Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har sett at jeg har blitt oppringt fra dette nummeret i det siste og idag googlet jeg det og kom over noe interessant:

Telefonterror?

Står på iphonen min at det er fra texas i USA :S Nokså rart, er det noen andre som har opplevd dette?

Ifølge den siden jeg linket til skal det være en engelsk talende dame som prøver å få tak i info om deg, har ikke svart noen av gangene da jeg har vært på skolen begge gangene. Lurer også på hvordan i svarte de har fått tak i nummeret mitt, siden de har ringt flere ganger også.

Skrevet

Sikkert amerikansk etterretning som er på jakt etter deg :grin:

Nei, ikke bry deg og ikke svar. Simple as that.

Er nok heller ikke så farlig å svare, men da foreslår jeg kun at du gjør det på pur faen og ikke mer en det. Bare å lage litt jævelskap for slike, de vil deg nok ikke noe godt uansett.

Og du sier selvsagt ikke noe om ting de vil ha tak i. Iallefall ikke slikt som e-post, hvor gammel du er osv. Du bør heller ikke ringe opp, fordi du da kan få en særdeles trivelig regning i etterkant.

Bortsett fra det, ikke farlig :) .

Skrevet

Jepp, det må du for all del ikke gjøre. Mener det var en sak i nyhetene framme om dette for en god stund siden.

Og forresten, når du drar fram dette temaet så husker jeg for lenge siden at det også var en kvinne som snakket amerikansk som spurte meg om diverse. Det hele var meget merkelig, og det hørtes mest ut som om det var innspilt på forhånd.

Det jeg ellers gjør når sånn der idioter ringer er at jeg kommer med en unnskyldning for så aldri å svare når de ringer på igjen. Funker perfekt! Ellers så er det svært sjelden jeg gidder å svare når jeg ikke vet hva det er, spesielt om nummeret ikke "ser" norsk ut. Dessuten har jeg en særs hyggelig tlf. svarer.

Skrevet

Postet i feil forum kansje :grin:?

Men til sak: for "lenge" siden ble jeg oppringt av et laaangt nummer.(jeg tok den så klart ikke) Da jeg søkte etter nummeret på google, kom jeg fra til at hvis jeg hadde svar, hadde det blitt en VELDIG dyr telefonregning :eek:

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Det koster vel ikke noe å svare og tulle litt med dem?

Når jeg var liten (rundt3?), ga mamma telefonen til meg når telefonselgere ringte :grin:

Skrevet
Når jeg var liten (rundt3?), ga mamma telefonen til meg når telefonselgere ringte

Det syns jeg er en god rutine. La dem smake egen medisin, stjel og kast bort tiden deres.

Hadde faktisk litt moro av noe liknende i lunsjen på jobb i går. Vi har en ansatt som ikke er norsk og snakker litt gebrokkent, men så lenge det ikke er svensker, dansker, eller obskure norske dialekter som ringer, så forstår han greit. Han tok telefonen og satt å lyttet ca 1 minutt før han plutselig utbrøt; Jeg ikke forstå, snakk med .... Og ga telefonen til sidemannen.

Vi andre begynte å le av dette, for han hørtes klin lik han i Lotto-reklamen ("Jeg ikke forstå, snakk med onkel").

Så når han som overtok røret skjønte at dette var en selger, så var vi igang. Etter et minutts tid med lytting til bla bla bla bla; "Jeg ikke forstå, snakk med ...." og røret videre til nestemann.

Selgeren la på ved fjerdemann. Han har ikke ringt igjen... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...