Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både Molde og LSK havnet bak Haugesund, så hhssjjjj! ;)

Tilbake til topic:

Jeg syns Solskjær er en interessant trener, spennende å se hvordan det går :) Får håpe at pengebruken ikke går over all fornuft...

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Både Molde og LSK havnet bak Haugesund, så hhssjjjj!

Vi var også eneste lag som vant mot dere på hjemmebane.

Molde kommer nok sterkere tilbake neste år skal du se!

Skrevet

Opgave nr1 om Ole Gunnar må værra å fjerne den drittkulturen som har befesta seg i det laget de siste åra. Molde og LSK har konkurert om å bestige drittlag toppen de siste åra. Og den toppen har vel strengt talt LSK herska over i så lang tid (siden Tom Lund gikk ut av bleiene) att dem bør få ha den plassen aleine.

Skrevet

Og RBK vant serien, så hysj selv....

Og nei, Tom, Rosenborg vinner nok neste år også, dessverre ;)

Vi var også eneste lag som vant mot dere på hjemmebane.

Eivind, akkurat det at dere vant mot Haugesund er fullstendig irrelevant, når dere til slutt havna bak de på tabellen. Og tilslutt, dette er faktisk bare en av få kamper dere faktisk vant, viser jo hvor elendig molde er...

Sett bort i fra det jeg måtte korrigere på enkelte her da, så tror jeg Solskjær blir bra for Molde, rart om ikke iallefall. Dere skal ikke se for lyst på det, men det er godt mulig han hjelper dere opp av gjørma dere nå er i...

Skrevet

Bare for å gjøre en ting klart;

Solskjær er ikke trener for Molde. Han er ansatt som Manager og det er Mark Dempsey som er ansatt som førstelagstrener.

Personlig ønsker jeg Solskjær lykke til. Større fotballforbilde skal man lete lenge etter. En fantastisk fotballspiller og et fantastisk menneske.

Dog er jeg litt redd for at forventningene nå er skyhøye og det blir vanskelig å innfri.

Skrevet
Som svar på:

Poster: Joakim Hagen

Emne: Re: Solskjær har signert for Molde

Driter fint i pengene. Vi har fått en trener vi trenger.

LSK is going dooown >:P

spørs om du driter i pengene når du en dag møter opp på Aker Stadion og ser det henger en lapp "Stengt pga konkurs", LSK rykker ned? Sist gang det fant sted var i 1966, da vant England VM-gull og ingen hadde vært på månen frem til da!!

Hvor lenge tror du Lillestrøm SK har vært i øverste serie?

37 år - og rekorden står!

Skrevet

Velkommen "hjem" Solskjær! :)

Har litt troa på neste år, eller at det går som med VIF, de satsa høyt når de ansatte Andresen, kjøpte osv. Men første sesong ble vel "skuffende"(?). Men i år en sterk 2. Plass...

Trur det blir noe lignende med Molde, at vi tar en helt "OK" plassering neste år, så klatrer vi litt og litt, til slutt er vi på toppen av norsk fotball! :) Og der blir vi :grin:

Så alt i alt, trur det går som med VIF når de ansatte andresen og satsa en del osv , trur d blir likt med Molde! ;)

Ikke gull første år, men etterhvert :)

Heia Molde! :)

Skrevet

First of all. I Vålenga har vi ikke kjøpt oss til 2nd plassen men spilt oss til den. Se hvem som har scora og hvem som gir mest asist. Hjemmesnekra østkantgutter det meste av dem ,o)

Det har også kommet enkelte fra histen og pisten nær gratis. Da kjøpekrafta i VIF har vært veldig mager. Desverre betaler vi 25 mill til NØFF i året for noe som kansje er tippeligaens dårligste gressmatte store deler av sesongen. Vi har kansje skandinavias beste medisinske aparat noe som har resultert i endel hjemvendte "pensjonister" og bortsett fra Johnsen og Ivers har de færeste av dem levert.

En annen ting jeg vil arestere deg i er sammenligninga av Martin og Ole Gunnar. I saken Martin Andresen så er den stategiske inteligensen hans helt eksepsjonel. Jeg bare håper vi i VIF får beholde han i mange år til men jeg tviler. Att han signerte fire nye år betyr att vi har han nå men jeg tror han ender langt som trener.

Ole Gunnar veit jeg lite om som trener/manager men det er liksom ikke sånne ting han er mest kjent for så langt. Det kan selvfølgelig vise seg att han har store kvaliteter å bygge på men jeg vil altså se det før jeg tror det.

