Kjell Arild Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 I min tid på Bardufoss observerte jeg et eldre helikoptervrak som var plassert ganske bortgjemt på flystasjonen. Jeg er fremdeles nysjerrig på dette, men i stedet for å gjengi hele innlegget jeg skrev på et annet forum, legger jeg heller ved linken dit. http://forum.airpics.com/read.php?TID=12900 Det hadde vært interessant om noen hadde noe info. Siter
Thomas Olafsen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Hei. Kan det være at det er en Westland Wessex som står der? Hørte fra en tidligere nabo som fløy S-61 at det stod en "wessex in the woods" på ENDU. Har desverre ikke mere info, ei har jeg sett den selv. Observerte endel S-58 da jeg bodde i nærheten av ENDU fra 1983 til 1986. Disse ankom som regel med C-141 eller C-5. Wessex med RAF merker ankom som regel flyvende, og var ganske tydelig marinemodeller med vinsj o.l.. Wessex har visst også kraftigere motor enn S-58 såvidt jeg vet. Info om Wessex Mvh, Thomas. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Gammel vraka Wessex ja. Den er nå fjernet. Er ikke helt sikker på grunnen til at den ble vraka. Det kan jeg forsåvidt sjekke opp...hvis ikke noen kommer meg i forkjøpet da Siter
Kjell Arild Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Skrevet 23. oktober 2002 Takker for info! Det ser ut til at vi er på sporet av noe nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.