Julian Barratt-Due Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 Heisann, jeg har flyttet og under flyttinga så ble enroute kartene borte(kart som Braathens bruker) de type kartene jeg hadde var enroute charts(for Norge). Jeg vet at jeg kan finne dette i AIP, men jeg ser etter kart som ikke er delt inn i mange ark, men som er i A4 format og som viser hele vårt land. Jeg fant ingen ting er på filbibloteket! Noen som vet hvor jeg kan laste ned dette? PS. Kartet må vise alle intersections,VOR`s og NDB`s! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 hmmm, Hele Norge på et A4-kart med alle FIX's, VORs og NDBs inntegnet må da bli utrolig rotete og smått. Men hvor får du tak i enroute-kart fra Braathens? [ 17.10.2002, 15:04: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Skrevet 17. oktober 2002 Jo du sier noe der, saken er at jeg ikke vil ha et land på 4 ark, hvor kan jeg evnt. få tak i et større ark, men som viser hele Norge! Ang. Braathens kartene så var jeg med en pilot vi kjenner på cockpit tur ENGM-ENBR-ENGM på briefingen fikk jeg kartet;) Siter
Arild Oldervoll Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due: Jo du sier noe der, saken er at jeg ikke vil ha et land på 4 ark, hvor kan jeg evnt. få tak i et større ark, men som viser hele Norge! Ang. Braathens kartene så var jeg med en pilot vi kjenner på cockpit tur ENGM-ENBR-ENGM på briefingen fikk jeg kartet;) Braathens-piloter er gavmilde visst. Jeg fikk komme inn i cockpitt på et braathensfly (til capt. Terje Bremer Mongstad) i Mai. Jeg kjente ham ikke, men han gav meg mange enroute-kart fra polen og noe slikt. Sa han ikke trengte dem lenger Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Skrevet 17. oktober 2002 Ja hyggelige er de Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 J.B-D: var det RFC-1 kartet? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Skrevet 17. oktober 2002 Sorry Andreas, men det husker jeg rett og slett ikke , men det er megemt mulig, for jeg husker at det het noe sånt [ 17.10.2002, 18:58: Endret av: Julian Barratt-Due ] Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 Hvitt land, lyseblått hav, svarte AWYs, rosa D/P/R-områdeavgrensninger (streker), blå NAV-aids og grå grense-streker? (som Oslo-Trondheim FIR, norge-sverige... osv). Kjenner du deg igjen ? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Skrevet 18. oktober 2002 Yez det gjør jeg Har du også det kartet eller? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. oktober 2002 Skrevet 18. oktober 2002 Send meg en mail så jeg har emailadressen din hjemme. Skal si ifra så fort skvadronen har mottatt oppdaterte kart, så skal jeg vel kunne sende ett brukt your way Siter
Espen Stabell Skrevet 18. oktober 2002 Skrevet 18. oktober 2002 Julian, du kan forøvrig sende meg en mail også, jeg har RFC2 (enroute kart for Norge i PFD format) som jeg hentet fra SASFSS før de la ned...hvis du vil ha da, er muligens litt utdatert... Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Skrevet 19. oktober 2002 Tusen takk for hjelpen Mail er sendt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.