Gå til innhold

Medal of Honor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som spiller Medal Of Honor på PS3? Hvordan får man isåfal spilt online på samme lag med venner? Vi havner alltid på forskjellige lag, og DICE suger hardt i kundeservice, de gidder ikke å hjelpe når de først har fått pengene våre.

Skrevet

Det funket veldig bra på Team Assault, men vi vil jo spille Combat Mission sammen, det er jo det som er morsomt!

Makan til fuckings dårlig system.

Enda flere ting jeg savner:

-I SP kan man legge seg ned, det kan man ikke i MP.

-I SP kan man velge mellom flerskudd og enkeltskudd, det kan man ikke i MP.

Jeg legger deg til så snart jeg er online igjen, det blir vel forhåpentligvis i morgen :)

Skrevet

SP og MP er jo lagd av to forskjellige utviklere, på to forskjellige plattformer. Noen forskjeller vil det da naturligvis være.

Å si at MOH ikke egner seg til lagspill og er kun for "lonere" er bullshit. :) Synd dere er på PS3 - hadde dere hatt spillet på PC skulle jeg tatt dere med på et par skikkelig bra servere hvor "run and gun" er instant kick og ban. ;) Her MÅ man spille taktisk, gjerne gå minst to og to. Kun løpe under direkte ild eller gjennom dekkrøyk, til nærmeste dekning osv.. Ikke løpe som rambo med uzi og bunnyhoppe rundt neste hjørne...

Skrevet

Det er det som er så herlig med Medal Of Honor, her nytter det ikke å finne frem akimbo Rangers og beine til fetta fyker, her gjelder det å komme seg i dekning, og det fort! Endelig et litt større snev av realisme iallefall. :)

Det eneste som kan være skikkelig irriterende er å spawne, for så å dø umiddelbart fordi en eller annen prick med M24 sitter på andre siden av dalen og bare venter på at du skal spawne i linsa hans. Sånne får meg til å spy.

Skulle helst ha spilt det på PC, men dataen min hadde ikke sjans på betaen, så jeg droppet den tanken ganske fort. :)

Noen som kan si noe om hvordan utgivelsen er i forhold til betaen når det kommer til flyt og performance kanskje?

Forøvrig vil jeg legge til at SP Campaign er noe av det bedre jeg noen gang har spilt når det kommer til SP! Jeg tror aldri jeg har følt meg så hjelpesløs og bekymret i et spill som når man blir tatt i bakhold og må barrikadere seg i hytta for å vente på assistanse, mens skuddene sakte men sikkert teller nedover mot null og veggene forsvinner mer og mer av RPG'ene som treffer på utsiden. Sinnsykt engasjerende, det skal DICE ha! :)

Skrevet

DICE lagde MP, Danger Close lagde SP. ;)

SPen er lagd på Unreal spillmotoren, mens DICE bruker en modifisert versjon av Frostbite 2. BFBC2 bruker Frostbite 2, så det er derfor man kan se en viss likhet. Og mange mener at Medal of Honor burde vært en expansion til BFBC2.. NEI TAKK sier jeg bare...

BFBC2 har jeg kun opplevd som en "redusert run and gun" i forhold til CoD MW2 som var helt totalt "run and gun"-party. BFBC2 er kanskje taktisk om man går inn for det, men i Medal of Honor MÅ man spille taktisk.

Leste også en liste over ting som folk likte i BFBC2 bedre enn i MOH.. Og da måtte jeg le.. BFBC2 er visst så mye mer realistisk. Tja.. man kan jo nevne bare én ting som trekker spillet LANGT ned.. Fallskjerm. Du kan bruke den hvor som helst og så mye du vil. Faller du utfor en skrent er jo saken klar - hamre på "utløs fallskjerm"-knappen til du svever fint og trygt. Eller hopper ut fra et helikopter. Eller hopper med vilje ned fra tredje etg. av et hus.....

Performancen opplever jeg som lik den i betaen. Jeg får rundt 50-70fps på dette

EVGA nForce 780i

Core 2 Quad 2.8GHz

8GB RAM

GeForce 275 896MB RAM

Skrevet
BFBC2 er kanskje taktisk om man går inn for det, men i Medal of Honor MÅ man spille taktisk.
Da har mye forandret seg siden betaen, for det var ihvertfall ren run and gun ala Modern Warfare. Jeg fikk ikke noe godt inntrykk av betaen, det var okay, men hvorfor spille det når jeg kan spille BFBC2?
Skrevet

Jeg opplevde av og til at enkelte var helt kokko på dette med run and gun. De løp - og ble også dermed skutt på flekken, og det var lett å se i statsen hvem som spilte taktisk (eller campet som mange vil kalle det...) og hvem som rykket frem uten mål og mening.

