Paulo Fernandes Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Under descent til Chicago på Vatsim i dag skjedde det noe jeg aldri har opplevd før. Plutselig sluknet begge motorene! Jeg ble ganske satt ut, og prøvde å starte opp APU. Mens APU startet kontaktet jeg ATC og sa "Mayday, mayday, mayday. Southwest 1940 have lost power in both engines!". Motorene ville ikke starte, selv med APU på og alt klart for engine start. ATC fant en flyplass som het "St.Lewis" eller noe, og sa den lå 10 NM ifra meg. Jeg nådde aldri flyplassen, selv om jeg hadde trimmet flyet for å kunne nå maks glidedistanse. Jeg krasjlandet ca 8 NM sørvest for KMDW. Siter
Kevin Solvang Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Det er godt det går bra med piloten da:) Men har utfor denne situasjonen selv, men fikk da start på motorene igjen. Opplevde at å skru av enginges bleed funka veldig dårlig. Så starta apu, og fulge sjekklista med engines bleed on, så startet dem opp:) Hadde mista 12.000 fot innen det skjedde å gikk ned på nærmeste flyplass. Vet ikke om dette er reelt i forhold til virkeligheten riktignok. Kansje noen andre her inne har ett bedre svar på det. Til slutt vil jeg nevne bildene dine, flotte bilder:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.