Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
Skrevet

Det har vært luftet noen meninger om å stramme inn reglene for MP-flyvning, og i tradisjonell demokratisk ånd starter jeg en tråd for å diskutere dette.......

 

Sist søndag var det fantastiske 17 piloter som startet på turen, men også flere som ikke klarte å logge seg inn på MP-serveren. Det virker som vi er i taket på hva vi klarer med frivillig oppsett av private servere?? Og det var tydelig at med så mange forskjellige flytyper i drift, oppstod det mange problemer. Dette kan ikke fortsette uten at vi må ta noen valg.

 

For det første, så bør vi velge en eller to flytyper ( kan selvsagt varieres fra tur til tur) som kan brukes på planlagte turer, og de som deltar må ha disse i sin hangar. På samme måte velger vi scenery og hvor turen skal gå, og her må alle ha samme scenery!! Har man ikke fly eller scenery, står valget mellom å kjøpe eller å ikke delta. Enkelt og greit!! Beklageligvis vil dette utelukke noen fra å delta, men jeg tror turene blir mer meningsfulle.

 

Så kan man selvsagt velge default scenery og fly, hvis flertallet går inn for dette.

 

Eller man kan også danne flere grupper med forskjellige søndagturer ( og onsdagsturer). Det er ingen som hindrer andre i å sette opp server og invitere på fellestur :) .

 

Ke dåkker mein?!?!

Skrevet

Dersom vi skulle velge bare to flytyper som skal ha lov til å fly, burde en av disse være deafult- eller freeware-fly, slik at alle har muligheten til å være med. Hvis valget står mellom å kjøpe eller ikke å delta blir det litt for strengt. Det er ikke alle som har råd til å dra kortet hver gang et nytt fly/scenery slippes. ;)

 

  • Premium Medlem
Skrevet

slik at alle har muligheten til å være med.

 

Det er det som er poenget med strengere regler, det er ikke meningen at ALLE SOM VIL kan være med. Det er nettopp DA kaoset oppstår. Dette er private PCer som brukes som servere, så det er ingen selvfølge å delta ;) .

 

Og som nevnt ovenfor, det er ingen ting i veien for at også andre grupper kan dannes, så hvis noen er fornøyd med å fly default er det fritt fram for dette :) .

Skrevet

Heisann !

Det med stabilitet med server er det nok ingen enkel forklaring på. For ca 2 år siden var jeg pålogget mange ganger hos en svensk kar som holdt server og vi var til tider mange innpå og masse forskjellige flytyper, men det var sjelden at vi ble kastet ut eller ikke kom inn på server. Jeg har også sett server som kjører stabilt med både 30 og 40 stk innpå samtidig. Så all takk til Øystein og Jan Arild at de holder server oppe. En får heller ta det med et smil hvis en detter ut eller ikke kommer inn, det ordner seg før eller siden. :)

Skrevet

Jeg er litt fersk i dette med Multiplayer, men jeg ser helt klart hva Ernie her mener...Jeg mener faktisk at Ernie har litt rett.

 

Det er utrolig viktig at alle som skal fly multiplayer faktisk har "ustyret" på plass..Scenery, riktige fly (som man vet at MP-server takler osv). På den måten unngår man store problemer.

 

Vet det høres litt slemt ut, men her kan virkelig en ødelegge for alle. Nå jeg begynte å undersøke dette med MP, var (og er) det min viktigste kjepphest er at jeg skal ikke ødelegge for andre. Hvis det viser seg at de som faktisk tilbyr denne muligheten, og bruker sin tid på dette, sier at de ønsker at alle skaffer seg riktig scenery, fly osv...så VELGER jeg å føye meg..

Ikke glem at serveren er en privat maskin (og da faktisk en privat happening)..så er det bare å føye seg.

 

Jeg har bare såvidt vært innom, det skal sies..men jeg trives utrolig godt der inne, mye hyggelige folk, med stor kunnskap...noe jeg kan lære mye av!..og det er viktig for meg!

 

Sum av sumarum..Jeg mener Ernie er inn på ett spor her, som nok er sant, men som ikke alle vil høre(?) siden det KAN være ekskluderende....Jeg for min del, betaler gjerne for denne muligheten, med tanke på scenery og fly!

 

Kort fortalt: Den som driver server, bestemmer server!

Skrevet

Ja jo jeg vet ikke om det er ett 'tak' noensteds eller om det var ett viruelt tak som ble satt av faulty software.

