Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal slettes ikke se bort fra det. NAX har vel etter hva jeg har skjønt hatt sukses med Dubai ruta og det er nok mange av de reisende på den flighten som også frekventerer Oslo-Islamabad. Forøvrig så regner jeg med att Kjosern vet bedre enn noen her på forumet hvor han bør fly ;)

Skrevet
Helt riktig Aslak. Norwegian eier ikke et eneste fly. Og har heller ikke planer om å kjøpe noe som helst. Da måtte nok aksjonærene, eierne, spytta inn noen mil. der også.

 

Norwegian eier jo; LN-DYD, LN-DYE, LN-DYA, LN-DYB, LN-DYC, LN-DYH, LN-DYI, LN-KHA, LN-KHB, LN-KHC og LN-KKX

Skrevet

Helt feil.

LN-DYA DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39162

LN-DYB DY1 Leasing LLC Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39163

LN-DYC DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39164

LN-DYD DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39002

LN-DYE DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39003

LN-DYH Banc of America Leasing Ireland Co. Limited Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 40865

LN-DYI Banc of America Leasing Ireland Co. Limited Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 40866

 

Skrevet

Rett skal jo være rett, så sånn sett forstår jeg diskusjonen, men til syvende og sist er det vel egentlig ikke så veldig interessant å se på finansieringsform isolert sett. Eller er det det, jeg bare spør? :)

 

Hvis det var for å linke opp mot lønnsomhet kunne jeg skjønt det, men slik jeg har forstått den økonomiske situasjonen virker det bare rart å ha en holdning som er "pshh, Norvegian eier ikke en gang flyene sine, da måtte investorene spyttet i betydelige midler der også".

 

For meg høres det da ut som Norwegian burde fortsette å lease fly, eller mener dere at de ville gjort det enda mye bedre hvis de eide dem selv, og at det er enda mer uforståelig at SAS ikke går bedre?

Skrevet

Det har kanskje blitt noe misforståelse på eie og leie av fly ut av det som har stått tidligere i media. Men det spiller vel faktisk liten rolle om Norwegian leier eller eier egne fly. Med den suksessen Norwegian har og har hatt, så gjør dem tross alt riktige handlinger både å posisjonere seg i markedet og lønnsomhet.

 

- Det som er viktig for oss å få frem er at det er bedre å eie fly enn å leie, sier Skånvik til E24.

http://e24.no/boers-og-finans/article3738226.ece

 

 

Vi har ulike finansieringsalternativer, deriblant US ex-im finansiering på 85 % av listepris.

http://www.boarding.no/art.asp?id=27939

 

Norwegian hentet første selveide fly hjem

http://www.boarding.no/art.asp?id=37892

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ganske sikker på at de eier alle flyene sine, og samt at de egentlig maler de røde i tuppen for og hindre at vi skal se at det er gull de er bygd av, spesialbygd for de.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...