Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Hei , hva synes man om at disse to rottweilerene som nå sitter i retten og svarer at de har fått muntlig beskjed? er det virkelig mulig og være så inni helvetes idiot at man kommer med slike undskyldinger. VG LINK Siter
Lars B. Frostad Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Jeg blir rett og slett provosert, når jeg leser om disse to tullingene. Både Magnus Stangeland og Anders Talleraas har helt klart bevisst utnyttet "systemet", og har gjort dette med klart overlegg. Da er det greit å etterpå påberope seg unnskyldninger, med at "jeg fikk beskjed sånn og sånn" - og at regelverket var uklart. Stangeland med sin halve million er ille nok, men Talleraas (den største idioten av dem, etter min mening - som har vært innom mange selskaper bl.a. som overbetalt "styremedlem"; som er totalt inkompetent) har klart å "karre" til seg hele 2.7 mill. er helt vannvittig... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Hei Lars. Enig, det som overasker meg er at mennesker som forvalter så mye som de gjør, dvs min og din pengebinge, baserer seg på muntlige avtale, og muntlig informasjon? Er de virkelig så idioter og innkompetente? og det at både presten og legen går fri med andre er jo også en tankevekker. Nei huff og huff. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Aktoratet ber om ubetinget fengsel for Magnus Stangeland og Anders Talleraas: Da aktoratet avsluttet sine prosedyrer i pensjonsbedragerisaken i Oslo tingrett, la førstestatsadvokat Tarjei Istad ned en påstand på 60 dager for Magnus Stangeland (69) og seks måneder for Anders Talleraas (64). Meget bra at de faktisk legger ned påstand om ubetinget og ikke betinget fengsel, dette fortjener de virkelig. Skal bli spennende å se utfallet av denne saken. Mer info her: http://e24.no/lov-og-rett/article3920671.ece Siter
Lars B. Frostad Skrevet 7. januar 2011 Skrevet 7. januar 2011 Ja kl: 13:00 i dag, falt dommen - og det var interessant å følge med på domsavsigelsen. Både Stangeland og Talleraas ble funnet grovt uaktsomt, og dømt til ubetinget fengsel. Dette var uten tvil en knusende dom, og de ble domfelt på alle de viktige punktene. Økokrim har gjort en god jobb. De må betale saksomkostninger på kr: 100.000 tilsammen, i tillegg til kr: 100.000 hver seg (hvis jeg husker riktig). Stangeland fikk 2 mnd. ubetinget fengsel, mens Talleraas fikk 6 mnd. ubetinget fengsel - noe de virkelig fortjener. Tror nok de hadde håpet i det lengste, at de kunne slippe å sone bak lås og slå. Dette var en svært viktig dom av prinsipielle grunner, og vil ikke minst sende et klart signal om at slikt ikke tolereres i det norske samfunn. Mer bl.a. her: http://www.dagbladet.no/2011/01/07/nyheter/pensjon/pensjonjukssaken/stangeland/talleraas/14983662/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.