Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg ikke helt skjønner, det er så mye klaging på iPhone fra Android-folket. Men faktum er at iPhone hadde ikke solgt i bøtter og spann om det faktisk var et dårlig produkt, og ikke kom å si at Apple lurer deg eller noe, folk står fritt til å velge selv.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hadde det vært sånn at iphone bare var populær blant unge, så hadde jeg forstått dette med at steve jobs er en fantastisk manipulator. Men det er jo faktisk ikke fakta. Iphone-brukere finnes i alle aldre, fra 13 års alderen og helt opp i pensjonistenes rekker. Instruktøren jeg hadde på seilfly var en av de første jeg vet om som fikk iphone, første generasjonen. Jeg tviler på at han tenkte på det som trendy. Min onkel har iphone, min far har iphone. De skal aldri ha noe annet igjen.

Det finnes så vanvittig med apps, både fantastisk morsomme og ubrukelige! Hvis folk fortsatt savner noe med iphone, så bør de kanskje tenke over sine egne urimelige forventninger ;)

Skrevet

Hjelpes.. Det er nøyaktig som å rakke ned på muslimer og Allah hvis man snakker skjevt om den derre phonen. Folk klikker mongo og finner frem steinene. iPhone = religiøs tilstand :) Sier ikke at jeg er så veldig mye bedre, men hvis jeg åpner kjeften og sier noe negativt om iphone, så kommer jo hele appleboysa på forumet til angrep :)

Skrevet
Sier ikke at jeg er så veldig mye bedre, men hvis jeg åpner kjeften og sier noe negativt om iphone, så kommer jo hele appleboysa på forumet til angrep

Det er jo ikke så rart når du ønsker å sette iPhone i et negativt lys på grunn av småbagateller og problemstillinger som egentlig ikke er noe problem.

Jeg er ikke dum, hadde iPhone vært et så dårlig produkt som du skal ha det frem til, ville jeg ikke brukt det. Det er ingenting jeg savner med en iPhone fra første stund, alt bare virker. Trenger jeg noe mer, finnes det alltids en app for det, og den er kvalitetsgodkjent før den publiseres. At du sliter sånn med iPhone og må ha et hatforhold til den blir en personlig sak, men når dine utsagn ofte er bare vås og fremstiller egne behov blir det feil å si at det er et elendig produkt og at alle som eier det er idioter.

Skrevet
småbagateller og problemstillinger som egentlig ikke er noe problem.

Så du sier at pinkode problemet og nærsensoren er småbagateller?

Trenger jeg noe mer, finnes det alltids en app for det

Over halvparten av de punktene jeg skrev, får man ikke på apps, pga apple ikke vil godta ting som er bedre enn dems egne. Over halvparten av de punktene burde finnes på en telefon i 2010.

Skrevet

Etter hva jeg har erfart Mathias, så får du jo ikke ringt når du ikke starter opp uten Pin-kode. Dermed blir jo Iphonen uansett ubrukelig. Og en annen ting, hva er problemet med at den kan startes uten Pin-kode? Hvis du forklarer meg det i detalj så kanskje jeg vil forstå hva du mener.....

Skrevet

Trodde det var snakk om at man kunne komme helt inn på hovedmenyen på telefonen.Er jo ingen kjempekrise hvis folk kan ringe med den akkurat...det tar man jo bare på forsikring eller lign.

Folk kan jo ringe med min telefon så mye de vil. Der er det ingen kode i det hele tatt.

Skrevet

Så er det ca noen uker siden "problemet" ble allment kjent...å det er nå fikset på firmware som mest sannsynlig kommer til uka for alle...så har du mere å skrike om...kan jeg sikkert gidde å bruke tid på YouTube for å finne noe dritt om android...

Skrevet

Be my guest :)

Det blir for dumt i mine øyne når noen sier at de ikke vil ha noe av det som er skrevet i mine punkter. Da er de i en gedigen forsvarsposisjon.

For å komme med et eksempel. Når iPhonen ikke hadde videokamera, mms, copy and paste, multitasking. Da var det mange som hadde iPhone og sa at dette var noe de ikke trengte, men når det endelig kom.. jo da var det jubel.

Tenk dere da om Steve hadde annonsert at iOS 5 får store kustomatiseringsmuligheter, sosiale tjenester integrert, nydelig kontaktløsning, wifi-router, synkronisere trådløst osv. Da kunne jeg veddet hus og bil på at dette ville blitt tatt godt imot blant tilhengerene.

Folk må klare å tenke på nytteverdi og bruksbehov før de uttaler seg om at div. funksjoner bare er sprøyt. Selv om ikke Per vil bruke muligheten til å sette opp startskjermene etter fritid, jobb og familie så vil kanskje pål og vennene hans gjør det.

Jeg må og få ut at jeg aldri kommer til å si at et operativsystem er best for et enkelt individ. Folk har forskjellig smak, ønske og behov. Men genrelt sett, så mener jeg at android kan gjøre ting lettere for en forbruker(hvis enn bruker flere av funksjonene som er nevnt tidligere). Folk må få kjøpe det de vil til syvende og sist.

Målet mitt med mine punkter var å forklare hvilke fordeler android stiller med. Så er det opp til de andre å reflektere å ta et valg ved et senere kjøpt av smartmobil.

Skrevet

Jag är inget fan av iphone men tycker om Nokia. Men nya HTC Desire Z ser riktigt bra ut....hm, hur löser jag det?

Jo - Köper en av varje nästa vecka.

Iphone till kollegan.

Nokia N8 till mig som byts ut mot E7 när den kommer i butik.

Förhandsbeställa och köpa Desire Z som vi ska ha som "test telefon" i företaget.

