Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jupp, jeg digger slikt, jeg kan også nevne at jeg hører mye på OTT, Spongel etc...

Skrevet

Veldig bra mix, likte den godt. Men jeg er overrasket over alt for tørr lyd, med lite dynamikk. Er det sådan fra originalen?

Jeg har store mengder techno selv. Fra Kraftwerk og opp. Techno er for meg det samme som "klassisk" er for andre mennesker. Jeg mistrives uten techno og house. Det jeg har, er kun i FLAC format. Når jeg spiller Biosphere (Geir Jensen fra Bel Canto), har jeg en bass som er så dyp at huset merker den mer enn ørene. House :grin:. Samtidig er lyden superoppløst, og har bredde og dybde i like stor grad som et orkester har det. Det er få andre som får techno til å lyde slik. Når jeg sammenligner mp3 i høyeste oppløsning og FLAC, ler jeg av mp3. Forskjellen er enorm, og høres også på anlegg av moderat pris. Har du denne mixen i FLAC, skulle jeg gjerne hørt den på nytt.

Ikke bli skuffa av hva jeg sier. Har vært HiFi mann i over 20 år. Her går det i Lyngdorf, Linn og Bowers & Wilkins, samt all musikk fra en NAS.

Skrevet

Takk for tilbakemelding :) Godt å høre noen andre liker musikken min :)

Når det gjelder lydkvalitet så er ikke opptaksutstyret det beste! Tok opp mens jeg spillte på en konseptkveld... Lydkortet på laptopen er ikke i toppklasse akkurat! :P Men som sagt er dette en demo, og jeg har derfor ikke lagt for mye vekt på lydkvalitet. Men jeg kan se om det blir bedre hvis jeg konverterer fra wav til flac istedet for mp3. Tar dette seinere i dag, siden denne kvelden har vært mektig fuktig! :P Har vel den beste jobben sånn sett :)

Har ikke så peil på HiFi... annet enn PA. Men det er jo en helt annen greie :)

Skrevet

Jeg sliter med å definere teckno som musik og noe som kan vurderes som kvalitet. Det er ikke noe personlig mot trådstarter bare så det er sagt. Det er hele teckno konseptet som jeg anser som totalt meningsløst og uten enhver tilknytning til noe kulturelt og verdifult. Sorry men det er bare min mening

Skrevet

Respekterer din mening Per, selv om jeg er totalt uenig! :) Som jeg også sa innledningsvis, så var dette en tråd "for dem med klubb-ører".

Men må jo si jeg har respekt for, og hører kvalitet i andre musikkgenerer enn house/techno. Du kan ikke si dette er musikk uten kulturell og verdifull tilknytting, så stor som scenen er rundt om i verden... Da antar jeg at du ikke har hatt interesse av å sette deg inn i historien.

Anbefaler deg å se

. Sett av en time! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...