PS: Egentlig er det fopall ferie nå men stjernegaleriet vil liksiom ikke gi seg helt enda :grin:

Skrevet

Per: Mener ikke at VIF kjøpte seg til suksess, men at de satset stort, om jeg ikke husker feil, hentet de vel mange nye i "teamet" og satset "friskt og nytt"?! :)

Akkuratt som Molde gjør nå ;) Håper ikke de kjøper så mye at de ikke har kontroll, men et par tre spillere, hadde vært OK, snakker da gjerne talenter, alder 18-23 år ;)

Har hele tiden sagt at VIF fortjener gullet mer en RBK, fordi JEG føler VIF har tatt seg tid og hatt tålmodighet med Andresen etter en ifølge MEG "skuffende" 1 sesong...

mener også at VIF spiller artigere fotball en RBK, når VIF er på sitt beste, etter en ifølge MEG "skuffende" 1 sesong...

Skrevet

Jo det har du rett i og trenertroppen var jo det første som ble korigert også. Selvfølgelig var finanskrisa den direkte årsaken men det kan hende det også gjorde noe godt. Gutta har en helt spesiel lojalitet i internt Vålenga og med så mange lokale i troppen er det temmelig unikt i skandinavisk topp fotball. Og bakfra truer nye unge sultne talenter fra ballbingene øst for elva ;)

Vi scorer mye og nettop av den grunn du nevner, Om ikke Brazili standard så er det mye sambafotball dem leverer. siste kampen var bare dritgøy. Tror ikke jeg har ledd så mye på bredden noen gang som på søndag,Slike kamper gjør deg i ett fantastisk humør. De eide hele verden i to omganger. Hva var det som sto i dagboka på VPN.no ?

,,,Etter 15 gode Vålerenga-minutter så får Tromsø et lite feste i kampen og det blir en del spill inne på Vålerengas banehalvdel, Tromsø viser at de også kan spille pen fotball, og så lenge de ikke scorer så kan de godt få spille litt klikk-klakk de også, pent å se på i det minste! :grin:

Att VIF blir likt selv utenfor klubben er nettop underholdnings verdien ved den slags fotball. Uten att jeg skal samenligne Brazils fotball kultur og Vålenga/Oslo øst så er det noen paraleller alikavæl. Ballbinge satsinga har jeg lenge hevda har mye av den æra. Og her er kansje en av de to hoved årsakene til den utviklinga vi har hatt. Det å lære seg tidlig i livet å spille klikk klakk på små rom med kjappe vendinger har alltid vært Brazils kjennemerke. Det samme finner vi hos ballbinge spellera som i dag er blitt "nesten" voksne. Det andre vi har gjort riktig er dyrking av en identitet og kultur, en hjemlig kultur. Dette trur jeg gjør Vålenga familien til noe helt esensielt i Norsk topp fotball.

Det er ærlig talt leit å se når gamle storhets klubber smulder opp i alt fra finansielle krumspring til ett kaos av ingenting. ja vi hata Lyn for alt det er verdt men vi elska og hate dem ;) Her vil jeg si alt mangla, finansiel struktur, kultur og identitet. 24.000 tomme seter og de to tusen som var der var Finn Bjelke med 10-12 kompiser og resten innleide Polakker :grin:

Det starta noe veldig bra i Vålenga med Siem og Reka. To fantastiske resurser vi var så heldige å ha i noen få år. Og nå har Martin tatt det enda ett par steg videre, skjønt med noe anna fotball filosofi. Genialiteten hans erre hvertfall ikke no å si på.

Jeg veit att jeg må værra utrulig drita om jeg skal greie å sovne under en Vålenga kamp, men RBK derimot? jeg fatter ikke att folk greier å holde seg våkne i 2 omganger på Lerkendal, og enda mindre via TV. :sleep:

Vi får se hva Molde får til og det første ønske mitt er altså att de blir kvitt den fordømte drittkulturen med jamring og skuespill i hytt og gevær, bevist provosering av motstanderlagets yngste og mest gira spilere(Pinokio du ække verdt en bæsj).

For å si det sånn, da jeg så TV inslaget i kveld der Ole Gunnar møtte pinokio i døra så så jeg ikke akurat noe fremtid dem imellom ;) men jeg har tatt feil før,,,,om enn sjelden :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...