Lars B. Schmidt Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har ikke sett noen tråd ang. WikiLeaks og relaterte nyhetssaker, så tenkte å fyre i gang en for å se hva FS.no forumet mener Kjør debatt Siter
Kenneth Rønning Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Synes det er flott at sannheten kommer fram. Uansett om USA selv selvsagt ikke liker dette. Ta nå bare en titt på denne siden: Truth About 911 Siter
Alexander Hansen Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Personlig har jeg ikke noen problemer med at slike dokumenter kommer i offentlighetens søkelys, men ser naturligvis problematikken med at viktige dokumenter på avveie kan få negative konsekvenser på flere områder. Kenneth: Hvis du virkelig tror at alle de forskjellige konspirasjonsteoriene om 9.11 er sanne, er du virkelig temmelig - vel hva skal man si - tullerusk.. Samtlige er nemlig blitt motbevist. Siter
Tom Knudsen Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 All for it (keynote: Operation Payback ) Siter
Even Moe Egenes Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Etter det jeg hørte fra en "oppvakt" amerikaner, så har USA en krig i Iran for å finne de Irakiske masseødellegelsesvåpenene, og de er også i Irak for å bekjempe de som var ansvarlige for 9.11, som visstnok er Taliban og Mujahedin. Ang. WikiLeaks - STÅ PÅ!!! Siter
Christian Paulsen Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Kenneth: Hvis du virkelig tror at alle de forskjellige konspirasjonsteoriene om 9.11 er sanne, er du virkelig temmelig - vel hva skal man si - tullerusk.. Samtlige er nemlig blitt motbevist. Det er i grunn ganske skremmende å se på Youtube og andre "sannhetsforvaltere" hvor lett påvirkelig deler av den oppvoksende generasjon, eller kanskje enda mer korrekt, folk i dagens samfunn, tilsynelatende har blitt. Altså feks, hvorfor lese i den offisielle rapporten selv, hvis man heller kan lene seg tilbake å få servert "sannheten" på Youtube, overbevisende klippet sammen og presentert av liksom-eksperter og stråmenn som "debunker" påstander. Og gjerne da altså påstander som angivelig har blitt fremsatt i rapporten, men som faktisk ikke står der. Det morsomme er at det er de som ikke sluker disse truth-movement videoene rått uten å sjekke, som blir sett på som den naive part. Selv syns jeg kontroversielt er interessant, og har sett det meste av disse filmene, og lest store deler av rapporten. Syns det er bra at det finnes skepsis, at det undersøkes og sjekkes, og forsåvidt også at det spekuleres syns jeg er helt ok. Det er ting den dagen jeg også stiller meg undrende til, men det som er skremmende er at det finnes så mange som er så forbannet sikre i sin sak, basert på noe som åpenbart er så syltynt og lett gjennomskuelig som disse sannhets-videoene... :crazy: Men vi får vel vente på at WikiLeaks skal kaste lys over saken. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Jeg mener Wikileaks i det siste har dreiet litt overdrevent i "antiamerikansk" retning, i og med at mesteparten av det som har blitt publisert i det siste er fra eller med tilknyttning til USA. Mye av det som har blitt publisert den senere tiden bærer desverre også preg av å være "tabloid" fremfor "viktig". Wikileaks bør gå i tenkeboksen igjen og se på hva de har som kan være viktige dokumenter/informasjon som offentligheten bør få vite! Videoen som viste jorunalistdrap i Irak var viktig, mens mye av det som kommer nå kan sies å være uvesentlig... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 De publiserer vel bare det de får, og kommer det fra amerikanske kilder så er det jo naturlig at det er ting der som stiller amerikanere i et dårlig lys. Hva som publiseres i aviser, vises på tv osv., er jo opp til media og ikke Wikileaks, men jeg er enig i at det har vært mye tabloidnyheter den siste tiden. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 hei Wikileak har vært ett sted der man kan få "innformasjon" lenge, og lengre en langt, som man ikke får via offisielle kanaler. Men det er interesant og peke på at det var først da de gikk i strupen på USA, at de virkelig ble kjent. For ikke og nevne truet med og vise verden hva bankverden drev med av snusk.. Da ble Assage og Wikileak plutselig en fare som måtte ties i hjel.. Og det viser seg at USA har stått bak mye av presset som Mastercard, Visa og Paypal har vært utsatt for, og som har sørget for at de har kuttet finansielle bånd med Wikileak.. Sansynlig ikke helt tilfeldig i forbindelse med at Wikileak har dokumentert ganske kraftige ting, som diplomater har gjort, og tenkt om utenlandske statsledere. For ikke og nevne alt mulig annet som Wikileak har avslørt de siste årene.. Ganske ille spør du meg, det som har kommet frem, er som og lese en techno triller av Tom Clancy der "alt" blir avslørt.. Eller se på Matrix... Jeg vet ikke hva jeg egentlig skal mene om ASSAGE og Wikileak, utenom at de kanskje for tiden gjør den jobben som journalister gjorde i gamle dager, sprer "sannheten" Det er lenge siden man hadde giganter blant journalistene, de fleste er døde, eller passert pensjonsalderen med god margin desverre.. Og er mer opptatt av "stjerner" sine skandaler, e og spore opp og avsløre når regjeringer driver med dritt. Som mange har pekt på, hadde Wikileak eksistert før 2003 hadde kanskje ikek krigen i Irak skjedd. Fordi avsløringene hadde skutt hele saken rett ut av badevannet en gang for alle.. Og dette skrekkvesenet GWB hadde aldri fått en periode til.... Men, uansett, slikt det har blitt, har åpenbart både Assage og Wikilear blitt en stor fare for det bestående, en sås tor fare at de forsøker og få Assage tiet på den ene eller den andre måten.. Nå sitter han bak murene, for en uke i alle fall. Gudene skal vite hva som kommer til og skje fremover, jeg har en følelse av at Sverige kommer til og sende han til USA til slutt, han er en heit potet, og regjeringer liker ikke heite poteter.. Ikke sverige i alle fall.. Og den voldtekstsaken tror jeg kommer til og falle sammen før det kommer til rettsak, den ene damen det er snakk om, har jo rømt til familie på vestbredden, så jeg regner med at hun ikke vil være til stede når saken eventuelt kommer opp i sverige Oddvar Siter
Simon Trefjord Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Jeg mener Julian Assage er en god kandidat til fredsprisen. Vi klager på Kinas regime og gir fredsprisen til en som tør å stå for sin sak, og det synes jeg forøvrig er flott. Men å gi fredsprisen til noen som pirker på det store USA... Siter
Andreas Stangenes Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Det er jo ikke all "sannhet" som tjener til fred da... Land er vel gjerne som folk flest, og noen er mer hårsåre enn andre. Kriger kan startes på grunn av relativt små ting. Jeg tror Assange følger sin overbevisning, og det er bra. De høye herrer får la være å føle seg så uovervinnelige at de tillater seg å si eller gjør hva som helst. Samtidig må vi alle, Assange inkludert, ta ansvar for å sørge for at vi ikke starter 3 verdenskrig... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.