Paul-André Tilrem Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Jepp folkens, den store dagen er her. Under en vilkårlig tur i Tongass i fjor kom det et forslag ut i løse luften om gåsetur. Dette var like etter at Orbx slapp sin HD paint for default Goose. Søndag 15 november 2009 kl 20.00 møtte en glad gjeng opp til felles tur med formasjon type gås i tankene. Vi fløy heller som hodeløse kyllinger. :whistle: Men nå som det har gått et år og nærmere 40+ MP turer, begynner vi å få det til ganske bra. Derfor blir denne turen noe spesiell da vi skal få til skikkelig formasjon. Noen krav: Innerste plasser er forbeholdt de med Grumman Goose som finnes i Acceleration pakken. De som ikke har Goose, må nok dessverre velge en plass lenger ut. HD-paint for Goose henter du her. Oppdatert til versjon 1.20 Demo av scenery finner du her. Dermed er det ikke noen unnskyldning for ikke å ha painter eller scenery inne. Ruta er som følger Når det gjelder St.Helens, blir det vannlanding ettersom flyplassen er for liten for hele gjengen. Her kan dere velge plassering. Denne skal dere da følge resten av turen 1: Paul-André Tilrem 2: Ernst K. Furuhatt 3: Fred Solli 4: Øyvind Schou Johnslien 5: Kjell Arne Randa 6: 7: 8: 9: Jan Arild Gjemble 10: 11: 12: 13: Benjamin Hennes 14: 15: Lista oppdateres løpende ettersom folk velger. Husk at Goose er forbeholdt innerste plasser. For de som ikke føler for å fly formasjon, er det ønskelig med dedikerte fotografer som kan ta bilder. Og husk at RealAir sine fly er forbudt ettersom dette skaper problemer på server. Før oppmøte, lag en Temp mappe inne i simobjects/airplanes der dere legger alle produkter fra RealAir. Da møter vi opp søndag 14 november for en minneverdig tur kl 20.00 Vi regner med å bli ferdig rundt 22.30 da oppsamling og flytid tar litt tid, men dette vil dere ikke gå glipp av. For den som setter opp server. Clear skies og 0 vind er ønskelig Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. november 2010 Premium Medlem Skrevet 11. november 2010 He he, kjempeopplegg Paul-Andrè !! Gåsa er sendt til avlusing, og ventes tilbake i god tid før start. Håper vi har en server som kan betjene hele flokken :grin: , ellers må vi sende luftvernartilleriet ut i landskapet for å rydde unna enkelte urokråker. Jeg er så freidig at jeg tinger meg plass som din nummer 2 . Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Tenker litt fotografisk her og ber om å få plass nr 9 midt i feltet, så skal jeg gjøre mitt beste for å holde meg der Kjempemorro opplegg du setter igang Paul-André. Tenk at det har gått ett år siden vi kjørte igang "søndagsturene" våre Skikkelig morro Siter
Fred Solli Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Liker meg up front så jeg tar plass 3 Siter
Kjell Arne Randa Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Dette ser flott ut. Melder min plass som nr 5. Gåsa blir avfettet og nypolert til søndag. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Kjempeopplegg. Jeg bestiller herved plass nr 4.. Gleder meg stort. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 12. november 2010 Moderatorer Skrevet 12. november 2010 Kjempeopplegg ser plass [size:14pt]8[/size] er ledig så tar gjerne den . Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 12. november 2010 Forfatter Skrevet 12. november 2010 Hmm, får ikke redigert innlegget, så legger ut oppdatert her 1: Paul-André Tilrem 2: Ernst K. Furuhatt 3: Fred Solli 4: Øyvind Schou Johnslien 5: Kjell Arne Randa 6: 7: 8: Robert Hulthin 9: Jan Arild Gjemble 10: 11: 12: 13: Benjamin Hennes 14: 15: Siter
Christian Zhang Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Jeg vil gjerne være med for denne turen ser ut som å bli bra! Jeg velger plass nr. [color:#000099]6[/color] jeg. Oppdaterer viss jeg får lov å bli med og Bjørn Å. Skjærvold 1: Paul-André Tilrem 2: Ernst K. Furuhatt 3: Fred Solli 4: Øyvind Schou Johnslien 5: Kjell Arne Randa 6: Christian Zhang 7: Bjørn Å. Skjærvold 8: Robert Hulthin 9: Jan Arild Gjemble 10: 11: 12: 13: Benjamin Hennes 14: 15: Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Tar plass 15, kjempe opplegg du drar igang Paul-André. legger med USCG Paint'n som jeg kommer til og bruke på turen. