Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Er det noen som har forslag til flytur i kveld i Pacific Fjords? Venter spent på at noen presenterer ett forslag Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Har ingen forslag, men er i ferd med å finne ut av Pacific Fjords (som ble kjøpt og installert i går). Dersom det velges flyplasser med moderat lengde (3000 ft +), kan det hende at jeg kan delta (en stund) med en Cessna 310.... :grin: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Forfatter Skrevet 7. november 2010 Om ingen har forslag til tur i kveld så har jeg et forslag klart. I kveld blir det såfall en tur med start i Ketchikan i mitt forslag, men ønsker gjerne forslag fra andre slik at jeg ikke "kupper" søndagsturen hver søndag Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Hva med en tur i kattegatt? Jeg og fred er på ferga fra demark. :-) Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Halloen, jeg fløy en liten tur for å sjekke landskapet ( og ble meget imponert over fjelltexturer og mesh) fra Ketchican til Stewart. Det brakte meg fra kyst til dype daler og fjell uten at det tok for lang tid, og begge flyplassene passet fint for Cessna 310 som jeg brukte . Nå er jeg ikke kjent med andre flyplasser, men hvis vi fortsetter litt lenger sørover, og etter hvert mot kysten igjen, så skulle vi få en fin variasjon av vær og landskap, og med passelige strekk mellom hver landing (?!). Foreslår derfor følgende: Samling for start i Ketchikan PAKT Første stopp i Stewart CZST Videre til : Smithers CYYD Terrace CYXT Prince Rupert CYPR og avslutning i Masset CZMT Som sagt, jeg er ukjent med flyplassene og hvor lang tid dette tar, men noe spenning må vi ha :grin: . Jeg har lagt mest vekt på at dette gir oss fine variasjoner, og mange muligheter for å strekke på beina ( samtidig som etternølere kan logge seg på og av ). For min egen del vil jeg velge 2-motors på denne ruta, og da er førstevalget Cessna 310. Ka dåkker mein?? Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Høres bra ut Ernst! :grin: Testet akkurat ut PAKT med 310'en, og her er bane i massevis. Fløy litt sørover, og landskapet ser lovende ut... Dersom du vil innvie «Blackbird» kan jeg sende teksturene til deg. Selv vil jeg da stille med «Songbird III» (Begge disse vil ganske snart bli gjort klar for nedlasting) :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Det hadde vært kjempehyggelig Gunnar , den kunne passe fint mot det hvite vinterlandskapet i fjellområdene :grin: . Du har mailadr. ? Siter
Øystein Hansen Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Serverinformasjon Søndagstur Teamspeak 2 Server: IP-adresse: 84.202.65.109 Passord: Ingen FSX MP-Server: IP:adresse: 84.202.65.109 Det er [color:#FF0000]nytt passord [/color]i dag. Alle som deltar på Søndagsturen [color:#FF0000]skal[/color] bruke Teamspeak. Det nye passordet til MP-Server får du oppgitt inne på Teamspeak. Har store forventinger til turen, som blir rekordlang i antall NM. Det kan derfor være lurt å velge fly med omhu! :grin: Vel møtt i Ketchikan, kl 20:00! ------- Øystein Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Forfatter Skrevet 7. november 2010 Da har jeg tillatt meg å "tegne" opp ruta litt og med noen få modifikasjoner slik at vi får med oss litt scenery og severdigheter på turen også Som sagt så tar turen bra lang tid, så fly med litt hastighet er nok å foretrekke Her kommer litt informasjon om de stedene vi skal innom/passere Etter avgang fra Ketchikan legger vi kursen østover over fjellet og ut i fjorden. Midt i denne fjorden finner vi Eddystone Rock Like etterpå kommer vi til Misty Fjords National Monument. Alaskas svar på "Yosemite National Park" Så fortsetter vi mot Stewart men tar en liten svipp opp til Salmon Glacier På vei ned til Stewart passerer vi også Premier Gold mine. En nedlagt gullgruve Her et bilde fra Stewart og Hyder. Stewart ligger på grensa mellom Canada og Alaska, og er en av de få plassene som har bilvei ned til Alaskas Panhandle. Det er kun Stewart, Skageway og Haines som har adkomst fra resten av Canada og USA, ellers må båt, fly eller bein benyttes. Videre tar vi turen ned til Alice Arm og Kitsault Mine. Kitsault Mine vare en Molybdengruve som kun var i drift i 18 måneder. Det ble bygget opp et helt tettsted i Kitsault, men er i dag en spøkelsesby. Herfra går kursen mot Pispiox lava bed. En av de eldste lavautbruddene i British Columbia Herifra går kursen over Woodcock og videre til Smithers hvor vi også finner Hudson Bay Mountain Ski Hill Fra Smithers går turen ned til Terrace før vi setter kursen ned dalen mot Prince Rupert Siste leg går ut til Masset som ligger på øya Graham Island Siter
