Ola Haldor Voll Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Jeg har sluttet å spille XBOX360 og hadde et Gold medlemsskap den perioden jeg spilte. Siden sist jeg betalte for medlemsskapet har jeg byttet bank og dermed fått nytt VISA-kort. Nå i høst fikk jeg plutselig mail om at XBOX Live ikke kunne trekke kortet mitt for 500+ som skal kunne trekkes automatisk. Jeg var ikke klar over at det var sånn det foregikk, så jeg ble litt paff når jeg så jeg plutselig måtte betale dem for en tjeneste jeg ikke bruker. Tenkte å kansellere Gold-medlemsskapet og har nå endevendt og søkt rundt omkring på XBOX sine nettsider uten å komme frem til noen løsning for å kansellere. Fant heller ingen norske kontaktopplysninger og endte opp med å sende en mail til USA. Fikk følgende til svar. It is advisable that you call Xbox Customer Support. Your concern requires personal information for verification which cannot be divulged over email. For international customers, please contact Xbox Customer Service in your local region. (To find the correct Customer Service number for your region first use this link http://www.xbox.com/en-US/ChangeLocale.htm Linken fører ingensteds, men ut fra adressen skulle man kanskje tro det dreier seg om å bytte til norske nettsider. Prøvde dette nok en gang, og kommer absolutt ingen vei med dette... Også stusser jeg på at de må ha "personlig informasjon" fra meg for å avslutte abonnementet, når hvem som helst kunne opprettet et og loppet meg for noen hundringser! Hvem som helst med VISAen min kunne brukt det og tatt seg god nytte av det til å opprette Gold medlemsskap. Pengegriske jævl..... Tilfeldigvis tenkte jeg å spille GTA IV på PC med en kamerat i går. Spillet krever Windows Live, så jeg måtte logge inn med denne kontoen. Når jeg logget inn fikk jeg naturligvis beskjed om at jeg måtte betale. Så jeg får ikke spilt og lagret noe som helst i GTA IV og andre spill som krever Windows Live før denne saken er løst. Har andre vært borti problemer med kansellering av medlemsskap i Microsoft relaterte produkter? Siter
Jarle Pedersen Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Her er en løsning: http://majornelson.com/archive/2009/07/29/how-to-turn-off-xbox-live-account-auto-renewal.aspx Og her er litt utdypende info: http://freak.no/forum/showthread.php?t=140572 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 17. november 2010 Forfatter Skrevet 17. november 2010 Ja om nettsiden hadde vært en brøkdel i nærheten av å være lik den oppskriften så.. Finner ikke noe lignende på den nye nettsiden. Når jeg trykker på link for å ringe XBOX Live support bytter siden til USA og det er oppført kun amerikanske telefonnumre. Forbanna ræl! Kan ikke fatte at dette er lovlig... Siter
Jarle Pedersen Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Da får du ringe kundeservice i Norge da: Åpningstider Hjelp via telefon er tilgjengelig. •Mandag-fredag: 9:00 - 17:00 •Lørdag: Closed •Søndag:Closed Telefonnumre •Direkte oppringing: +47 23 16 25 54 •Gratis: 800 14 174 Problemer med Xbox LIVE, betaling eller gamertagen: •Hvis du har ringt om dette problemet tidligere, må du ha reparasjonsforespørselsnummeret klart. •Vær ved Xbox 360-konsollen når du ringer. •Du må vite gamertagen og Windows Live IDen din. •Ha klart svaret på det hemmelige spørsmålet for kontoen eller de fire siste sifrene for den registrerte betalingsmåten. •Ha klart for- og etternavnet på kontoinnehaveren. •Ha klart telefonnummeret eller faktureringsadressen for kontoen. •Kontroller at du har opprettet det hemmelige spørsmålet for Windows Live IDen Siter
Joakim Hagen Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Uff nei.. Glad jeg har en sort kontroll i hånden der det står SONY altså.. Det der høres bare idiotisk og uprofesjonelt ut.. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 17. november 2010 Forfatter Skrevet 17. november 2010 Jarle, hvor i pokker fant du den infoen?! Den var ikke å oppdrive noe sted uansett hvor jeg trykte og pekte! Utrolig at man må gå ut av XBOX-domenet og inn på "moderskipet" for å finne sånn informasjon.... Dette gir jeg blanke F. Nå sperrer jeg heller hele Live-kontoen og starter alle spillene på nytt. Joakim - jeg har også en svart kontroll merket PS.. Siter
Jarle Pedersen Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 hmmmm... microsoft norge er en grei plass å starte Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.