Thomas Berg Skrevet 21. oktober 2002 Skrevet 21. oktober 2002 Det utrolige er jo at han fortsatt flyr... Men flyet som var malt som 'Glamorous Glen III' totalhavarerte dessverre i september ifjor: Les her Vet ikke om det var dette flyet Yeager selv eide, eller om han eier et annet som fortsatt er flybart Hilsen Thomas Siter
Sander Johansen Skrevet 21. oktober 2002 Skrevet 21. oktober 2002 Og ikke minst...les selvbiografien hans....fantastisk bok, skrevet sammen med Leo Janos.....ISBN: 0712667059 Kan eks. bestilles fra bokkilden.no i paperback for 172.- Anbefales!! Siter
Dag Johnsen Skrevet 21. oktober 2002 Skrevet 21. oktober 2002 Les boken til Bob Hoover "Forever Flying"... Her har du en annen legende. Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Skrevet 21. oktober 2002 Som flyentusiast "hele livet" har jeg, i likhet med de fleste andre flyinteresserte, ikke kunnet unngå å få med meg hvem Chuck Yeager er. Chuck, eller han heter vel rettere sagt Charles E. Yeager, har en absolutt bemerkelsesverdig karriere bak seg. Etter å ha fløyet P51 Mustang under WWII har han fortsatt med å gjøre utrolig mye dristig og spennende innenfor flyging. Nå er han forlengst "pensjonist med tusen jern i ilden" og flyr igjen bl.a P51 Mustang som han selv eier, men nå utelukkende for kosens skyld. 79-åringen har en rimelig imponerende merittliste! Studér selv "CV'en" til mannen: Chuck Yeager's merittliste En flyverhelt! [ 21.10.2002, 13:15: Endret av: Olav M. Rønningen ] Siter
Sander Johansen Skrevet 22. oktober 2002 Skrevet 22. oktober 2002 Da er Bob Hoovers bok bestilt (sammen med masse andre goodies ;-) ) fra Amazon.....takk for tipset Dag Siter
Dag Johnsen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Hei Sander, glad at du tar et visdomsord fra en av de eldre flyentusiaster. Hvis du liker fly historie er Bob Hoovers karriaere like spennende, om ikke mer, enn Chuck Jeager. Jeg saa Bob Hoover paa Reno Air Races for et par uker siden og han ser selvfoelgelig eldre ut, men han er fortsatt med paa alle store fly stevner; EAA Sun'Fun i Florida, Oshkosh, Reno osv. Haaper du faar glede av boken. Jeg leste ferdig en annen fly historie bok nylig som heter "North Star Over My Sholder" av Robert "Bob" Buck. En veldig godt skrevet bok om "commercial aviation". Dag Siter
Sander Johansen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Visdomsord tar man alltid imot ;-) (Om du er så mye eldre enn meg vites ikke, jeg er 41) Jeg har lest mye gode bøker opp gjennom årene, så Bob Hoover er ikke ukjent for meg, har sett mye fin film av han (Commander showene hans er legendariske). Gleder meg til boken.... Siter
Erik Hoelsæter Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Når det gjelder film av Bob Hoovers stunts. Har noen greid å finne noe av dette som mpeg,avi eller streaming video på nettet? Jeg har sett commander oppvisningen hans på video, men er spesielt ute ettr å få sett Mustang-oppvisningen hans. Jeg tror ikke han har fløyet Mustang-oppvisning på mange år, men har hørt at den var litt ekstrem, med bl.a. negativ G på den stakkars Merlin motoren... Erik Siter
Dag Johnsen Skrevet 28. oktober 2002 Skrevet 28. oktober 2002 Yeager breaks sound barrier for last time! http://www.chron.com/cs/CDA/story.hts/nation/1635391 Siter
Sander Johansen Skrevet 28. oktober 2002 Skrevet 28. oktober 2002 Også på CNN ;-) http://www.cnn.com/2002/US/West/10/26/yeager.sound.ap/index.html Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.