Nå når det er kommet i fullversjon og klanene kjører egne servere spiller jeg kun på de som er merket "tactical crouch" e.l.. Her blir du kasta ut før du aner ordet av det om du bryter den enkle regelen "løp kun under direkte ild, fra dekning til dekning eller når du har kastet røyk for dekning".

Hvorfor du skal spille MOH? Om du liker CQB bedre enn "løpe tre mil før du kommer til nærheten av action og bli snappa opp av en siper før du greier å se noen - venn eller fiende". :grin:

Nettop det siste her gjorde at jeg bare la BFBC2 på hylla..

Skrevet

Ola, tactical (eller camping som det kalles på MW2, og som heller ikke er lov på MW2..), er det når man greier å få 30 kills, uten å dø en eneste gang? :grin:

Kan jo legges til at innen jeg hadde fått 45 kills, så hadde jeg dødd 6 ganger da.. Men alikevell!

Skrevet

Det er da LOV å campe i MW2. Det er ingen regler der, dels derfor også det problemet at i ALLE spill kryr det av "run and gun"-folk som "bunnyhopper" og det som verre er. Problemet er at folk syter som et rent helv.... fordi man spiller taktisk - eller "camper" om du vil..

Antall kills/deaths har naturligvis en direkte link med hvordan du spiller, men også en indirekte link med hvordan de andre spiller. Er ikke til å putte under en stol at jeg havner blandt de to-tre nederste på en run-and-gun server, men på topp tre når jeg spiller på en taktisk server. Spillestil har mye å si. Liker du det spiller du på samme måte - liker du det ikke, finnes det flere hundre ganger antall servere for sånt. Jeg har funnet bare fire Tactical Crouch-servere... Det er utrolig surt når det kommer en random fyr og løper villt og nekter å føye seg etter reglene dersom det ikke er en admin online. Det ødelegger for alle..

Ikke bare røper vedkommede posisjonen sin, men også alle andre som sniker seg lydløst frem langs en vegg e.l.. Hører fienden denne løpingen kyler de gjerne i vei en salve eller en granat - boom! Så har han drept en til tre stk pga. den ene fyren som løp og lagde mye unødvendig lyd.

Kenneth: Å spille online på PS3 er gratis.

Skrevet

Medal Of Honor er så ufattelig mye bedre enn BFBC2.

Jeg og en kompis avsluttet nettopp kveldens oppdrag, vi spilte Combat Mission på Mazar-i-Sharif Airfield og skulle holde flyplassen mot koalisjonsstyrkene. Det ble to runder i dag, den ene varte i 1t 36min. Det er første gang jeg har opplevd i et spill, at kontakten faktisk varer over tid, som i virkeligheten. Endelig, det ga meg en utrolig godfølelse å se et spill greie det! :)

Medal Of Honor er definitvt sjefen i huset nå, Call of Duty kan gå og legge seg!

Skrevet
vi spilte Combat Mission på Mazar-i-Sharif Airfield og skulle holde flyplassen mot koalisjonsstyrkene. Det ble to runder i dag, den ene varte i 1t 36min.

Say what? Er det ikke tidsbegrensning på CM? Eller kan server admin velge det selv kansje?

Ola, de få gangene jeg har spillt MW2, så har jeg fått både VOIP og text med at jeg må slutte å campe. Og heller gjøre det de mener er taktisk: SPRRRIIIIIINNNNGGGGGGGGG og kniv/shotgun.

Er sniper problemet like stort på PC som på PS3? På PS3 så er det snipere over ALT!

Skrevet

Selv om de maser på deg om det, er det da ingen regler som nekter deg å campe i MW2. Siden det ikke er dedikerte servere som styres av en klan eller en gjeng admins i en klan kan du gjøre akkurat som du vil og som det passer deg. Det verste som kan skje er at de syter og klager.

På serverene jeg spiller på i MOH og CoD WAW oppfordres det til camping, nettop fordi det er taktisk og realistisk fremfor å gå amok med hagle og bunnyhoppe fra 2. etg. og dundre ned i hodet på en..

Snipere er tidvis et problem, ja. Men mye mindre på disse Tactical Crouch-serverene.

