Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

The ruggedness...

Nei, for å være ærlig, liker ikke at Apple har så mange restriksjoner på den. OG at de nesten kjører krig mot folk som jailbreaker den.. Dette er jo folk som har FORBEDRET programvaren deres. Ansett dem, istedenfor å saksøke dem!

Skrevet

Jeg skjønner jo kanskje at Knut spøkte med å miste et barn i gulvet, men ser ingen argumenter i innlegget.... Bør jo være en tanke bak kommentarene, noe konstruktivt som kan hjelpe trådstarter med valget.

Blir samme som om jeg skulle sagt:

Fly SAS! De har god service, er punktlig, og har masse å tilby!

Ikke fly Norwegian, de suger.

Jeg må jo kunne begrunne mine uttalelser om det skal komme noe konstruktivt ut av de.

Skrevet

Så, det beste argumentet du har imot iPhone 4 er at det tar lengre tid å slå den på enn en Android? Hvor stor ulempe dette er avhenger jo av hvor ofte du har behov for å skru den av da, jeg har aldri hatt behov for å slå av min telefon, så ser ikke det problemet.

Det med å slå pinkode for å ringe er en bug som kom med iOS 4, og dette vil bli fikset i neste oppdatering. Alle telefoner og operativsystemer vil ha noen barnesykdommer, så jeg ser heller ikke på dette som en veldig god grunn til å styre unna.

Skrevet
pin kode for å ringe ut på iP4.

Haha, dette prøvde jeg på min kamerats iphone!

Han er nå en Android eier.

Andreas, skal gi deg noen punkter : :)

1.Er du ikke fornøyd med Androids sms-klient? Prøv en annen! Dette kan du glemme på Iphone, ettersom Apple ikke tillater utviklere å lage programmer som gjør noe Apples egne programmer gjør fra før.

2.Vil du dele internettet fra mobilen med din bærbare pc? Kjør et tether-program!

Såkalt tethering er en het potet i Iphone-miljøet, og Apple har med nye versjoner av operativsystemet åpnet mer og mer opp for muligheten. Men applikasjoner for å gjøre prosessen enklere blir fortsatt nektet tilgang til App Store.

3.Trenger du å laste ned en video fra Youtube, eller vil du sjekke ut en artist du ikke finner på Spotify? Det finnes applikasjoner for slikt!

Disse er ofte på kanten av loven, men å ha muligheten føles bra. Og den følelsen får du aldri på en Iphone.

4.På en Iphone eksisterer ikke filer. Du får ikke lov til å overføre filer, laste ned programmer så du kan bla gjennom filer eller laste ned filer fra nettleseren. Ikke på Ipad heller, for den saks skyld.

Android har skjønt at filer fortsatt er interessant. For eksempel kan det være greit å kunne laste ned en pdf-fil, og ha muligheten til å åpne den senere.

5.Flash kommer aldri nær en Iphone.

Men Flash kommer gjerne inn på en Android. Og man kan si hva man vil om Flash, hvor ustabilt og krevende det kan være også videre, men å i det minste ha muligheten til å se på en filmsnutt eller spille et Flash-spill kan aldri være feil. Aldri.

6.Om en Iphone henger, sluker batteri eller oppfører seg rart, har du få muligheter til å finne ut hvorfor. For Apple er ikke interessert i å la deg titte bak scenene, og potensielt ødelegge illusjonen om at du befinner deg i et fløyelsparadis.

På en Android er det veldig annerledes. Operativsystemet har innebygde funksjoner for å overvåke prosesser, og det finnes en mengde applikasjoner for å få mest mulig ut av enheten.

7.Med Iphone sitt nye operativsystem åpner man for muligheten til å multitaske, men det er fortsatt store begrensninger til hvilke programmer man kan kjøre samtidig, og hvor mange.

Android har fortsått det de fleste forstod allerede da de første Windows-versjonene kom for herrens år siden; multitasking er en absolutt nødvendighet. Og derfor kan du kjøre programmer oppe på hverandre til batteriet trygler om nåde.

8.Dette kan virke helt absurd, men å bytte ringetone på en Iphone er i beste fall komplisert. Det finnes ingen funksjoner for å velge din egen låt som ringetone inne i operativsystemet, men man kan, om man finner ut hvordan, bytte ringetone ved å gå gjennom Itunes.

Det burde være unødvendig å si, men Android støtter funksjonen mobiltelefoner har hatt siden de fikk mp3-støtte; å bestemme sin egen ringetone. Det er en liten ting i seg selv, men er betegnende på den forskjellen mellom de to.

Mine to cents. :)

Skrevet

Jeg synes det i alle år har blitt klaget på Apple-fanboys, men nå synes jeg faktisk Android-folkene er verre, spesielt her inne. Trådstarter spør om iPhone eller N8, og hvis trådstarter hadde hatt lyst på Desire så hadde han vel også vurdert det, men det er ikke tilfelle. Så hold dere til hva trådstarter spør om og ikke alt annet.

Jeg har heller aldri hatt behov for å skru av min iPhone, men det er jo greit at Desire skrur seg på så raskt, for man må jo gjøre det ofte med den helt latterlige batteritiden de har.

