Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 http://www.itavisen.no/856479/her-styrer-han-windows-7-med-kinect Ser for meg litt videreutvikling på dette, sammen med Track-IR, så kan kan dette bli en ganske kul reality-addon til hobbyen vår (iallefall for oss som ikke har bygget skikkelig cockpit i kjelleren)....PMDG NGX, VC m/Track-IR, modifiserte kinect-drivere til Windows og selvsagt kinect HW som leser av bevegelsene slik at man kan klikke på knapper i VC uten bruk av mus.... Hadde vært skikkelig artig å sluppet mus/tastatur og bare hatt yoke/tq, og mtp hva som presenteres her ser jeg ikke at det skulle vært noen umulighet å få til heller :-) Siter
Even Rognlien Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Har du prøvd dette? :cool: [video:youtube] Siter
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 23. november 2010 Forfatter Skrevet 23. november 2010 Nope, den hadde jeg ikke kjennskap til - men har et webcam jeg vant for 1 år siden som jeg ikke har funnet noe bruksområde til - så dette skal jeg definitivt sjekke ut... Takker for tipset :-) Siter
Steve Strøm Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Bruksområdet for web-cam...hm, jentene har jo funnet det? ...*hehehehe*..litt dårlig humor der?..måtte bare Siter
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 23. november 2010 Forfatter Skrevet 23. november 2010 Må nok innrømme at jeg vokste fra cam'alderen før det virkelig tok av.... Dagens unge, hipstergenerasjonen som de populært kalles, bruker nok dette i langt større grad til både chatting, chatroulette osv osv, men for meg har det vært pretty much useless egentlig....Har vel bare brukt det innebygde på jobb-laptop'en EN eneste gang da jeg var på østkysten av USA og skulle holde litt kontakt med kone og unger....Men dårlig kvalitet, få/uinteressante bruksområder ellers.....men det kan jo se ut til å endre seg litt nå hvis jeg få det til å funke mot FSX:-) Eneste jeg ser som en utfordring er "point and click" funksjonalitet - men skal visst kunne løses det også..... Siter
Even Rognlien Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Og ta en titt på det her: http://www.cachya.com/esight/overview.php Noen som har prøvd det? Kanskje et alternativ for de som ikke har TrackIR, men et webcamera? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.