Combat Missions er ikke tidsbegrenset så vidt jeg vet. Har selv vært med på et par matcher som har vart opp mot 45-50 minutter. Bare på ett av punktene kan man fort holde på i 15 minutter+!

Skrevet

Camping..?

Hvor skal jeg begynne...

Altså jeg er en av de som noen sier camper..men det er en forskjell på å være "taktisk smart", eller en idiot som løper med to halger som en hodeløs kylling og syter fordi han blir skutt??..wonder why??

Jeg har spillt FPS-spill nå i snart 15 år..begynte faktisk med rainbow six..den aller første hvis noen husker den..?..

Det er har alltid vært klaging på camping.

Nyere spill som COD-serien, MOH, BF..her er det bare camperer?...FEIL!!

Nye spill er faktisk laget på en slik måte at det å være taktisk smart, faktisk lønner seg..noe det gjør i reelle situasjoner?..men ser jo ikke soldater som løper som tullinger noen gang?..eller?

Men tiden har spill blitt mer og mer realistisk, noe som faktisk er en god ting..og være taktisk smart, er aldri feil..

Jeg var skarp-skytter i millitæret, og er det i alle spill, det er effektivt, og morsomt....jeg har aldri vært den typen som spytter ut 30 skutt, og tilfeldigvis får ett head-shot, og tror jeg jeg er drit-god..for meg er spraying er mye større problem en camping..derimot skyter jeg gjerne 10 stykk med 10-15 skudd..= skills!!!!! 60 skudd og 3 treff = luck!

Skal dere angripe noe i dagen spill, er det helt andre problemer..som for eksempel hitbokser. Og hitboksene på BF..suger noe så inni i h.... Jeg har bommet på meter'n og fått headshot?!?...ville aldri skjedd i COD MW2...

Men for folk som løper rundt som idioter og spyr ut 120 kuler i løpet av 1,5 min..er det sikkert morro..men reelt??...laaaangt ifra!!

Men for all del...fortsett og løp rundt og spray som noen galninger..for meg er det perfekt....fordi jeg er taktisk smart. HUSK: Rambo var en film...?

Skrevet

Combat Missions er vel mer eller mindre indirekte basert på tickets. Amerikanerene angriper, mens OpFor beskytter. Dersom OpFor får en kill mister amerikanerene en ticket. Dersom OpFor greier å få ticketene til å gå i null vinner de.

Amerikanerene på sin side må prøve å ta over hver og en av disse punktene for å få flere tickets, og eventuelt ta det siste punktet på brettet for å vinne.

Re-inforcements kommer i bølger, så hvis du blir skutt tar det alt fra 0-5 sekunder til du kan re-spawne.

Det er andre spillmodus som f.eks. Sector Control, der vinner det første laget som når 1800 tickets (mer eller mindre avhengig av serverinnstillinger), men hvis matchen tar 15 minutter er det det laget med flest tickets som vinner.

Skrevet

Etter min meneing er Serach and destroy hardcore, det beste gameplayet. Ikke bare å spawne på nytt....er du død, så er du død, og må vente...noe som gjør realismen ennå bedre?

Hvertfall i clan-matcher der en seier betyr mer enn dine egne poeng. (da snakker jeg om CoD).

Man blir litt mer på "tå hev", og er litt mer forsiktig..

Skrevet

Om noen måneder kommer den nye modusen "Clean Sweep" også. En modus som beskrives som en "eliminasjonsmodus hvor spillernes nåde hviler på egne ferdigheter og lagkompisenes ekspertise".

Ulikt Activision, skal ikke EA ha kronasjer for dette. Og Clean Sweep, sammen med to nye kart og oppdatering av 2 baner skal være helt gratis. :D

Skrevet

Hva vet du om at Knut mener det er samme grunn som ødela Hardcore-mode, som du mener ødela samme modus?

Du må tydeligvis ha det inn med teskje selv...

Skrevet

Det er likefullt ikke noen grunn, spør du meg. Om dere snakker sammen hver dag eller ikke, går akkurat det faktum samtlige(iallefall de aller fleste) av oss andre her inne hus forbi. Vi er ikke tankelesere. Det eneste vi ber om er konstruktiv kritikk, ikke bare sytinga. Kritikken hjelper ikke oss andre en halvmeter engang, så lenge kritikeren ikke begrunner kritikken sin.

Jeg fikk fint med meg hva du sa og hva Knut sa, men jeg velger å ikke anta at dere mente det samme, ettersom det ikke var noen direkte kobling der. Ironisk at vi som "må ha det inn med teskje" må påpeke dette for deg...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...