Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Og akkurat da burde lappen ha røkki for lengst. Det er ikke normal kjøring, og langtifra. Hvis fartsgrensa hadde vært satt opp hadde det derimot vært noe annet. Men med dette viser man jo at man driver aggressiv kjøring, og da kan det(og sannsynligvis) er det at man driver med dette på andre steder og. Der det absolutt ikke egner seg å kjøre så fort. 120km/t er da absolutt ikke for fort på den strekningen. Hvorfor skulle lapp-grensa vært lavere enn det den allerede er? Er det ikke nok med svindyre forelegg bare man er noen få km over? Og 20% over fartsgrensa betyr ikke nødvendigvis aggresiv kjøring. Enig, synes grensa på 140km/t er ille nok. Irriterende når lokalavisa skriver om folk som mister førerkortet når de blir stoppet i 142km/t ganske alene på en firefeltsvei med adskilte kjøreretninger klokka 0300 på en onsdag. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Nå har det seg vel slik at de blir målt til 140 et eller annet. Da har de vel ligget i rundt 150-155 på speedometeret i gjennomsnitt. Det skal jeg være enig er litt mye, men de burde heller slippe med et skikkelig forelegg som svir kraftig enn å miste lappen når de er alene på veien. Hadde det vært på dagtid så er det selvfølgelig rene galskapen. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Hvorfor skal de berømmes med lavere reaksjoner på natterstid? 100km grense er 100km om det er kl 10 på formidagen eller kl 0300 om natta. Riktig nok er det mindre trafikk, men det referdiggjør ikke lavere straffereaksjon. Forskjelesen er den samme uansett. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Skrevet 4. desember 2010 Blir jo det samme som å si at jeg skal få leke meg og legge den brei langs trafikkert vei på nattestid det da, Bjørn? Kan ikke si jeg helt forstår tankegangen din. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Ja jeg synes det ikke burde være like strengt når det ikke er noen andre i nærheten. Blir jo det samme som å si at jeg skal få leke meg og legge den brei langs trafikkert vei på nattestid det da, Bjørn? Har jeg noen gang klaget på det? For min del kan du legge bilen brei hvor som helst. Så lenge du ikke er til fare for andre enn deg selv. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Skrevet 4. desember 2010 Ja, da er vi enig om den saken i grunn. Sålenge jeg ikke ser biler rundt meg synes jeg også personlig det er helt greit å gjøre det. Men en ting, for min del kunne bøtesatsene gjerne vært enda høyre. Slik at de som er lovlydige kunne blitt belønt med å måtte betale mindre i veiavgift. Det hadde vært en aldeles passende løsning i mine øyne. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Bøtesatsene blir nok høyere. Men det gjør nok desverre veiavgiften også... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Hvorfor skal de berømmes med lavere reaksjoner på natterstid? 100km grense er 100km om det er kl 10 på formidagen eller kl 0300 om natta. På papiret er lovbruddet det samme ja. Men i praksis vil kjøring i 140km/t på motorveien på dagtid involvere mange andre bilister. Spesielt med tanke på at de som råkjører insisterer på å holde farten så høy, og kjører slalom mellom biler. Det er ikke sikkert personen som blir stoppet på natten med veien "for seg selv" hadde gjort det samme på dagtid med trafikk. Jeg synes det er unødvendig at politiet skal bruke ressurser på å sanke førerkort på natten. Få heller folk med alkohol og stoffer i kroppen av veien, det burde jo være første pri. Siter
H O Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Jeg ser for meg at det er mye de samme folkene som kjører i.d.i.o.t på natten og i.d.i.o.t på dagen. Få de av veien, de dreper folk hver eneste dag. Siter
Morten Ruud Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Og det går veldig fint å kjøre fort så lenge det går bra, uansett om du er alene på veien eller ikke. Det er vel ingen som planlegger å kjøre så fort at det går galt. Det er den dagen det ikke går bra at man kanskje syntes det var dumt. Og dersom ulykken først skulle være ute så er det faktisk tre nødetater som må komme og dra deg ut av bilen. Tenk om de kunne ha brukt energien på andre ting enn folk som har lyst til å kjøre fort på offentlig vei. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Snødde i går kveld. Og akkuratt da skulle jeg hjem fra en kompis. Glatt som fae* der det ikke var saltet. De hadde strødd grus, men det hjalp ikke. Kom på hovedveien, der var det saltet. Kunne jo da kjøre fortere, og kom meg gjem til varmen fortere. Uten salt, hadde det vært glatt og fælt og jeg hadde vært nødt til å kjørt sakte. Med salt så gikk det mye fortere! Nå skal det jo nevnes at jeg kjører scooter, med påfølgende "Italia"-dekk. Dvs dekk som ikke er laget for norske vinterforhold. Men alikevell. Siter
Morten Ruud Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Hadde vært totalt kaos i Oslo uten salt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.