Gjest Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Hei. Hva er forskjellen mellom Dash-8-311 og Dash-8-311Q og 311A? Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 vel Q311 er den Quiet-utgaven av 311.. utover det er det vel nullforskjell, dette kan Kenneth (som har trekt seg fra forumet) bedre enn meg da Siter
knut s syvertsen Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Det er helt riktig som svart. Q står for Quit og Widerøe har 4 stykk DHC8 - 300Q (LN WFE,WFO,WFP,WFS) + 3 Q400 Selve q systemet består av mange microfoner som sitter i høyde med hode som registrerer støy.Derretter er det et system som lager motstøy ( mener at der noen "små hammere"),som da gjør at det blir stillere inne i flye.Skulle ikke systemet være riktig kalibrert så lager det mere støy Med hilsen Knut Syvertsen Kaptein Widerøe Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Små hammere ? Sikker ? Jeg skal ikke påstå noe, siden jeg ikke har typeutsjekk på dash (eller andre fly med dette systemet for den saks skyld ). Men vanligvis fungerer dette systemet ved at mikrofoner fanger opp lyden, sender den til en maskin som snur fasen 180 grader og sender den ut igjen i høyttalere. Denne lyden kanselerer da ut "originallyden" siden fasen er 180 grader forskjøvet. Vet ikke helt hvordan jeg skal sammenlignet det, men la oss si at to like biler (med lik masse) kolliderer front mot front, bilene vil nok stoppe ganske nøyaktig der dem treffer hverandre, fordi kreftene utligner hverandre. At det fungerer slik i dash 8 flyene som har dette systemet kan jeg som sagt ikke si, men jeg har alltid trodd det var slik det fungerte også i disse flyene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.