Christian Zhang Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Kan noen sende meg det nye passet i PM? Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Mail på vei til deg.... :grin: Siter
Christian Zhang Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Er det noe Payware Cessna 310? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Forfatter Skrevet 7. november 2010 Det finner du her hos Flight1.com http://www.flight1.com/products.asp?product=c310r Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Arrrgh :mad: Jeg har store problemer med headsettet. Jeg byttet lydkort for litt siden (kjører SB-X FI fra Creative), og det er umulig å komme ut på Teamspeak via mikrofonen. Har sjekket alle instillinger, men får det bare ikke til.... Ser ut som om det spøker for kveldens flight :cry: Siter
Christian Zhang Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Det er en bra C310 her http://www.simviation.com/simviation/index.php?ID=61&page=5&mark=2130 Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Forfatter Skrevet 7. november 2010 Kjedelig da Gunnar, at du ikke får noe lyd. Du får bruke siste timen til feilsøking og se om du får det til Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Nå øyner jeg et lite håp - fikk kontakt med folk på Teamspeak for litt siden :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Skrevet 7. november 2010 Knallbra server-opplegg Øystein, og genial tur og flightplan Jan Arild ( æ kommer.....) Gunnar, har du sjekket NYTT passord?? Siter
Kjartan berg Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Finnes det noen mulighet for å få passord og ip på pm? :grin: Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 84.202.65.109 PW får du på TS. Samme IP. Siter
KJ Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Har alt som trengs for å fly med dere, men venter til dere bytter til Teamspeak 3. Siter
Fred Solli Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Kommer nok ikke til å bytte fra TS2 til TS3 enda. TS2 gjør en god nok jobb for oss på MP'en. Det er en hel del issues på TS3 når det gjelder sikkerhet så vi kommer nok ikke til å bruke den før dette er fixet fullt ut skulle jeg tro. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 8. november 2010 Moderatorer Skrevet 8. november 2010 Til de som har problemer med å komme online når vi flyr på MP så er det en fordel om disse porter er åpnet i ruter 23456 TCP/UDP 6073 TCP 47624 TCP 2300 til 2400 TCP/UDP Siter
Benjamin Hennes Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Robert= Takk for hjelpen! Har ikke greid å komme meg inn på multiplayer i det hele tatt, men tror dette vil hjelpe mye Men legger du disse portene inn i Port Forward i ruteren? Siter
KJ Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Har kjørt TS servere siden den første kom og TS3 er den mest stabile jeg har kjørt. Har en nå som har funka feilfritt i over 6 måneder, no problems what so ever. Krystall klar og ja....den er safe. Når jeg kjørte TS2 ble den hacka og faans oldemor hver måned omtrent. Jeg kommer ihvertfall aldri til å gå tilbake til TS2. Men dere tar vel til fornuft før eller siden. Siter
Fred Solli Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Siden du har så god erfaring med TS3 kanskje du kan stille med server, får vi har ikke tatt den sjansen å legge server maskina vår helt åpen for angrep Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 8. november 2010 Moderatorer Skrevet 8. november 2010 Ja til Benjamin Siter
Benjamin Hennes Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Sender deg en melding på PM til deg Robert med noen spørsmål Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.