For alle kjennetegnene på fyfly var tilstedet på søndagen.

 

Er nok litt delt i synet på hvordan man skulle gjøre dette med 'begrensninger' på turene.

Fra en side, så er det jo klart at det er mye morsommere når man ser hverandre som det man er og ikke f.eks en 747 når man flyr cessna. Samme gjelder nok for sceneriet, at alle er på samme PA når man f.eks står på bakken og ikke minst, ikke står langt ute i skogen mens resten står i 'det sceneriet'.

 

Det negative aspektet er jo selvsagt at, vel, dette er en dyr hobby he he, men nå trenger man jo ikke å ha alt, det er mye som går på reprise så det er vel heller en basis pakke av PNW og PF som er ett absolutt must til søndagsturene.

 

Det er her 99% av søndagsturene går, og sceneriene er ikke en dårlig investering nesten uansett, man må regelrett ha en eller annen personlig grunn for å ikke fly i USA for at dette skulle kunne betegnes som dårlig kjøp :D

 

Men så har man f.eks heavy-kveldene, her har det jo aldri vært noe fast verdensdel man surrer i, selv om flesteparten av turene til nå har gått på kryss og tvers av europa.

Og her, så ser jeg at det kan være problematisk mtp sceneries da hverflyplass nesten koster like mye som feks hele PNW. Og da med tanke på variasjon...nei her er jeg nok redd for at det kan bli kluss for her er det nok store variasjoner mtp hva folk har på HD'ene sine og endel dyrere å ha de samme sceneriene. Kan vel legges til at vi her også har noen kjente plasser som går omatt igjen, så noen 'faste holdepunkt' har vi jo her også....men nå tror jeg at vi skal vokte oss for¨å regulere bort "morro" når foråpentligvis det er meningen å regulere bort "ugjevnheter"

 

Så jeg vet ikke helt, kunne kanskje vært en bedre ide slik vi gjorde det i begynnelsen hvor man dager i forveien postet forslag på både fly, sceneries og rute til søndagsturene.

Da kunne alle komme inn med innnspill, forslag voteres opp eller ned ettersom hvem som har lyst/tid til å delta + at man 'ser' på responsen hvilke fly som er brukbare...som i; hvor mange har det aktuelle addonet :)

 

Egentlig burde vi sette opp en liste over jafly, fyflyene er det jo litt værre med siden vi bare vet om ett par av de..alt annet er wildcards, og derfor viktig at man sier ifra hvis man som sagt mistenker noe i sin egen kolleksjon som kan være ett problem. Dette er jo ikke for å kjefte eller utestenge noen, men for å prøve å få oversikt over nettopp problemflyene.

 

Skal jeg våge meg på en kort liste? Rett ut av hukommelsen lol:

 

FSD: Pilatus-6

Flight1: BN2-Islander, Level-D 767, Pilatus 12, Concorde

Aerosoft: F-16, DHC2, DHC6

Iris: F-16, Texan II, Katana

Carenado: C208, Seneca, Saratoga, Mooney

PMDG: B747, MD11, J41 (men ikke tilrådelig, er veldig tungt addon uansett)

Dino C: F-35, F-14, Goshawk

Maddog 2010 (MD-82)

Wilco/FT: Airbusser vol 1 & 2, ERJ145, B73*

Areasim51: C-5

CaptSim: C-130

 

 

Dette er noen av de flyen jeg selv har prøvd samt ett par jeg husker andre har brukt uten problemer, men er nok en rimelig ufullstendig liste, så hvis noen andre har mer å tilføye så versågod, kanskje får vi opp en brukbar liste over jafly ihvertfall :)

 

Så mtp reguleringer, så kunne det kanskje vært en ide og hatt slike rigide regler for søndagsturene, for de er mer eller mindre bænkers når det kommer til scenery og fly-kategori. Så her ser jeg ingen problemer med ett regelverk.