Skrevet

Andreas. Jeg ville kjøpt N8. Grunnen til dette er at jeg syns den ser tøffere ut, jeg liker Symbian, og jeg er eksisterende Nokia Biztlf eier. I tillegg er det utrolig bra kamera på N8.

Kjenner selv ingen som har N8, men kjenner ALTFOR mange som har iPhone 4. Og jeg vil IKKE assosieres med dem, kulturen deres eller levemåten deres.

iPhone 4 er en utrolig stilig telefon, men jeg har forsatt tilgode å se noen som faktisk bruker de grunnleggende egenskapene på den: Telefon (som i samtale) og SMS. Faktisk helt sant. Når mine bekjente bruker iTing 4 så bruker de apps, kamera eller kikker på bilder.

JEG ville valgt N8. Faktisk, så kommer jeg til å kjøpe den også. :)

Skrevet

Even...

Da ville jeg anbefalt deg å tipse de du kjenner om at de får kjøpt iPod Touch.....så slipper du å plages med å følge med på om de gjør noe annet en å spille eller se på bilder...

Så klart bruker vi som har iPhone den til og ringe og sende sms med...er bare en bonus at man kan velge å vrake i mer eller mindre nyttige apps å fylle den opp med.

Skrevet

Jeg gikk motsatt vei, fra android til iphone, og jeg angrer absolutt ikke. Det er jo en smakssak, jeg likte symbian godt, jeg likte android bedre, men har enda ikke funnet noe jeg liker bedre enn iOS.

iPhonen min gir meg alt jeg trenger, og mye mer. Alt er enkelt, og jeg har aldri hatt noe som helst problem eller mangler. Om den hadde vært så ille for mitt bruk som enkelte skal ha det til, ville jeg selvfølgelig kvittet meg med den snarest.

Så trådstarter, prøv begge telefonene, og velg den du liker best.

Skrevet

Fordi nå har klarte de ikke sende tlfen jeg hadde bestilt så da gidder jeg ikke vente mer på den og nå er jeg allerede godt på vei mot iphone(sånn pengemessing). Også fikk en kjenning av meg Iphone 4, hun kunne jo da ikke så mye med slikt dill-dall....Så da måtte jo jeg hjelpe henne, og da fikk jeg på samme tid testa ut Iphone 4. Jeg må rett og slett si at jeg er imponert, så nå blir de Iphone 4 for alle penga her i gården! :D

Skrevet

I tillegg til Mathias sin liste (det er irrelevant om den favoriserer Android eller ikke, for den forteller uansett fakta om iPhone), så vil jeg gjerne introdusere følgende linker:

Oppdatering til Nokia N8: http://www.amobil.no/artikler/oppdateringer_til_nokia_n8/79187

Amobil.no nedjusterer terningkastet på iPhone 4: http://www.amobil.no/artikler/vi_nedjusterer_iphone_4/79118

iPhone får godkjent flash-støtte (via konvertering til HTML5): http://www.amobil.no/artikler/godkjent_flash-applikasjon_til_iphone/79221

Skrevet

Gå for denne, en mer robust telefon eksisterer ikke. Også har den fargeskjerm!

nokia-3510.jpg

[size:8pt]Bildets URL: http://www.de-brauwer.be/blog/media/nokia-3510.jpg[/size]

Selv er jeg strålende fornøyd med HTC Desire, og liker overhodet ikke Apples produkter, da Jobs er alt for glad i å sette restriksjoner på produktene sine. Som Knut Jensen sa, å diskutere med en fanboy er som å snakke med en vegg. Det han utelot er at det gjelder alle fanboys, ikke bare de som digger Apple.

Lykke til med valget, jeg har ingen erfaring med Nokias smarttelefoner (telefonen på bildet var min siste Nokiatelefon), så mitt råd er at du rett og slett sørger for å bruke tid på å prøve ut de telefonene du mener er aktuelle, og velg den som passer deg best. Og for all del, ikke spør om råd fra oss fanboys, vi er totalt inhabile når det kommer til sånt :)

Skrevet

Det kan også være lurt og sjekke ut noen videoer av telefonene på Youtube. Mange legger ut tester hvor de blar rundt og herjer tulling i menyene på telefonen. Søk etter f. eks. "iphone 4 review" eller "nokia n8 review".

EDIT: Det ser ut som T. Ulling ble sensurert her. Men budskapet i kommentaren min kommer vel greit fram uansett.

Skrevet
1.Er du ikke fornøyd med Androids sms-klient? Prøv en annen! Dette kan du glemme på Iphone, ettersom Apple ikke tillater utviklere å lage programmer som gjør noe Apples egne programmer gjør fra før.

Den er jeg enig i. Men for min del er jeg godt fornøyd med SMS-klienten som er innebygget.

2.Vil du dele internettet fra mobilen med din bærbare pc? Kjør et tether-program!

Såkalt tethering er en het potet i Iphone-miljøet, og Apple har med nye versjoner av operativsystemet åpnet mer og mer opp for muligheten. Men applikasjoner for å gjøre prosessen enklere blir fortsatt nektet tilgang til App Store.

