Geir Teigo Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Har planer om å sette opp en egen maskin som skal surre å gå kun med FSHost. Har 25 megabit linje som sikkert skal holde til det meste, men lurer på hvordag dette er å gjøre hjemmefra. Har jo ikke fast IP, men så lenge maskinen bare står å surrer så endres den vel heller ikke? Ser dere noe problemer med dette? Er det en for enkel løsning? Fint om dere som har hostet siden sommeren kan gi meg noen tips. Siter
Øystein Hansen Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ville ikke brukt FSHost hvis du har planer om å sette opp en FSX MP-server. Du bør i stedet bruke en direct connection. Multiplayer -> Sign in -> Host Session -> følg annvisningene. Du må videre sette en fast intern IP adresse i operativsystemet på PC'en. Deretter må du konfigurerer din router, slik at all traffikk på de aktuelle portene kobles til IP adressen på din PC. De fleste av oss har ikke en statisk offentlig IP adresse, men en dynamisk adresse som nettleverandøren sender til modemet ditt. Erfaringer tilsier at denne adressen skiftes i ny og ned, og intervallet avhenger av nettleverandøren. Selv har jeg hatt samme offentlige IP-adressen ganske mange mnd før den ble byttet med ny. Andre kan oppleve å få ny hver dag. Når adressen endres, så er det ingen konfigurasjonsendringer i router/FSX som må gjøres, men brukerene dine må informeres om ny IP-adresse. Din offentlige IP-adresse kan raskt sjekkes på www.minip.no. Ny adresse kan du jo eventuelt poste i forumet her, eller sende pr PM til dine brukere. Lykke til! ------- Øystein Siter
Geir Teigo Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Skrevet 27. oktober 2010 Roger Skal sette opp en liten test i.l.a. helgen. Går bort fra dette med FSHost og kjører MP rett fra FSX. Siter
Frank Eid Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Mange routere støtter auto update av DynDNS og dermed har du et statisk navn som gir IP'en på nettet. Praktisk når du har dynamisk IP. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Problemet er at du må angi en ip-adresse for å sette opp FSX MP-server og ikke et statisk navn, ellers hadde dette vært en elegant løsning Men desverre må MP-serveren mates med selve IP-adressen. Siter
Erik Karlsen Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Si i fra hvis du trenger en test pilot Siter
Frank Eid Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Problemet er at du må angi en ip-adresse for å sette opp FSX MP-server og ikke et statisk navn, ellers hadde dette vært en elegant løsning La oss si navnet var minfsxmp.dyndns.org Alle som kan spille kan da starte kommandovindu (cmd) og skrive; ping minfsxmp.dyndns.org Så får de vite IP'en slik at de kan benytte den i MP. Du trenger altså ikke maile/informere alle hver gang adressen blir endret. DynDNS hjelper selv om du ikke kan benytte navnet i FSX. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.