 

Men alt det andre er det litt værre å forhåndsbestemme seg, for variasjonen og kreativitetens skyld, så mener jeg at det heller burde bli som i gamle dager med at man utlyser turen på forhånd...ikke heeelt perfekt, men det 'perfekteste' jeg kommer på i farten ihvertfall lol

 

Og får vi opp en liste over jafly, så har vi ihvertfall ett utgangspunkt mtp hvilke fly man ikke trenger å bekymre seg om (samt utelukke all u-testet SF ihvertfall fra slike faste turer), og det er forsåvidt ett stort steg fram da vi hele tiden kun har sagt "ingen spit eller duke" he he, som for utenforstående kanskje virker som at alt annet er greit :grin: Noe det ikke er, for vi vet jo ikke nøyaktig hvor skoen trykker heller muhahaha :grin:

 

Men som sagt, disse serverene både er og driftes privat, så det er nok mer problematisk og diktere noe den veien kontra andre veien :D

På den positive siden, så er jo dette med å sette opp en server noe alle kan gjøre så lenge du har brukbar hastighet på linjen. Så det hadde jo vært morsomt å sett MASSE servere poppe opp rundt omkring som tilbyr alt til alle døgnets timer he he he he

  • Premium Medlem
Skrevet

 

På den positive siden, så er jo dette med å sette opp en server noe alle kan gjøre så lenge du har brukbar hastighet på linjen. Så det hadde jo vært morsomt å sett MASSE servere poppe opp rundt omkring som tilbyr alt til alle døgnets timer he he he he

 

:grin: He he, det var noe sånt jeg også hadde håpet på.

 

Ellers er jeg enig i mye av det du skriver, og egentlig hadde jeg mest søndagsturene i tankene når det var snakk om strengere regler. Onsdagskveldene har så langt ikke skapt problemer, og det er lettere å avsløre om noen stiller med skumle addons :cool: .

 

På søndagene er det derimot blitt så kaotisk at jeg holder fast ved forslaget om et mye strengere regime, og at valg av fly og scenery må være obligatorisk!! I hvertfall til en annen server-løsning dukker opp.

Skrevet

Scenery spiller ingen rolle for min del. Har alle de andre masse greier over there, lar jeg enten være, eller hiver meg på med default.

 

At alle helst har samme flytype, synes jeg bør bli obligatorisk. Det blir bare for teit når FSX viser en annen flytype enn reellt.

  • Moderatorer
Skrevet

Har en mistanke til at kanskje cessna 310 var en av "kråkene" da det på søndag var en del av de og de krever sitt såvidt jeg forsto !!!! så muligens den rett og slett ble for mye for serveren med så mange på samtidig eller ???

Skrevet

Tror gjerne at det og sette et tak på hvilke scenery og fly ikke er så dumt, hadde man hatt det så hadde det nokk vært mindre server problemer også.

 

Men jeg tror at mye av problemene er at mange har en del fly inne som ikke di andre har, og når jeg f.eks velger F8F bearcat og ingen andre har den så vises den som f.eks C185 Floats, og jo mere forskjelige fly som skal bearbeides av server jo verre blir det. så det jeg tenker er at man KUN har inne det aktuelle flyet man selv skal bruke, og resten deafult. er ikke så vanskelig og slenge resten av flyene i en backup mappe i aicraft foldern, og samme med scenery, har man ikke det akutelle sceneryet, da SKAL man bruke deafult.

 

Skrevet

Det fullt mulig at det er denne aliasing greia til FSX som til slutt overbelaster hele greia hvis det er ett stort antall forskjellige fly som kryss aliaseres.

 

Så i så måte er det kanskje ikke variasjonen i flyparken i seg selv som skaper problem, men selve aliasing greia....selv om 'det er det' sett fra en annen side :grin:

Men det vil da i så måte bety at er det kanskje er mulig at f.eks spit'en kan brukes, men bare når alle har samme flyet installert. Så det åpner jo en mulighet for en ren spitfire sammling he he he

 

Men her igjen, hvis flyet er avansert, i den forstand at mye 'live info' behandles via simconnect, så vil jo all denne dataen sendes ut til alle, og uten og vite det, så er det vel mulig at selv default fly ville fått f.eks spitfire'n til å framstå som 'umulig' på MP? (forutsatt at det er mange uten spit'en slik at via aliasingen så utveksles det masse data som ikke helt vet hvor den skal he he)

 

Dette er jo ting man kunne testet hvis det er noe interesse for å komme til bunns i saken?

Skrevet

Jeg tror, og understreker tror, at forskjellig scenery ikke er noen årsak til problemene vi har opplevd når mange er innlogget. Jeg antar at kommunikasjonen mellom klientene og serveren først og fremst er posisjonsdata, når det gjelder data som påvirker hvor i sceneryet den enkeltes fly skal vises. Det forklarer i alle fall at vi kan se andres fly (de som ikke har samme scenery som deg selv) på andre nivåer eller utenfor antatt posisjon (rullebane/taxiway/bush). Isoloert sett, så tror jeg ikke dette skaper problemer på serversiden.

