Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilbelte for meg er helt greit, dette bruker jeg hele tiden, veiavgifter, forsikring og alt annet blir betalt i god tid så også der føler jeg meg trygg.

Men 3 sekunders regelen må jeg innrømme at jeg feiler hver bidige dag, tenker da f.eks. på forbikjøringer, kø, trege gamle tullinger i trafikken, mørke veier med dårlig sikt hvor det er kjekt å ligge relativt nærme f.eks en trailer.

Vel skal en da bli tatt bilde av om man ligger nærmere en 3 sekunder bilen foran, vel da tror jeg det kommer til å bli mange bilder av meg.

Nei, her må en satse på å hacke litt, eller i verste fall betale noen ungdommer til å tagge kameraene.

Skrevet

Helt enig Tom.

Privat er ett fyord i Norge. Problemet er ikke denne saken i seg selv, problemet er den stilltiende aksepten. Her er det trafikksikring som brukes som argument. Hva er neste, hjemmevold, røyking hjemme, hjemmebrenning ?

Om vi ikke lever i ett diktatur, så lever vi jaffal i ett sikkerhetsdiktatur og forsåvidt ett meningsdiktatur. Kritiserer vi statsapparatet for å kartlegge ALL trafikk i Norge blir det henvist til sikkerhet og at vi aksepterer tap av liv osv osv. Og får vi noen overskrifter på pedofilie, kjærringbanking o.l så er våre hjem snart definert som offentlig med rett på innsyn..

De fleste forstår jo at det er ikke saken...

Skrevet

Diktatur er jo et sterkt ord som kan sammenlignes med ulike land hvor styresammensettingen er langt vekk fra medianen. Men som et generelt begrep kan vi bruke det til et kraftuttrykk her i Norge på en stat som går mot sine egne prinsipper.

Diktatur i denne sammenheng blir vel mer et skjellsord for de som ikke skjønte det.

Skrevet

"Bilbelte for meg er helt greit, dette bruker jeg hele tiden, veiavgifter, forsikring og alt annet blir betalt i god tid så også der føler jeg meg trygg."

- Så hva har du å frykte egentlig?

"Men 3 sekunders regelen må jeg innrømme at jeg feiler hver bidige dag, tenker da f.eks. på forbikjøringer, kø, trege gamle tullinger i trafikken, mørke veier med dårlig sikt hvor det er kjekt å ligge relativt nærme f.eks en trailer.

Vel skal en da bli tatt bilde av om man ligger nærmere en 3 sekunder bilen foran, vel da tror jeg det kommer til å bli mange bilder av meg. "

- En rekke tilfeller av alvorlige nakkeskader kunne vært unngått om folk hadde vært flinkere til å følge akkurat denne 3 sekunders regelen, så det er en god grunn for at denne finnes. Holder du god avstand, igjen, ikke noe problem. Braser du rett inn i traileren foran deg som brått bremser ned, går det nok mest utover deg selv.

Mvh

Kyrre Andersen

Stavanger

Skrevet

Er enig med deg, Tom. Synes heller Politiet får stå langs veiene å ta de som er verst, og de som faktisk skaper trafikkfarlige situasjoner. Slik som de som lusekjører, kjører som noen idioter, de som tydeligvis ikke kan et snev av trafikkregler, de som ikke gidder å bruke blinklys, og eldre folk som har glemt at det er på grønt en skal kjøre :sick: . Og ja, akkurat her opplevde jeg noe særdeles merkelig i går, ja dette er helt utrolig, men i går sto det en bil foran meg her i Bodø.

Det gikk vel en 4-5 runder med grønt og rødt, før hun som satt i bilen foran gikk ut og frem til bilen foran seg å forklarte at: "Nå setter du på tegn til venstre og når det blir grønt kjører du over stopp/sperrelinja. Når det da igjen blir rødt for møtende trafikanter kjører du over veien"

Om noen skulle ha noe som slår dette så kom med det, for da vil jeg gjerne høre :P

Skjønner ikke at akkurat dette med å kjøre ut i krysset for så å svinge over når møtende trafikk får rødt skal være så vanskelig for folk i Bodø? Ei heller høyreregelen?

Nei, politiet skulle heller vært på veiene å tatt folk, slik overvåking fungerer dessuten ekstremt dårlig pga. folk bare bremser ned når de passerer boksen. Og akkurat dette har jeg gjort selv, er jo ikke noe problem og det blir snarere trafikkfarlig når bilen bak deg ligger oppi ræva di. Dessuten er det sikkert vi som finansierer dette, og de bruker pengene våre på slikt tull i stede for å utbedre veiene. Synes ikke det skulle vært lov å overvåke slik som staten driver på....jævla drittstat...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...