Svale Andre Leren Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Ny trening på meg på Sola tower onsdag klokken 20.00-22.00 lokalt Kom å fly! VFR som IFR Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 IFR denied due to CAVOK! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 minner om denne i kveld! VFR trengs! og noen emerg/radiofailure er heller ikke å forakte, I want to see him swett!! Siter
Aslak Iversen Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Det minner meg om en RL flight jeg hadde for noen år siden. Vi skiftet til APP (dette var ikke i Norge) og før vi fikk sagt noe så kom ATC inspektøren opp på 121,5 og ba oss om å erklære emergency. Vi skjønte jo at det var en training/utsjekk på gang, så vi kjørte full pakke med nødsituasjon due total hydraulic loss. Han taklet det overraskende bra, og jeg tror han passerte med flying colors. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Hirr hirr... Kanskje hjelpe til Siter
Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Skrevet 8. desember 2010 Tower også.. så fort mentoren dukker opp vel og merke Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Som svar på:Poster: Svale Andre Leren Emne: Re: Trening ENZV_TWR Onsdag kl. 20-22 Local! Tower også.. så fort mentoren dukker opp vel og merke Bakdelen med å ha stilt klokka etter zulu-time er herved bekreftet Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Svale er klar for utsjekk! Lykke til! Siter
Audun Fikke Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Gratulerer med utsjekksstatus! Så Anders ganna noe radio failure, og det hørtes ut som TWR fikk dette. Regner med du fant lomelykta og signalisterte til pilotene: (Aircraft on the Ground, Aircraft in Flight, Vehicles Equipment and Personnel) Steady green: Cleared for takeoff, Cleared to land, Cleared to cross- proceed or go Flashing green: Cleared for taxi, Return for landing- followed by steady green at appropriate time, N/A Steady red: STOP, Give way to other aircraft and continue circling, STOP Flashing red: Taxi clear of the runway in use, Airport unsafe-do not land, Clear the taxiway or runway Flashing white: Return to starting point on the airport, Not applicable, Return to starting point on the airport Alternating red/green: Exercise Extreme Caution, Exercise Extreme Caution, Exercise Extreme Caution Fant dette på side 322 på nettet, og lurer på om de samme signalene i bruk her hjemme på berget også? Siter
Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Skrevet 8. desember 2010 Takktakk Hehe, helt riktig, Audun Du tok oppgavene mine rett ut av boka Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.