 

Når det gjelder type fly, så er jeg mer usikker på hva som egentlig foregår. Men, det er mye som tyder på at serveren kommuniserer flydata til klientenes fly og også mottar flydata fra klientenes fly. Eksempel: Hvis noen logger inn med en taildragger som serveren ikke har installert, kan den bli substituttet av en Grand Caravan, som ligger med halen nede i bakken. Det må jo bety at flytypen klienten bruker sender data tilbake til serveren om at "jeg er en taildragger - vis meg slik". Når serveren da ikke har det aktuelle flyet installert, så tror jeg det blir krøll når serveren igjen skal sende data tilbake til flyet. Dataene den da sender må jo være substituert data (data fra Gran Caravan i eksemplet), og det må/kan bli feil for klienten som flyr taildragger. Disse dataene, som serveren da sender til klienten, vil den naturligvis også sende til alle andre brukere, uavhengig om de har modellen installert eller ikke. Jeg har en antagelse om at disse feil i data KAN få konsekvenser for hvordan andres fly vises på din skjerm. Vi har jo opplevd at fly har hoppet opp/ned, flyttet seg fram/tilbake/sidelengs, sjøl om flyet egentlig står parkert. Da ER det korrupte flydata i systemet, som på en eller annen måte påvirker oppførselen til flyene. Det er godt mulig at serveren klarer å takle noen slike utfordringer (noen brukere), men at det blir for mye "feil data" som skal sendes/mottas, når mange er pålogget med alskens forskjellige flytyper, og som til slutt resulterer i at enkelte brukerene blir kastet ut.

 

For innloggingen sin del, så har noen opplevd at det ikke er mulig å komme inn igjen etter å ha blit kastet ut. Det kan hende din forrige innloggingsesjon ikke blir frislipt på serveren når dette har intruffet, og at serveren forsøker å sende deg de samme korrupte data som før du ble kastet ut. Mitt tips er da å prøve med et nytt brukernavn; eksempel "ditt navn 2".

 

Men, tilbake til temaet og strengere regler for MP. Jeg synes det er litt for tidlig å konkludere med det ene eller det andre. Det hadde vært veldig bra om vi ved de neste 2-3 søndagsturene hadde standardisert på 1-2 godkjente fly som alle må ha, slik at vi kan gjøre oss noen erfaringer rundt dette. Vi har jo gåseturen friskt i minnet - en problemfri kveld med masse brukere som hadde samme flymodell. Det kan jo være en tilfeldighet, men den kvelden sendte i alle fall serveren ingen substituerte data, siden alle stilte med samme farkost. Jeg mener vi burde teste ut dette og gjøre opp ny status etter 2-3 søndagsturer til.

 

Hva synes dere folkens?

 

Ellers må jeg jo minne om at det er mange andre mulige feilkilder også. Dårlig linjer, ustabile routere, ustabile switcher, problemer hos nettleverandører, simconnect problemer, værgeneratorer som ikke er slått av, flymodeller som ikke er MP kompatible, pirat-software, feil oppsett av FSX osv. Det er jo et drøss av mulige feilkilder, så det er langt i fra sikkert at vi finner noen fullgod løsning på problemet vårt rent teknisk sett, slik at samtlige brukere blir fornøyd.

 

-------

Øystein

 

 

Skrevet

Jeg er med på å teste hva som helst.. :)

Men det er helt klart at flytype på server vs flytype privat pc...kan føre til problemer. Og logisk sett er dette naturlig?

 

Eksempel: Øystein har en Toyota han ønsker en kopi av, men bilbutikken har bare Audi..så de sender noe Øystein tror er en Toyota.. = Problemer :)

Litt flåsete sagt, men tror det illustrer problemet :)

 

Vi får forske med bare godkjent flt, bare default-fly..Feilsøke bit for bit :)

 

  • Premium Medlem
Skrevet

Mange konstruktive forslag, men ingen klar konklusjon så langt.

Er enig i at vi kanskje ikke behøver å være like streng med valg av scenery, men mener fortsatt vi bør begrense flytypene inntil vi er mer sikre på hva som skaper trøbbel. Og så lenge onsdagene er skånet for alvorlige problemer, kan vi foreløpig konsentrere oss om søndagsturene (?) .

