Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hva med en tur i kattegatt? Jeg og fred er på ferga fra demark. :-)

• Premium Medlem
Skrevet

Halloen, jeg fløy en liten tur for å sjekke landskapet ( og ble meget imponert over fjelltexturer og mesh) fra Ketchican til Stewart. Det brakte meg fra kyst til dype daler og fjell uten at det tok for lang tid, og begge flyplassene passet fint for Cessna 310 som jeg brukte . Nå er jeg ikke kjent med andre flyplasser, men hvis vi fortsetter litt lenger sørover, og etter hvert mot kysten igjen, så skulle vi få en fin variasjon av vær og landskap, og med passelige strekk mellom hver landing (?!). Foreslår derfor følgende:

Samling for start i Ketchikan PAKT

Første stopp i Stewart CZST

Videre til : Smithers CYYD

Terrace CYXT

Prince Rupert CYPR

og avslutning i Masset CZMT

Som sagt, jeg er ukjent med flyplassene og hvor lang tid dette tar, men noe spenning må vi ha :grin: . Jeg har lagt mest vekt på at dette gir oss fine variasjoner, og mange muligheter for å strekke på beina ( samtidig som etternølere kan logge seg på og av ;) ).

For min egen del vil jeg velge 2-motors på denne ruta, og da er førstevalget Cessna 310.

Ka dåkker mein??

• Premium Medlem
Skrevet

Høres bra ut Ernst! :grin:

Testet akkurat ut PAKT med 310'en, og her er bane i massevis.

Fløy litt sørover, og landskapet ser lovende ut...

Dersom du vil innvie «Blackbird» kan jeg sende teksturene til deg.

Selv vil jeg da stille med «Songbird III» (Begge disse vil ganske snart bli gjort klar for nedlasting) :grin:

Skrevet

Serverinformasjon Søndagstur

Teamspeak 2 Server:

IP-adresse: 84.202.65.109

Passord: Ingen

FSX MP-Server:

IP:adresse: 84.202.65.109

Det er [color:#FF0000]nytt passord [/color]i dag.

Alle som deltar på Søndagsturen [color:#FF0000]skal[/color] bruke Teamspeak. Det nye passordet til MP-Server får du oppgitt inne på Teamspeak.

Har store forventinger til turen, som blir rekordlang i antall NM. Det kan derfor være lurt å velge fly med omhu! :grin:

Vel møtt i Ketchikan, kl 20:00!

-------

Øystein

Skrevet

Da har jeg tillatt meg å "tegne" opp ruta litt og med noen få modifikasjoner slik at vi får med oss litt scenery og severdigheter på turen også :)

Untitled-1-2.jpg

Untitled-2-1.jpg

Som sagt så tar turen bra lang tid, så fly med litt hastighet er nok å foretrekke :)

Her kommer litt informasjon om de stedene vi skal innom/passere :)

Etter avgang fra Ketchikan legger vi kursen østover over fjellet og ut i fjorden. Midt i denne fjorden finner vi Eddystone Rock

Misty_Fjords_09.JPG

Like etterpå kommer vi til Misty Fjords National Monument. Alaskas svar på "Yosemite National Park"

Mifj_inlet.jpg

Så fortsetter vi mot Stewart men tar en liten svipp opp til Salmon Glacier

Salmon-glacier-british-columbia-canada.JPG

På vei ned til Stewart passerer vi også Premier Gold mine. En nedlagt gullgruve

stewart-pioneer_mine1975-2.jpg

Her et bilde fra Stewart og Hyder. Stewart ligger på grensa mellom Canada og Alaska, og er en av de få plassene som har bilvei ned til Alaskas Panhandle. Det er kun Stewart, Skageway og Haines som har adkomst fra resten av Canada og USA, ellers må båt, fly eller bein benyttes.

tp.gif

Videre tar vi turen ned til Alice Arm og Kitsault Mine. Kitsault Mine vare en Molybdengruve som kun var i drift i 18 måneder. Det ble bygget opp et helt tettsted i Kitsault, men er i dag en spøkelsesby.

spaceball.gif

AvantiMine2.gif

Herfra går kursen mot Pispiox lava bed. En av de eldste lavautbruddene i British Columbia

4619665145_45734eb65d.jpg

Herifra går kursen over Woodcock og videre til Smithers hvor vi også finner Hudson Bay Mountain Ski Hill

smithers2.jpg

12t.jpg

Fra Smithers går turen ned til Terrace før vi setter kursen ned dalen mot Prince Rupert

Terrace_Aerial.jpg

267.1.jpg

Siste leg går ut til Masset som ligger på øya Graham Island

Untitled-3.jpg

• Premium Medlem
Skrevet

Arrrgh :mad:

Jeg har store problemer med headsettet. Jeg byttet lydkort for litt siden (kjører SB-X FI fra Creative), og det er umulig å komme ut på Teamspeak via mikrofonen.

Har sjekket alle instillinger, men får det bare ikke til....

Ser ut som om det spøker for kveldens flight :cry:

Skrevet

Kommer nok ikke til å bytte fra TS2 til TS3 enda. TS2 gjør en god nok jobb for oss på MP'en. Det er en hel del issues på TS3 når det gjelder sikkerhet så vi kommer nok ikke til å bruke den før dette er fixet fullt ut skulle jeg tro.

Skrevet

Har kjørt TS servere siden den første kom og TS3 er den mest stabile jeg har kjørt. Har en nå som har funka feilfritt i over 6 måneder, no problems what so ever. :) Krystall klar og ja....den er safe. Når jeg kjørte TS2 ble den hacka og faans oldemor hver måned omtrent. Jeg kommer ihvertfall aldri til å gå tilbake til TS2. Men dere tar vel til fornuft før eller siden. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...