Andreas Stangenes Skrevet 25. oktober 2010 Skrevet 25. oktober 2010 Hei folkens! Da har Anders Henriksen og jeg hatt oss noen runder i simulatoren, og jeg er klar for litt trafikk torsdag 28. oktober 2010 kl 20.30 - 22.30 lokal! Kjevik er faktisk ikke en dum liten flyplass. Rullebanen er ganske spesiell i norsk sammenheng ettersom rullebane 04 gjerne krever backtrack på landing til taxiway Bravo. Likeledes er det utfordrende å koordinere avganger og ankomster når 22 brukes ettersom departures må backtracke 04. Og så må jeg jo selvfølgelig legge til at kakaoen skal være klar til kalde piloter i høstmørket! Så da er det bare å ønske velkommen til (forhåpentligvis) et par spennende timer sammen i verdens navle - Kristiansand Lufthavn Kjevik (ENCN)! Med vennlig hilsen, Andreas Stangenes & Anders Henriksen PS! Tower ønskes ettersom denne treningen annonseres på Vroute! Siter
Joakim Hagen Skrevet 25. oktober 2010 Skrevet 25. oktober 2010 GODT!! Når jeg er hjemme! Du vet jeg støtter deg fullt ut jeg vettu Can't wait for some hot chokolate Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Skrevet 25. oktober 2010 Tusen takk Joakim! Ja, jeg tenkte jo at det er tradisjon at tårnet serverer kakao da... Så det er jo bare å sette i gang! *smile lurt* Godt at du stiller! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. oktober 2010 Skrevet 25. oktober 2010 Greit nok at Kjevik ikke er dumt, slik som du forklarer det, men valgmulighetene for ruteflygning for et VA blir nokså ensidig og labert med Kjevik som DEP/ARR Ja til app treninger på SOLA så man kan bruke mange ruter, og to flyplasser hehe Men Torsdag? hmmm, skal se om jeg ikke rekker en outbound eller litt forsinka co-atc ihvertfall! God trening! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Skrevet 25. oktober 2010 Den er go' Anders. Du vet - vi har jo ikke allverdens å by på i Kristiansand - men du verden hvor mye vi har likevel Siter
Joakim Hagen Skrevet 25. oktober 2010 Skrevet 25. oktober 2010 Litt sitering og endringer. Den er go' Anders. Du vet - vi har jo ikke allverdens å by på i Kristiansand,dra til Molde så får du kanskje noe. - du verden hvor lite vi har å by på i forhold Siter
Andreas Stangenes Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Skrevet 25. oktober 2010 Pøh - vi har jo *mæh* Siter
Ståle Wærness Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg kommer. Blir nok å prøve på en T/R Siter
Andreas Stangenes Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Skrevet 26. oktober 2010 Hjertelig velkommen, Ståle! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 *frimodig bump* Dette er i kveld folkens! Sett av litt tid, og kom å fly! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Du må få cred for advertise på v-route! Veldig godt skrevet på slutten der "and that`s how we like it" Nice! Håper du får mer enn nok å gjøre i kveld! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk Anders! Jeg mener at man ikke trenger å ha så høy terskel for å kalle noe et "event" og verdig en annonse på Vroute. På den annen side må man jo tåle å stå i den mengden trafikk som kan oppstå. Men det verste som kan skje er jo bare at det går galt *smiler lurt* Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 Uff, jeg må visst bumpe en gang til... less than 30 mins till operative! Og så synes jeg at Svale og Ståle bør sette på pause over SKI! Siter
Jarle Pedersen Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 hehe.. har flere på tur fra GM Siter
Jarle Pedersen Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 hmmm.. maskinen min blacket ut, midt under clearence av flere fly... jaja.. får vel åpne og sjekke hva som røk denne gangen Siter
Audun Fikke Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Får desverre ikk flydd i kveld, men kjenner lukten av svidd kakao her. Kan det ha sammenheng med trafikkmengden i Kjuttavika i dag? Audun Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 Kaptein Sabeltann sidder i tårnet, så du får spørre han! Siter
Audun Fikke Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 "Cocoa-zero-one" approaching boilingpoint. Roger, decrease tempereature by one zero degrees. -a- Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk alle sammen for at dere kom og fløy! Jeg håper folket fikk kakao, og at dere hadde en hyggelig kveld. Og så må jeg bare beklage til ENOR for at du fikk noen fryktelige sene handoffs til tider. Jeg har lovet dyrt og hellig at dette skal bli betraktelig mye bedre til neste gang Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Gikk bra det, du hadde jo en del aktivitet og styre med, det mest overraskende var vel at jeg måtte på TS for å si ifra da du ikke reagerte på chat Travelt som pokker da jeg logget på ENOR, sku gjerne hatt noen på ENGM, mot slutten av kvelden kom ENOS og kuppet all trafikk så da logget jeg av litt senere! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Beklager det, Anders. Det som skjedde var at jeg fikk to fly som ble feil correlated, og dermed hadde jeg ett fly som jeg en liten stund faktisk ikke visste hvor var, og et annet fly som dukket opp under feil callsign. Littbittegranne stress I tillegg hadde tårnet noen problemer, så da hopet det seg opp. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.