 

Altså, søndagsturene krever at ALLE stiller med samme flytype, og den som kommer med turforslag velger flymodell.

 

F.eks. Navtur i Tonngas Fjords, flytype Carenados Cessna C185 Skywagon . Alternativ Default Cessna 172.

 

Uansett hvilket payware-fly man velger, vil det alltid være et default alternativ, så ingen behøver føle seg utestengt. Men vi bør likevel begrense flytypen til ett eller to ei stund framover, så er det lettere å ha oversikt. I tillegg er det mye mer sosialt om vi kusker rundt i tilsvarende fly, uten å bli spredt utover halve jordkloden ;) .

Skrevet
Altså, søndagsturene krever at ALLE stiller med samme flytype, og den som kommer med turforslag velger flymodell.

 

Vet ikke om jeg er helt enig i denne bestemmelsen. Det betyr at den som har serveren - i det fleste tilfeller Jan Arild eller meg seg - er nødt til å kjøpe det payware flyet som forslagsstilleren bestemmer. Dersom serveren ikke har payware flyet installert, så er vi tilbake med substitutt-problemet med en gang.

 

Da er det nesten bedre at enten Jan Arild eller meg kommer med turforslag og bestemmer flytypene ut i fra hva vi har disponibelt i hangaren - i alle fall inntil videre.

 

--------

Øystein

 

 

  • Premium Medlem
Skrevet

Selvfølgelig, det blir mest rett at de som server bestemmer flytypene ( trodde du og Jan Arild hadde alt som var gitt ut...... :blush: )!!

 

Jeg prøvde bare å komme med et forslag, og bestemmer egentlig ingen ting :whistle: .

 

 

Skrevet

Helt enig Ernst.

Selv kjøpte jeg jo Carenados Mooney, og C172 igår..sammens med pasific fjords..så en liten VFR i dette området, ville for min del vært supert...Men det er jo gjort tidligere, så vet ikke om det så populært idag. For min del, blir det nok der, hvertfall til å begynne med :)

 

Når det er sagt, er jeg selvsagrt med på alt mulig :)

 

PS: Jeg er ikke imot å kjøre en liten kronerulling til Øystein og Jan Arlid slik at de kan få kjøpt payware-flyene, hvis det kan løse problemer...noe skal de ha igjen for denne fantastiske muligheten.

 

  • Premium Medlem
Skrevet

 

sammens med pasific fjords..så en liten VFR i dette området, ville for min del vært supert...Men det er jo gjort tidligere, så vet ikke om det så populært idag.

 

..... Ingen fare Steve, vi har nettopp begynt å fly i Pacific Fjords, og det er mange flyplasser og områder som gjenstår å besøke, så vi blir nok å holde på der borte i mange søndager framover :grin: !!

Skrevet

Problemene våre har stort sett vært knytta til søndags-turene våre, og det er nok der vi må sette inn ressurser på hvordan vi skal få organsiert dette bedre.

 

Jeg har forsøkt å lese meg litt opp på hvordan "substitutt"-fly fungerer i MP og slik det ser ut er dette en komplisert prossess.

 

Substitutt baseres blant annet på det som står i Title= i aircraft.cfg-fila og også om det er 1,2,3 eller 4-motors.

 

Det som også skjer er at vi må skille på serverdelen og "flydelen" hos den som hoster serveren. Dvs. info om fly sendes "uredigert" fra server til de andre klienetene der evt. substitutt skjer.

 

Uansett, det er utrolig mye info som sendes via simconnect til og fra, og det er nok denne delen og trafikken som skaper problem.

 

Jeg støtter derfor tanken om at vi begrenser søndagsturene til bruk av et fly og i tillegg et default fly om ikke bruker har første flyet.

Skrevet

Nei sceneries har ikke noe å si, for dette er 'lokal' data og utveksles ikke mellom maskiner. Det er bare vær (inkl.tid) og spillernes fly "data" som utveksles.

 

Og jeg tror ikke man skal freake ut og bli helt stasi heller, får stikke begge tommlene i jorda ett øyeblikk :grin:

 

For det er ingen 'feil' med simconnect som sådan...man kan vel heller si at disse tingene som lager problemet, er typisk instrumenter m/xml koding og elers allt annet som går via simconnect.

