J S Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Hei jeg ser et fly i kontrollert luftrom som ikke har flightplan har er et bilde PS. Blir ikke han kicket vis han ikke har flightplan?
Mads Hjemmen Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Chill, han har sikkert bare glemt å file en flightplan. For alt du vet kan det hende han har kontakt med den som kontrollerer luftrommet
J S Skrevet 21. november 2010 Forfatter Skrevet 21. november 2010 Nei han er en venn som ikke gidder og høre på hva jeg sier og ikke kan autopilot eller radio han bare stormer inn på vatsim
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 I enkelte tilfeller er det bedre uten flight plan enn "dct gps"
J S Skrevet 21. november 2010 Forfatter Skrevet 21. november 2010 også uten at det står hva slags fly han flyr engang?
Magnus F. Meese Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 ... Har ikke du sluttet med dette forumet og VATSIM?
Mads Hjemmen Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Det beste er vel i og for seg å konsentrere seg om seg selv og sin egen flyging i stede for å få kompisen din kicka? :grin:
Karl Mathias Moberg Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 ... Har ikke du sluttet med dette forumet og VATSIM? Nice one! Men, for å svare på spørsmålet. Teknisk sett, må han ikke file en flightplan hvis han flyr VFR. Flyr han IFR må egentlig heller ikke, da det er opp til ATC å fikse det i utgangspunktet. En controller kan lage en flightplan for ham. Flyr han i kontrollert luftrom uten å ta kontakt med controller, vil han få en supervisor på nakken. Svarer han ikke på calls fra supervisor, vil han bli kicket. Gjør han det flere ganger, vil han bli suspended for 24-48 timer, dersom det fortsetter vil det gå til DCRM og han kan risikere lengre suspension.
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Ja, stusset litt på det, Jonas! Du ga oss klar beskjed om at du har sluttet her! Men men Det er jo praktisk å file en FP for både pilot og ATC Greit å vite hvor de skal!
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Slutta? han fløy jo i dag! og syns du skal ta tipset om å først feie for egen dør!
Simen Elvestad Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Ganske så sikker på at de linker til denne saken http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=580641#Post580641
Mads Hjemmen Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Jonas, ja, først og fremst konsentrer deg om deg selv som jeg nevnte og som Anders virker enig i! Når JEG flyr, konsentrerer jeg meg KUN om meg selv og ATC slik at JEG får den turen jeg vil... det å se på andre fly på VATspy er like interessant som å kjøre 30 mil på raka motorvei...Litt dårlig gjort igrunn, å poste et innlegg her "MOT" kompisen din som begir seg ut på VATSIM uten erfaring whatsoevaah Du har jo ikke akkurat plettfri vandel på VATSIM selv? PS: (Du har jo TCAS system i flyet som viser om det er fly nære nok til at du bør passe på).
Daniel Klepp Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Han kan godt fly uten flight plan, men han tok av uten klarering fra en kontrollert flyplass, det er ikke lov. Da ba jeg han pent om å disconnecte, og det gjorde han.
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Da løste saken seg. Case closed
Anbefalte innlegg