Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei,historie...Stiller klokka mot nærmeste sommer, stiller inn klokkene om (lørdags)kvelden: bil,mobiltelefon,armbåndsur,veggur,video,tidsur for motorvarmer.TV,PC og radio ordner dette selv.Så når vil legger oss er vi i rute.

Selve historien:

Det var mandag etter overgang til vintertid,rundt år 2000.Vi hadde crewchange på Sleipner Vest,og tok av derfra ca. kl.18:00,Turen inn tar normalt rundt en time,var en Super Puma fra Norsk Helikopter.

Etter avgang fikk vi den vanlige informasjonen fra cockpit:"..blablabla....beregner å ankomme Sola kl.20:00"

Hva!To timer!tenkte jeg.Er det mulig?Jeg gikk fram til pilotene,de pekte på headsettet,som jeg tok på meg:

"Sa du 20:00?"De var veldig opptatte med å stille inn instrumentene sine sånn rett etter avgang,så det gikk noen sekunder,så ga den ene meg tommelen opp,og de korrigerte opplysningen om ankomsttid til 19:00,og jeg var glad jeg slapp å sitte ombord i to timer,og kunne rekke det flyet jeg hadde planlagt opp til Trondheim. :)

Skrevet

Tja, jeg kjøpte først en Casio Forester, som jeg brukte under førstegangstjenesten. Veldig greit med baklys i skiven. Så kjøpte jeg en Eurofighter Chronograph. Den var kul en liten periode, helt til jeg fant en Swatch "Get Fly". Husker noen kommenterte på at den var så stor, at jeg kunne slå ihjel en liten hund med den :D

Så kjøpte jeg en Seiko "Flightmaster", som jeg brukte en stund. Snart var ikke den god nok heller, og jeg fikk et særdeles godt tilbud på en godt og vel ubrukt Tudor Prince Date Chronograph 79280P. Og derfra har det gått slag i slag.

Det er min klokkehistorie :-p

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...