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 13. november 2010 Forfatter Skrevet 13. november 2010 1: Paul-André Tilrem 2: Ernst K. Furuhatt 3: Fred Solli 4: Øyvind Schou Johnslien 5: Kjell Arne Randa 6: Christian Zhang 7: Bjørn Å. Skjærvold 8: Robert Hulthin 9: Jan Arild Gjemble 10: 11: 12: 13: Benjamin Hennes 14: Martin Wiik 15: Andreas Roumimper Petters Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Heisan folkens! Jeg fant et scenery på Avsim.com over Hobart ettersom dette er en default flyplass. Dette sceneryet er tilpasset FTX AU http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=147407 Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 13. november 2010 Forfatter Skrevet 13. november 2010 Kjempemessig Jan Arild. Mye bedre enn default utseende ja Siter
Benjamin Hennes Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Jan Arild... dette var jo helt knall ser at andre legger ut bilder kordan det ser ut etter det er innstallert, men tenkte å legge ved før og etter bilde ikke for å "sjefe", men anbefaler alle som skal være med i morgen å innstallere dette sceneryet for Hobart Før Etter Legger no ved linken for sikkerhetsskyld: http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=147407 Siter
Christian Zhang Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Man kan gjøre mye på hobart flyplassen. For både små og store fly. Husk idag bare goose. Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Christian: Hvordan greier du å fly med 2,5 fps? Det var ikke meningen å være frekk, men jeg personlig hadde aldri greid å spilt et spill når det er snakk om under minimum 18 fps. Siter
Christian Zhang Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 fikk bare 2,5 akkurat da. men vanlige er 7-16. Bruker ikke en veldig bra PC heller. Siter
Øystein Hansen Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Serverinformasjon Søndagstur Teamspeak 2 Server: IP-adresse: 84.202.65.109 Passord: Ingen FSX MP-Server: IP:adresse: 84.202.65.109 Passord: samme som forrige gang Alle som deltar på Søndagsturen[color:#CC0000] skal [/color]bruke Teamspeak. Har du ikke passord til MP-Server, kan du få det oppgitt inne på Teamspeak. Vær for kvelden: Skyfritt og vindstille (etter ønske fra arrangøren). Serveren er oppe nå. Vel møtt i Hobart, innen kl 20:00! ------- Øystein Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Og for de som vil ha ett gratis ORBX scenery for Launceston kan gå hit: http://fullterrain.com/freeware.html eller last ned direkte her (høyre-klikk, save as..) Siter
Benjamin Hennes Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hei Pasi! Var inne og så på linken, men det står at den også er inkludert i FTX Demoen som Paul-Andre linket til i første post Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 OK, jeg har hele fullversjonen, og der er det default flyplass hos meg ihvertfall...og jeg var sikker på at den lå der ifjord når vi var på tur (men det var jo noen reformateringersiden nå), så da er det vel ett tips til de med fullversjonen da :grin: Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 14. november 2010 Premium Medlem Skrevet 14. november 2010 Ett kjapt spørsmål som krever ett kjapt svar: Kan jeg slenge meg med som etternøler om om jeg får tid i kveld? Etter formasjonen? Må eventuelt instalere teamspeak og scenery. Er det bare Teamspeak 2 som gjelder? Er vell kommet Teamspeak 3 nu! Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Klart du kan slenge deg med. Husk bare på å innstallere Teamspeak 2 ettesom det er den serveren vi bruker. Det er bare å komme når du har alt klart, og da med en gås selvsagt Siter
KJ Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Jeg har gått til innkjøp av den der orbx NW og Fjords, men har har Tongass også. Kan jeg legge inn den og uten konflikt med orbx? Eventuelt hvor i scenery lista burde den ligge da? Venter spent på svar. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Det er sømløs integrasjon og helt problemfritt å bruke Tongass Fjords sammen med FTX PNW og FTX PFJ. Hos meg ligger PFJ over Tongass Fjords og har ingen problem med det. Holger Sandmann har jo hatt en finger med i alle disse tre sceneryene Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.