October 27, 200222 yr De er jo like som to dråper vann, forandringen er jo "internal". [ 27.10.2002, 16:45: Endret av: Thomas Lorentzen ]
October 27, 200222 yr See link til Boeing web page; http://www.boeing.com/news/releases/2002/q3/nr_020731g.html Dag
November 2, 200222 yr Hei. Boeing 747-400 har en range på 13,445 kilometer. Boeing 747-400ER har en range på 14,205 kilometer. Det er liten forskjell. Synes dere at Boeing ikke trengte å lage en 747-400ER? På et langdistanse fly er jo ikke 750 kilometer så mye lenger? Håper på svar!!!
November 2, 200222 yr Vel - det viktigste er vel at ER kan ta med seg ytterligere 10 tonn last. Med en høy pris pr kilo flyfrakt er nok dette noe de som driver med frakt liker å høre....
November 4, 200222 yr Ja, de kan fly flere passasjerer / fullere tanker. Flyet har en høyere maksimal startvekt, og det kan benyttes til andre ting enn bare cargo I dag er det vanlig på enkelte ekstremt lange ruter av flyet ikkje kan fylles helt opp med passasjerer/last fordi de trenger fulle fueltanker, og stanger mot maksimalvekt... Med ER utgaven vil de enten kunne ta enda mer drivstoff ombord, eller flere passasjerer/mer last på disse rutene. Forskjellen i maksimal range blir ikkje så stor som man skulle tro, fordi dette er beregnet ut fra fulle tanker, og dette gjør flyet tungt, slik at det bruker mer drivstoff til å begynne med.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.