 

Problemet er jo at disse nye løsningene (3D modellering) neppe var tatt høyde for den gang FSX ble sluppet, for de fantes ikke da :)

Men denne nye 'teknologien' skal også prate via simconnect, og det er akkurat her jeg mistenker ukompitabiliteten oppstår.

 

Vi snakker ny og gammel teknologi som ikke snakker så godt sammen. Og da i forhold til denne aliaseringen hvor det er en mulighet at f.eks FSX ikke helt vet hva den skal gjøre med dataen som kommer fra de nye instrumentene...som i teknisk sdk forstand ikke er instrumenter, men 3D modeller.

 

Hvis det er slik, så vet i jo hvor begrensningene ligger, men samtidig åpner det jo også nye muligheter :D

 

Så jeg vil understreke, at det fint går å fly mange og forskjellige flytyper på MP uten noen problemer, dette kan vel de fleste skrive under på? Selv med aliasing greia i sving :cool:

 

Det kan virke som at dette kun gjelder de flyene som går ut og litt på siden av std FSX sdk, og de begynner det jo å bli endel av selv om nummeret ikke er overveldende. Og det er ingenting som sier at det skal/må bli feil bare fordi det er ett mer "avansert" fly mtp modellering.....derfor mener jeg at vi burde satt av noen dager og gjort noen tester for å forsøke å finne begrensningene.

 

Bedre å finne årsaken til problemet enn å bare lappe på resultatet av årsaken...tog du den! ;)

Skrevet

 

Og jeg tror ikke man skal freake ut og bli helt stasi heller, får stikke begge tommlene i jorda ett øyeblikk

 

Det er vel ingen som freaker ut og er blitt helt Stasi som du kaller det her? Det vi ønsker å få til er en mer stabil opplevelse på våre turer, både til ditt og andres beste Pasi.

 

Jeg er gjerne med og tester det du ønsker, men da må nesten du ta initiativet til å foreslå en plan på når og hvordan du ønsker dette gjennomført.

 

Vi kan jo diskutere dette litt nærmere i kveld.

 

-------

Øystein

 

 

Skrevet

Og strengere regler for TS mens vi er inne på det.

 

IKKE spør 3 ganger om ICAO kode eller hvor vi skal.

Dette postes i prebrief av turen uansett, så da er det ditt ansvar å skrive opp eller huske dette.

Gjør litt forberedelser før turen, som ekte piloter gjør.

Det er faktisk litt irriterende å høre samme spørsmål flere ganger, uten at det virker som om vedkommende ikke får med seg svaret.

 

Ja, jeg vet dette er en hobby. Men hva med å gjøre det litt nærmere spillet er tenkt som? En flysimulator. Der vi alltid melder om downwind, base og final, og med kode istedet for navn. (Papa Alpha Tango on short final runway 32L) ;)

Og særlig når alle får sjokoladepainten sin med gjeldene kode.

Vi har jo LN-JAG, PAT, KAR osv osv. :D

 

Men ikke tenk på at dette skal bli for strengt, for vi skal fortsatt ha det gøy. Skal det bli strengere, så gå over til Vatsim. :whistle:

 

Når det gjelder fly, så er jeg enig med det der med et bestemt fly for turen, pluss et default som substitutt.

F.eks: Har du ikke Cessna 310, så er Baron 58 defaultvalget.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg er i gang igjen om kort tid folkens, dette med MP server er en kompleks greie, men personlig , med min erfaring tror jeg at nazi directions er feil vei, serveren bør sorter ut regler, uten at jeg orker og dra hele den lekture her.Det er fult mulig og bare gi brukere trike, om man vil det fra server, og da er vi inne på det relevante, det dere kaller server er deres egne maskiner som dere flyr på, sammtidig som dere hoster. For og få dette til og funke må dere få FSx til og kjøre som en services, og ettere dette, jobbe med subsitutes, og ikke minst begrensinger i simconect. Itte lett det her. Men noen tips.

  • Premium Medlem
Skrevet

He he, jeg er heller ingen ihuga nazi-tilhenger, men siden vi har erfart at få flytyper skaper mindre MP-problemer, tenkte vi det var veien å gå ?? Ellers kan det faktisk være andre fordeler ved å være strengere med flyvalget, da turene blir mer sosiale når vi flyr samlet med samme flytype :) . Likevel er det rom for variasjoner fra tur til tur.

 

Men aller helst gleder vi oss til å ha deg og dine serverkunnskaper tilbake i rekkene :D !!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...