Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært oppe til diskusjon noen ganger på T.S under MP-utfluktene våre, at vi skulle trommet sammen ett opplegg hvor vi trener litt på formasjonsflyvning.

I den forbindelse, så hadde det jo vært greit hvis alle hadde det samme flyet, og derfor sjekket jeg litt rundt mtp freeware fly som kunne vært aktuelle.

Jeg fant en så langt og klasket litt maling på den for syns skyld, ikke noe alvorlig fancy bare en sånn kjapp kjapp greie :grin:

Dette er Tim Piglet Conrad's Embraer A-29B Super Tucano og finnes på flighsim.com og Sim-Outhouse.com, filen heter a-29b_st.zip

Tucano_06.jpg

Så tanken var å sparke ballen i gang, jeg tenkte vi kunne finne fram til kanskje ett par fly og kanskje ett scenery/område også, fortrinnsvis freeware, som vi kunne benyttet oss av.

Tucano_02.jpg

Vi kunne vel kanskje også blitt enig om ett tidspunkt for "treningen" (skal vel først og fremst være morsomt) og hvilken dag, servere osv.

Ser for meg at vi blir å bruke en stort og bredt reportoar av flytyper etterhvert he he, men det kunne jo vært greit og hatt en basis som alle deler i utgangspunktet. Blir vel som med andre MP turer tenker jeg med varierende antall deltakere fra gang til gang, og da kan mye rart skje på sparket mtp hva, hvordan og hvor man flyr :grin:

Hva seijer 9?

Skrevet

Hadde vært gøy, men som noen sa, det beste er vel å starte med et fly med stempelmotorer. De reagerer raskere.

Og når det da gjelder freewarefly, gå inn på Avsim.com og søk på Cap-10. Den er nydelig, og ganske lettflydd.

Filen heter: [color:#3333FF]sd_cap10fsx.zip[/color]

84742313.jpg

Og når det gjelder scenery, så har vi jo masse inne på filbiblioteket her inne.

93871482.jpg

• Premium Medlem
Skrevet

Jatakk begge deler :grin: . Men jeg er litt enig med Paul-Andrè, Super Tucano kan være vanskelig å fly presist med, da turboprop reagerer seint. Cap 10 er en frekk liten tass, med raske bevegelser, og er nok litt lettere å fly til å begynne med. Men skitt au, vi skal jo ikke fly bare EN gang, så vi kan godt fylle hangaren med begge flyene :grin: . Forresten, spenstige paints Pasi!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...