og trivielt å forklare både jordas oppstandelse og sorte hull, enn å forsøke og tilby forklaring hvorfor den helsikkes maskinen ikke fikk nett... :grin:

Dessverre hjelper jo ikke dette deg noe som helst videre, men det er vel fint å få litt trøst også?

Det er ikke bare deg... ;)

Har glemt (fortrengt) litt hvordan opplegget var, men har du prøvd både med og uten ruteren som DHCP, og jeg mener også og erindre at det var noe med at disse CD boksene kan ha en tendens til å bruke ekstremt lang tid fra strømløs til Internett.

Siden jeg aldri har sett dette på Wii kan jeg dessverre ikke si noe mer enn jeg tror du vet fra før av. Lykke til i alle fall, håper noen kommer med nøkkelen til deg. :)

Skrevet

Enig Paulsen, jeg skylder på Canal digital og satser på at alt blir så mye bedre når jeg ut på vårparten bytter internet leverandør.

Jeg har siden sist prøvd den gamle routeren min, samme problem med de. Kan også nevne at alt annet ustyr i huset fungerer på routeren, har TV, Bluerayspiller, IPOD og diverse PCer, telefoner og homeservere på nett. Feilmeldingen jeg får indikerer at Wiien ikke klarer å snakke med Nintendo sin server i den andre enden.

Skal sende en support forespørsel til CD om de har noe proxy greier eller firewall greier på sin side av modemet.

Skrevet

Hvilken kanal står Wireless'en din på? Min erfaring er at ikke alt utstyr er så glad i kanal 13 som bare brukes i europa. Kanal 6 og 11 er mere bankers med det meste av utstyr.

Husker jeg slet bigtime med å få en laptop opp på en wireless, helt til jeg fant ut at den tydeligivis hadde amerikanske drivere eller hw/fw, for den funket tvert når jeg stilte om routeren til channel 6.... Alt øveig utstyr funket imidlertid helt fint med 13 - dog ikke akkurat den maskinen.

Kanal 6 var det imidlertid så mange naboer som brukte, og det samme med 11, så for å unngå overlap på samme frekvenser, endte jeg opp med å legge min boks på 9...

Ikke sikkert det er det, men iallefall en enkel ting å sjekke ut :-)

Skrevet

Det mange også ikke er klar over hva gjelder wlan er at å si at man har 13 kanaler er bare tull. Det er 5 MHz avstand mellom "kanalene", og siden båndbredden på ett wlan signal er ca 30MHz så sier det seg jo selv at man ikke kan kjøre signaler på alle kanalene med full fres.

I tilfeller hvor tilgjengelig båndbredde blir for liten vil man oppleve att wlanet er tregt og ustabilt.

Tror forøvrig ikke akuratt dette er problemet her, men greit å vite uansett.

Skal man sette opp wlan ett sted med flere punkter, og hvor ingen frekvenser er ibruk så kan man gjerne bruke kanal 3, 7 og 11. Da ligger man uten å overlappe hverandre.

Skrevet

Hmmm interesant diskusjon der ang kanal valg. Jeg har testet et par forskjellige, her hos meg er leilighetene rene bunkersene så forstyrrelser fra nabo-wlan er minimale. Dog undrer jeg på, det med utenlandsk Wii... Den Wiien kjøpte jeg på nett (pixmania.com) og maskinen kom med en sånn engelsk strømkabel.

Er det visse kanaler som er mer egnet der enn her? Tror vel at UK og Norge er på samme frekvens, ikke som USA som alltid er litt anderledes på alt. KJører på kanal 1 med secondary på 5.

Truls, hvilken internet leverandør har du?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...