Vel... Jeg aktiverte tethering én gang på telefonen, og siden har jeg kun koblet telefonen rett i maskinen og surfer på nett i løpet av sekunder (gjelder både Windows og Mac OS. Jeg klarer ikke helt å se hvordan det skal bli lettere?

3.Trenger du å laste ned en video fra Youtube, eller vil du sjekke ut en artist du ikke finner på Spotify? Det finnes applikasjoner for slikt!

Disse er ofte på kanten av loven, men å ha muligheten føles bra. Og den følelsen får du aldri på en Iphone.

Jeg finner det jeg trenger på YouTube hvor enn jeg er, uansett. Savner ikke å være på kanten av loven akkurat.

4.På en Iphone eksisterer ikke filer. Du får ikke lov til å overføre filer, laste ned programmer så du kan bla gjennom filer eller laste ned filer fra nettleseren. Ikke på Ipad heller, for den saks skyld.

Android har skjønt at filer fortsatt er interessant. For eksempel kan det være greit å kunne laste ned en pdf-fil, og ha muligheten til å åpne den senere.

Filer laster jeg ned og åpner i Goodreader, fullt lovlig.

PDF-filer har jeg lagret i iBooks som følger med telefonen. Har brukt telefonen som boardingpass flere ganger ved å bruke denne.

5.Flash kommer aldri nær en Iphone.

Men Flash kommer gjerne inn på en Android. Og man kan si hva man vil om Flash, hvor ustabilt og krevende det kan være også videre, men å i det minste ha muligheten til å se på en filmsnutt eller spille et Flash-spill kan aldri være feil. Aldri.

Var en av mine ankepunkter selv før jeg bestemte meg for hvilken telefon jeg ville ha. Men har strengt tatt aldri savnet det.

6.Om en Iphone henger, sluker batteri eller oppfører seg rart, har du få muligheter til å finne ut hvorfor. For Apple er ikke interessert i å la deg titte bak scenene, og potensielt ødelegge illusjonen om at du befinner deg i et fløyelsparadis.

På en Android er det veldig annerledes. Operativsystemet har innebygde funksjoner for å overvåke prosesser, og det finnes en mengde applikasjoner for å få mest mulig ut av enheten.

Om telefonen henger, har det kun vært forårsaket av en "App" fra en 3. parts utvikler. Hvor det fortløpende kommer en bug-fix, og ting fungerer som normalt. Med noen veldig få unntak.

Men forstår godt at de som liker å tukle mye med enhetene sine synes dette er et mareritt, og hadde sikkert hatt samme oppfatning selv om jeg hadde hatt interessen.

7.Med Iphone sitt nye operativsystem åpner man for muligheten til å multitaske, men det er fortsatt store begrensninger til hvilke programmer man kan kjøre samtidig, og hvor mange.

Android har fortsått det de fleste forstod allerede da de første Windows-versjonene kom for herrens år siden; multitasking er en absolutt nødvendighet. Og derfor kan du kjøre programmer oppe på hverandre til batteriet trygler om nåde.

Kjører Mail, Spotify, Skype, MSN-klient, Safari, Facebook i bakgrunnen. Andre spill og programmer fortsetter nøyaktig der jeg forlot de. Ikke ulikt en ordinær multitasking-opplevelse. FTP-programmet laster også opp filer i bakgrunnen, og pauser seg selv når filen er ferdig lastet opp. Man trenger ikke mer, og batteriet har det fint. ;)

8.Dette kan virke helt absurd, men å bytte ringetone på en Iphone er i beste fall komplisert. Det finnes ingen funksjoner for å velge din egen låt som ringetone inne i operativsystemet, men man kan, om man finner ut hvordan, bytte ringetone ved å gå gjennom Itunes.

Det burde være unødvendig å si, men Android støtter funksjonen mobiltelefoner har hatt siden de fikk mp3-støtte; å bestemme sin egen ringetone. Det er en liten ting i seg selv, men er betegnende på den forskjellen mellom de to.

Helt enig!

Kall meg fanboy om du vil, men jeg ser det fra en side der jeg har brukt både det ene og det andre og slått meg til ro med en plattform som passer mine behov.

N8 ser jo definitivt interessant ut, men de tingene den har i tillegg til det jeg har på min iPhone 4 er ikke noe jeg kommer til å bruke. :)

That's my two cents. ;)

Skrevet

Ser den Tord, skjønner deg :) Hvis du er tilfreds så er jo det bra for deg :)

Men, andre vil ha mer av kaken! Og jeg liker at alt skal være bra "rett ut av esken"! Ikke tenke på at man må laste ned flere apps for at tlf skal bli brukelig på de områdene jeg siktet til :)

Skrevet

Ikke gidd å kjøp iphone eller noe som helst fra apple forsåvidt, hvem gidder vel å ha noe som er stabilt og fungerer?

Jeg forstår virkelig ikke dette maset om alle restriksjonene som er på iphone.. Hvorfor tukle med noe som fungerer? Jeg har aldri savnet noe som helst på verken 3g, 3gs eller nå - iphone 4!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...