Jan Arild Gjemble Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Denne søndagen tenkte jeg å ta dere med en tur rundt på Baranof og Chicagof Island. Ruten blir som følger: Sitka (A29) - Pelican (PEC) - Elfin Cove (ELV) - Hoonah (PAOH) - Tenakee (TKE)- Chatham (CYM)- Angoon (AGN). Vi møtes i Sitka (A29 - vannstripa i havna) kl. 20.00 med avgang 20.10. Dette blir vannlandinger, så ta fram enten float eller amfibian fra hangaren. Det vil være mulig med fuelpåfylling i Hoonah om noen trenger det. Vi trenger noe som kan holde en cruise-hastighet på 120-140 knop turen går stort sett over vann i trange fjorder, men vi skal over noen små landområdet også, og da følger vi dalene. Her er ruta: Tongass Fjords fra FSAddon er en stor fordel for å få både terreng og detaljer på plass. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 29. oktober 2010 Moderatorer Skrevet 29. oktober 2010 Det høres bra ut,kanskje en ide og fortelle brukerene hvilket scenery som er optimalt for turen da de som ikke har vært med før får muligheten til å skaffe det Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 29. oktober 2010 Premium Medlem Skrevet 29. oktober 2010 Ah.. Flott Jan Arild. Høres ut som en bra rute. Satser på å være med på søndag. PS. Ser jo ut som bilder det du viser frem her, så bra får ikke jeg det selv med Tongass inne. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 I teksten så linker jeg jo til Tongass Fjords fra www.fsaddon.com Robert Du finner linken der oppe Eller du kan finne det her: http://secure.simmarket.com/fsaddon-tongass-fjords-x.phtml Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Du har nok helt rett Pål. Dette er nok "ekte" bilder og ikke fra FSX, hehe Eller er det en smugtitt på FS versjon 99?? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Ah, ser ut som om jeg skal banke litt rust fra Bushwagonen min. Siter
Fred Solli Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Tror kanskje jeg tar Birddogen på tur siden den er kommet i amfibieversjon. Går kanskje litt sakte, men det er jo så mye fint å se på langs ruta Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Vi skal nok tilpasse farten etter sinkene ... det er jo livets glade FSX-gutter som skal på tur Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Skrevet 30. oktober 2010 Litt mer info om de stedene vi skal innom Sitka Sikta var opprinnelig en det av det "Russiske Amerika" som ble solgt til USA som Alaska i 1867. Under andre verdenskrig ble det anlagt marinebase og flyplassen ble blygd. Dette ble senere base for "US Coast Guard Air Stations", en del av det 17. disktrikt med base i Sitka og på Kodiak. Sitka har også betydelig havnevirksomhet både i forhold til gods og også fiskeindustrien. Pelican Pelican er et lite sted, i dag overlatt mer eller mindre til seg selv. Det mest markante med dette stedet er det store fiskemottaket/fabrikken som idag er nedlagt. De ble funnet gull i området rundt Pelican og flere gruver var i drift i 1930-årene, ja kanskje sågar noen norskeide gruver, med navn som Mork Mine drevet av Hjalmor Mork og Jack Ronning. Kanskje de kom fra den store norske kolonien som kom til Petersburg? Mannen bak fiskemottaket/fiskefabrikken i Pelican, heter Raatikainen, og det låter da rimelig finsk for meg, så det virker som om den nordiske nærheten var stor i området. Elfin Cove Elfin Cove er fra gammelt av en nødhav for fiskere og med kort vei ut til fiskefeltene ble det dannet et tettsted her som betjente fiskere. I dag er det stort sett turisme som driver stedet. Som en kuriositet var det registrert ett fly i Elfin Cove i 2008, et Cessna 150. Hoonah Hoonah ligger på øya Chichagof. Hoonah var også tidligere ett fiskemottak med fabrikk men denne er også nedlagt. I dag er det fiske, turisme og tømmerhugst som først og fremst er næringene i Hoonah. Flyselskap som betjener Hoonah Airport er Wings of Alaska, http://www.wingsofalaska.com/ og Air Excursions, http://www.airexcursions.com/ Tenakee Tenakee er vel en av de minste bosettingene vi vil besøke, med omtrent 100 fastboende. Attraksjonen i Tenakee er en naturlig kilde med varmt kildevann. Chatham Dette er mer eller mindre et "dødt" tettsted, men var en livlig plass da laksefisket var på sitt beste. Angoon Dette er også først og fremst en "fiskerlandsby" men med stort innslag av turistnæring. Angoon er et av to tettsteder på øya Admiralty Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. oktober 2010 Premium Medlem Skrevet 30. oktober 2010 Dette er glimrende Jan Arild, og en invitasjon man bare MÅ bli med på . Tror det blir Birddog amfibie på meg også, så får jeg flydd meg litt varm med denne modellen. Siter
Tommy Bernes Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Hmm, da er eg hjemme, så mulig eg skal henge meg på med enten birddog eller C185 amphib. Ser jo ut til at det kan bli en knalltur det der! Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Skrevet 31. oktober 2010 Vi satser på real weather i dag og følgende værmelding er det i Sitka akkurat nå: Wind from the ESE (110 degrees) at 15 MPH (13 KT) Visibility 10 mile(s) Sky conditions mostly cloudy Temperature 42.1 F (5.6 C) Dew Point 35.1 F (1.7 C) Relative Humidity 75% Pressure (altimeter) 29.41 in. Hg (995 hPa) PASI 311353Z 11013KT 10SM FEW045 BKN055 BKN070 06/02 A2941 RMK AO2 RAE00 SLP959 P0000 T00560017 Værvarsel for tiden framover: http://www.usairnet.com/cgi-bin/launch/code.cgi?Submit=Go&sta=PASI&state=AK Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Skrevet 31. oktober 2010 Om du ønsker å få på plass alle hytter og cabins i Tongass Fjords (iallefall mange av de som leies ut) så kan du laste ned denne filen: http://www.hsandmann.com/FSX/Tongass/TongassX-cabins_1.0.zip Her har du installasjonsmanualen: http://www.hsandmann.com/FSX/Tongass/TongassX_cabins_1.0_manual.pdf Siter
A L Skrevet 31. oktober 2010 Skrevet 31. oktober 2010 Hm, jeg som har gått over til FSX burde kanskje også bli med på denne turen? Hvilke server bruker dere? Siter
Øystein Hansen Skrevet 31. oktober 2010 Skrevet 31. oktober 2010 Hei godtfolk. Her er data for pålogging til Multiplayer-serveren. IP-adresse: 84.202.65.109 (Gjelder både FSX og Teamspeak 2) Det er viktig at alle sammen logger på Teamspeak, slik at eventuelle beskjeder kan gis og mottas. Du trenger ikke passord for å logge på denne. På Multiplayer-serveren bruker vi samme passord som tidligere. Er du ny og trenger passord til Multiplayer-serveren -> logg på Teampeak og spør! Vel møtt til både nye og gamle piloter. ------- Øystein Siter
Hans Øyvind Lunde Skrevet 31. oktober 2010 Skrevet 31. oktober 2010 Hva skal det stå i feltet "port" ved siden av IP adressen i TS? Siter
Øystein Hansen Skrevet 31. oktober 2010 Skrevet 31. oktober 2010 Du må bruke Teamspeak 2....ikke Teamspeak 3. Du trenger ikke oppgi portnummer i Teamspeak 2. Øystein Siter
Hans Øyvind Lunde Skrevet 31. oktober 2010 Skrevet 31. oktober 2010 Får bare "socket error 110004" i TS2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.