Fint med eget företag ibland. ;)

PS: Windows Phone 7 eller, Windows Mobile 7 på Samsung Omnia 7 ser ju också intressant ut. Dock imponerar kameran på N8/E7 för mycket för att välja bort den.

Skrevet

Fordeler med:

Iphone 4:

- Alle Norwegian-pilotene ser ut til å ha en slik, i alle fall kapteinene. Kanskje det er jobbtelefonen deres? Anybody?

(Dette er et flightsim forum, dermed ble kanskje denne litt relevant å ta med....:)

- Mange, mange utrolig gode APPS. Blant annet FlightRadar24 Free og Pro.

- Utrolig bra batteritid. 7 timer på 3G er testet i praksis.

- Pent design uten tvil

Fordeler med N8

- Følger med gratis navigasjon med kart og talestyring. Fungerer veldig bra, så langt jeg har testet (har denne som jobbtelefon).

- Rimelig, ca halve prisen av IP4, kanskje litt mer da, si 65% av prisen, er bare å sjekke selv

- Stor og klar skjerm, lett å navigere i menyer og veldig bra tastatur når man skriver melding

Fordeler med HTC og Android-systemet

- Enorm frihet til å gjøre hva du vil med telefonen

- Mange gode apps, veldig mange av de er gratis, blant annet Flightradar24 her også (Free) og Pro.

- Mulighet for å bruke Skype på telefonen. Bør vel bety noen besparelser. prøvd Skype selv en del og det er klart at det er fantastisk å kunne ringe utlandet gratis fra mobil.

- Rask telefon uten ventetid i menyer. Er en del mer ventetid i N8.

Jeg eier de to siste tlf mens Iphone 4 er det mange som har på jobb, så den har jeg testa en del. Liker den også for all del.

Det spesielle med min lille "test", var nå veldig uhøytidelig da men, er at jeg ikke er fan-boy av noen telefon. Jeg bryr meg rett og slett ikke så mye, men liker både HTC`en og N8`en min og kunne gjerne tenkt meg en IP4 også

Skrevet

Hei Andreas!

Hvis du skal kjøpe ny telefonen foreslår jeg at du tar en tur til en forhandler slik at du får prøvd begge telefonene :)

Som folk kranglere om her, iPhone og Android, så er det helt klart at både android og apple har to veldig forskjellige systemer. Det blir litt som å diskutere fs9 vs fsx, noen liker den ene, andre liker den andre! Sånn er det med alt, alltid :)

Både android og apple finnes og jeg synes begge er verdt en titt, uansett hva folk her sure om ditt og datt... Begge to er bra etter min mening!

Natta

Skrevet

Hehe, Timmy B postet en link i en annen tråd her som jeg syns passer ganske godt inn her også, som en liten analyse av debattantene

Morsomt og veldig på kornet! :grin:

Selv er jeg midt i målgruppen og svært nær stereotypen på en Android-bruker. Eneste som nok muligens skiller meg litt fra røkla er at jeg tror iPhone på mange måter er den beste telefonen. Jeg finner det bare overhodet ikke tiltalende for egen bruk, og er også glad for å slippe og ha noe image/merke-behov, eller støtte opp om Apple på et mer politisk plan. De kjører etter mitt syn en linje med fordekt forbrukerfientlighet gjennom brukervennlighet som jeg mener på sikt er uheldig. Bare det at Windows omtales som det "frie" og "åpne" alternativet sier ganske mye...

Men jeg forventer ikke at andre bruker samme kriterier, eller for den saks skyld ser de samme tingene, jeg lar vær å kjøpe Tine melk hvis jeg kan også, men den smaker minst like godt som Q. Apple gjør en veldig god jobb med å drive utviklingen så jeg er glad de er der, men jeg håper inderlig de aldri kommer i noe særlig mer maktposisjon enn de allerede har.

Det beste er vel å bli litt enig med seg selv hvilke finesser og egenskaper man bruker mest, og/eller prioriterer høyest, også vurdere de ulike kandidatene ut fra det, når valget skal tas. :)

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Både Apple og Nokia med Android er jo gode telefoner.

Kjenner ikke til den konkrete telefonen, med de jeg kjenner som har Android er fornøyde, samtidig som de jeg kjenner som har Apple er fornøyde.

Siden jeg selv har iPhone, og vil kjøpe iPhone igjen når den tid kommer (bytter annethvert år), så sender jeg noen linker som inneholder demoer til applikasjoner som kan/kan ikke være kjekt å ha:

Egil Johnsen

Skrevet

Hm, har Nokia android?`

Hur som helst...

Efter att (en gång till) ha klickat runt på N8 så inser jag att Nokias Symbian inte har någon framtid. Makan till segt operativsystem får man leta efter. Packade upp en helt ny telefon, satt i laddaren och började sedan knappa runt i menyerna. Segt & lagg var bara förnamnet!

Nu sitter jag med en Samsung GalaxyS och beställde en Iphone4 som kommer om 2 veckor. Verkar dock som Galaxyn är snäppet värre en Iphone, både på speed och skärm b.la. :)

Skrevet

Iphone4 uten tvil. Har nå hatt begge disse mobilene i drøye to uker, og Iphonen har virkelig imponert meg. Raskere mobil har jeg aldri vært borti, eneste plusset med N8 i forhold er kameraet som har imponert meg. Men til vanlig bruk er Iphonens kamera alikevel godt nok. N8 er heller ikke lett å få til å fungere via wlan, noe som de fleste med denne sliter med. Se nokia sine sider på diskusjonen der. Må endre innstillinger og software i ruteren i følge kundeservice. Hvor mange sitter rundt om i de norske hjem og veit hvordan man endrer setup på ruteren sin ?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...